Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir formación literaria e coñecer a literatura infantil. |
A44
|
B21 B22
|
C8
|
Coñecer o currículo escolar das linguas e a literatura. |
A45 A50
|
B23 B24 B25
|
|
Coñecer o proceso de aprendizaxe da linguaxe escrita e o seu ensino. |
A43 A46 A47 A49
|
B9 B10 B11
|
C2
|
Fomentar a lectura e animar a escribir. |
A48 A51
|
|
C3
|
Desenvolver e avaliar contidos do currículo mediante recursos didácticos apropiados e promover as competencias correspondentes aos estudantes. |
A52
|
|
|
Comunicarse de maneira efectiva nun contorno de traballo. |
|
B7
|
|
Capacidade para elaborar discursos coherentes e organizados loxicamente. |
|
B8
|
|
Capacidade para utilizar diversas fontes de información, seleccionar, analizar, sintetizar e extraer ideas importantes e xestionar a información. |
|
B15
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Didáctica da literatura. |
1. Que é a literatura?
2. A literatura como feito artístico.
3. Paradigmas teóricos da educación literaria. A competencia literaria e as destrezas lingüísticas.
4. O currículum de Lengua e literatura castelá en Educación Primaria.
5. Breve panorama da LIX universal.
6. A LIX en lingua castelá. |
Tema 2. Didáctica da literatura oral |
1. A literatura oral: características e historia.
2. A importancia da literatura oral en Educación Primaria.
3. Relacións entre lingua, literatura e territorio. A aprendizaxe de linguas en contextos multilingües. |
Tema 3. Didáctica da poesía e da composición literaria |
1. A poesía.
2. A poesía e o alumnado de Educación Primaria.
3. O cancioneiro infantil tradicional: características, xéneros, funcións e temas.
4. A escritura creativa e a didáctica da poesía nas aulas de Educación Primaria.
|
Tema 4. Didáctica da narración. |
1. A narrativa.
2. Elementos da narración.
3. Xéneros narrativos.
4. O conto literario e o conto tradicional.
5. Apuntes sobre a historia do conto tradicional.
6. O conto tradicional na aula: Gianni Rodari e Vladimir Propp.
7. A escritura creativa e a didáctica da narración nas aulas de Educación Primaria.
8. O conto contado.
|
Tema 5. Didáctica do teatro |
1. Apuntes sobre a historia da arte escénica.
2. O texto dramático: texto literario e texto espectacular.
3. Elementos da ficción dramática.
4. O teatro escolar e a dramatización como recursos educativos.
|
Tema 6. Bibliotecas e animación á lectura. |
1. A biblioteca escolar.
2. A biblioteca de aula.
3. Animación á lectura dende as bibliotecas escolares.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A50 A52 B11 B15 B21 B23 B24 B25 C2 C3 |
10 |
0 |
10 |
Traballos tutelados |
A44 A45 A47 A48 A51 A52 B7 B8 B9 B10 B15 B22 C1 C8 |
10 |
10 |
20 |
Presentación oral |
A52 B7 B8 B15 C1 |
1 |
13 |
14 |
Proba obxectiva |
A44 A45 A47 A52 B7 B8 B15 C1 |
3 |
85 |
88 |
Lecturas |
A44 A45 A47 A48 B15 |
15 |
0 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Achegamento crítico a distintos textos que se proporán nas aulas |
Traballos tutelados |
Realización dun ou varios traballos relacionados tanto coa recepción e crítica textual como a recepción e comentario lingüístico-literario, así como, por outra parte, elaboración de unidades didácticas referidas a calquer aspecto dos tratados no programa docente |
Presentación oral |
Dado o futuro profesional do alumnado, cómpre realizar presentacións orais e relatorios sobre calquera texto e/ou aspecto anteriormente propostos. |
Proba obxectiva |
O alumnado contará cun exame en xuño con data marcada pola Xunta de Faculdade. Se non superase o curso contará tamén coa oportunidade de xullo. |
Lecturas |
Os alumnos e alumnas deberán achegarse a un corpo bibliográfico previamente indicado nas aulas. Este será obxecto de diversos tratamentos críticos e discusións no espazo da aula. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Traballos tutelados |
Presentación oral |
Proba obxectiva |
Lecturas |
|
Descrición |
A atención personalizada ao alumnado consistirá na selección bibliográfica, na dirección dos traballos titorizados e na súa corrección. Así mesmo, a profesora estará dispoñíble no horario de titorías sinalado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A44 A45 A47 A48 A51 A52 B7 B8 B9 B10 B15 B22 C1 C8 |
Ao longo do curso os alumnos e alumnas deberán realizar un traballo en grupo. |
30 |
Presentación oral |
A52 B7 B8 B15 C1 |
Debido á realidade profesional que lles agarda aos alumnos e alumnas, daranse moita importancia tanto ás intervencións na aula como ás presentacións orais (que formarán sempre unha parte esencial dos traballos titorizados). |
10 |
Proba obxectiva |
A44 A45 A47 A52 B7 B8 B15 C1 |
Haberá unha proba en xuño coa que se avaliarán os obxectivos acadados polo alumnado durante o curso. |
60 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos e alumnas presenciais (é dicir, aqueles que asistan a un 80% das clases), para superar a materia na oportunidade de xuño, deberán obter unha puntuación mínima de 5 puntos sobre 10 tanto no traballo tutelado como na proba obxectiva. Cunha nota inferior en calquera das dúas partes non superarán a materia e deberán presentarse á oportunidade de xullo para ser avaliados da parte que non superaran na convocatoria anterior. Os alumnos non presenciais (aqueles que falten a más dun 20% das clases) serán avaliados na oportunidade de xuño soamente mediante a proba obxectiva. Esta podera ser, en algúns aspectos, diferente á que realizarán os alumnos e alumnas presenciais.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Tejerina Lobo. (). Algunas consideraciones pedagógicas sobre la poesía. http://www.biblioteca.org.ar/libros/132273.pdf
Besora, R. (1992). Aproximación a la poesía a través del juego. Papeles de literatura infantil, núm. 15, pp. 3-12
Cerrillo, P. (2013). Canon Literario, Canon escolar, canon oculto. Cuaderns de Filologia. Estudis literaris, XVIII. pp. 17-13
Ortiz, E. (2009). Contar con los cuentos. Guadalajara: Palabras del candil
Noia Campos, C. (2002). Contos galegos de tradición oral. Vigo : NigraTrea
García Carcedo, P. (2011). Educación Literaria y Escritura Creativa. Granada: GEU
Cone Bryant, S. (1999). El arte de contar cuentos. Barcelona: Biblaria
Fortún, E. (2003). El arte de contar cuentos a los niños. Sevilla: Espuela de Plata
Zipes, J. (2012). El irresistible cuