Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
E1 - Coñecer as bases teóricas do traballo interdisciplinar e identificar os seus centros de interese en contextos escolares e non escolares. |
A2 |
E2 - Identificar e analizar criticamente propostas interdisciplinares no ámbito educativo. |
A3 |
E3 - Deseñar, xustificar, organizar e avaliar de forma sistemática propostas interdisciplinares en distintos contextos educativos. |
A8 |
E8 - Ser capaz de defender e argumentar de forma oral e escrita o traballo de investigación e/ou innovación realizado, utilizando no seu caso recursos audiovisuais de apoio. |
A9 |
E9 - Ensaiar e avaliar formulacións de ensino disciplinares ou interdisciplinares en contextos educativos reais, e promover propostas de mellora en relación cos resultados obtidos. |
A11 |
E11 - Coñecer, comprender e utilizar a linguaxe científica e aplicalo correctamente nas distintas formas de expresión e comunicación. |
A15 |
E15 - Identificar criterios de calidade e control tanto na investigación como na práctica docente, fomentando o espírito crítico, reflexivo e innovador. |
A16 |
E16 - Deseñar, xustificar, organizar e avaliar propostas para a investigación e a innovación no ámbito das Didácticas Específicas. |
A17 |
E17 - Seleccionar, adaptar e aplicar materiais e recursos TIC e doutra índole, para mellorar o ensino e aprendizaxe dos diferentes ámbitos disciplinares. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
G1 - Expresarse correctamente, tanto de forma oral como escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
B8 |
G3 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B9 |
G4 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
B11 |
G6 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
B12 |
G7 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
B13 |
G8 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
C1 |
T1 - Capacidade de análise e síntese. |
C2 |
T2 - Capacidade de adaptación a situacións novas. |
C3 |
T3 - Traballar de forma autónoma e con iniciativa. |
C4 |
T4 - Traballar de forma colaborativa. |
C5 |
T5 - Capacidade de organización e planificación en ámbitos educativos disciplinares e interdisciplinares. |
C6 |
T6 - Capacidade de innovar (creatividade) dentro de contextos educativos escolares e non escolares. |
C7 |
T7 - Comportarse con ética e responsabilidade social e ambiental como docente e/ou investigador. |
C8 |
T8 - Ser capaz de comunicarse cos seus compañeiros, coa comunidade educativa e coa sociedade en xeral no ámbito das súas áreas de coñecemento. |
C9 |
T9 - Incorporar as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, a análise de datos e a difusión e comunicación de resultados. |
C10 |
T10 - Ter capacidade para actualizar os coñecementos, metodoloxías e estratexias na práctica docente. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principios, técnicas e recursos didácticos para dar resposta ás dificultadas asociadas ao uso das distintas linguaxes en matemáticas, nas etapas de Educación infantil e primaria. |
AM3 AM9
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6
|
CM6 CM7
|
Coñecer a influencia das compoñentes afectivas no proceso de ensino-aprendizaxe da matemática na Educación infantil e primaria. |
AM2 AM3 AM8 AM11 AM15
|
BM6 BM8 BM9 BM11 BM12 BM13
|
CM1 CM2 CM4 CM7 CM8
|
Adquirir a capacidade de resolver situacións prácticas relativas ás dificultades da aprendizaxe da matemática. |
AM1 AM2 AM3 AM8 AM9 AM16 AM17
|
BM6 BM9 BM11 BM12 BM13
|
CM1 CM2 CM4 CM7 CM8 CM10
|
Adquirir a capacidade para redactar e avaliar tarefas auténticas en matemáticas. |
AM1 AM16
|
BM6 BM12
|
CM3 CM5 CM9 CM10
|
Adquirir a capacidade para promover actividades metacognitvas e de autorregulación na aula de matemáticas. |
AM1 AM2 AM3 AM9
|
BM1 BM2 BM3 BM6
|
CM1 CM2 CM3 CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
As linguaxes da matemática
|
Importancia do uso simultáneo de linguaxes distintas na actividade matemática.
A linguaxe verbal
A linguaxe simbólica
A linguaxe gráfica
|
Compoñentes afectivos.
|
Actitudes cara as matemáticas
Ansiedade matemática
Influencia das compoñentes afectivas no desempeño matemático |
Análise e estudo de casos prácticos. |
Dificultades en contexto
Resposta ás dificultades
Implementación práctica de actividades metacognitivas na aula |
Tarefas auténticas en matemáticas |
Distinción entre tarefas auténticas e estándar.
Problemas matemáticos realistas
Aplicación das matemáticas na vida cotiá |
Metacognición |
Activación de procesos metacognitivos
Preguntas metacognitivas
Metacognición y resolución de problemas |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A11 A15 A17 B3 B5 B8 B9 B11 C3 C10 |
0 |
15 |
15 |
Aprendizaxe colaborativa |
A3 A8 A16 B1 B2 B5 B6 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
8 |
8 |
16 |
Discusión dirixida |
A8 A11 B4 C1 C4 C7 C8 |
3 |
5 |
8 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A8 A3 A2 A1 A9 A11 A15 A16 A17 B1 B6 B8 B9 B11 B12 B13 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
5 |
20 |
25 |
Presentación oral |
A8 A11 B6 C1 C5 C8 |
1 |
3 |
4 |
Actividades iniciais |
A1 A2 B2 |
4 |
2 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Utilización de documentos de toda tipoloxía, aplicables e relacionados coas didácticas específicas (primarias, secundarias e terciarias: arquivísticos, bibliográficos, audiovisuais, hemerográficos, arqueolóxicos, orais, textuais, literarias, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para o traballo coas mesmas. |
Aprendizaxe colaborativa |
Realización de traballos en grupos. |
Discusión dirixida |
Posta en común dos contidos analizados nas fontes documentáis.
Discusión sobre a súa aplicabilidade. |
Investigación (Proxecto de investigación) |
Proceso orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. |
Presentación oral |
Exposición verbal, coa utilización dos recursos expositivos adecuados, que debe reflectir todas as fases do proceso de creación e desenvolvemento dos traballos titelados. |
Actividades iniciais |
Presentación das liñas xerais da materia e toma de contacto cos estudantes, os seus intereses e expectativas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Investigación (Proxecto de investigación) |
|
Descrición |
Orientación dos grupos de estudantes na realización do traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A3 A8 A16 B1 B2 B5 B6 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
Terase en conta a participación razoada, a realización razoada das tarefas e a aportación ás dinámicas de grupo. |
30 |
Investigación (Proxecto de investigación) |
A8 A3 A2 A1 A9 A11 A15 A16 A17 B1 B6 B8 B9 B11 B12 B13 C1 C2 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
Traballo en equipo ou individual sobre un tema de interese.
Terase en conta a dificultade do tema elixido, a metodoloxía seguida na súa realización, a exposición dos resultados atopados e a argumentación das conclusións, entre outras cousas. |
60 |
Presentación oral |
A8 A11 B6 C1 C5 C8 |
O alumnado terá que facer a presentación oral e defensa dun traballo.
Terase en conta a corrección na expresión oral, capacidade de síntese, capacidades comunicativas, así como a corrección e argumentación das respostas e a súa adecuación ás posibles cuestións que se formulen.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
<p>Non se admite a dispensa académica de exención de docencia.</p><p>Se o
estudante non chega a unha asistencia do 80% das clases presenciales
deberá ser evaluado por unha proba
individual. </p><p>Nos traballos de avaliación que se entreguen, os
contidos incluidos deben estar apropiadamente referenciados
ao longo
do traballo e no apartado de referencias usando certas
normas. O
texto literal debe declararse usando ditas normas. No
parafraseado deben figurar
as fontes orixinais das ideas que se reelaboran. A presencia
de fontes
científicas no traballo é un signo de credibilidade que é un
requisito
imprescindible para demostrar a excelencia académica.</p><p>
Recoméndase consultar:</p><p><a href="http://www.udc.es/biblioteca/servizos/apoio_investigacion/servizos_apoio/publicar/citar.html">http://www.udc.es/biblioteca/servizos/apoio_investigacion/servizos_apoio/publicar/citar.html</a></p><p>
Tense que evitar o plaxio.</p><p>
As citas e as referencias a calquera texto debe declararse,
o uso literal do
texto ou ideas doutros autores parafraseadas sen declarar a
fonte supón o
suspenso do traballo en aplicación do artigo 14.4 da NORMAS DE AVALIACIÓN, REVISIÓN E
RECLAMACIÓN DAS CUALIFICACIÓNS DOS ESTUDOS DE GRAO E
MESTRADO UNIVERSITARIO, aprobada polo
Consello de Goberno do
19 de decembro de 2013 e modificada o 29 de xaneiro de 2015, na
que se indica que "na realización de traballos,
o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído
aquel obtido a
través de internet, sen indicación expresa da súa
procedencia e, se é o caso, o
permiso do seu autor/a, poderá ser considerada causa de
cualificación de suspenso
na actividade". </p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
van Velzen, Joke H. (2016). Evaluating the suitability of mathematical thinking problems for senior high-school students by including mathematical sense making and global planning. THE CURRICULUM JOURNAL |
Bayetto, Anne Free Tips and Resources for Phonics
Teaching. What does the research tell us? http://www.speld-sa.org.au/links/free-tips-and-resources-for-phonics-teaching.html?task=view&id=84 Effective Strategies for Teaching Students with
Difficulties in Mathematics. The National Council of Teachers of Mathematics.
2007. http://www.nctm.org/uploadedFiles/Research_and_Advocacy/research_brief_and_clips/Research_brief_02_-_Effective_Strategies.pdf Kramarski, Bracha; Mevarech, Zemira R.; Arami, Marsel
(2002) The effects of metacognitive instruction on solving Mathematical
authentic tasks. Educational Studies in Mathematics 49: 225–250 Munro, J. (1995). SUCCESS in learning mathematics : A
learning strategies approach. Hawthorn, VIC : EdAssist. https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/mathsld/LD-N%20%20teaching%20framework.pdf Munro, John (2003) Dyscalculia : A unifying concept in
understanding mathematics learning disabilities. Australian Journal of Learning
Disabilities, 2003 8, (4). https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/mathsld/Types_of_dyscalcula.pdf Munro, John. Mathematics underachievers learning
spatial knowledge. https://students.education.unimelb.edu.au/selage/pub/readings/mathsld/Spatial%20article.pdf Naya,
Mª Cristina; Soneira, Carlos; Mato, Mª Dorinda; de la Torre, Enrique (2014)
Cuestionario sobre actitudes hacia las matemáticas en futuros maestros de
Educación Primaria. Revista de Estudios e Investigación en Psicología y
Educación. Vol.1, No. 2, 141-149 Naya-Riveiro,
M.C., Soneira, C., Mato, D. y de la Torre, E. (2015). Actitudes hacia las
Matemáticas y rendimiento académico en función de los estudios de acceso y
curso en futuros maestros. En C. Fernández, M. Molina y N. Planas (eds.),
Investigación en Educación Matemática XIX (pp. 423-430). Alicante: SEIEM. Orrantia,
Josetxu: Tarín, Julio & Vicente, Santiago (2011) El uso de la información
situacional en la resolución de problemas aritméticos, Infancia y Aprendizaje,
34:1, 81-94. http://dx.doi.org/10.1174/021037011794390094 Orrantia,
Josetxu; González, Lourdes B.; Vicente, Santiago (2005) Un análisis de los
problemas aritméticos en los libros de texto de Educación Primaria. Infancia y Aprendizaje, 28 (4), 429-451 Phonapichat, Prathana; Wongwanich, Suwimon; Sujiva, (2014)
An analysis of elementary school students’ difficulties in mathematical problem
solving Siridej Procedia - Socialand
Behavioral Sciences,116, pp. 3169-3174 http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042814007459 Soneira,
Carlos; Naya, Mª Cristina; Mato, Mª Dorinda; de la Torre, Enrique (2015)
Autoconcepto matemático de los estudiantes de grado de Educación Primaria. En
Ramiro-Sánchez, T. y Ramiro, M.T. (2015 )Avances en Ciencias de la Educación y
del Desarrollo 2015.San Sebastián: Univ. de Granada. Pp. 521-526. Turner, R.
(2016). Lessons from PISA 2012 about mathematical literacy: An illustrated essay. PNA, 10(2),
77-94 Verschaffel, L.; DeCorte, E.; Lasure, S (1994)
Realistic considerations in mathematical modeling of school arithmetic word
problems. Learning and Instruction 4(4):273-294. https://www.researchgate.net/publication/223690245_Realistic_considerations_in_mathematical_modeling_of_school_arithmetic_word_problems |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|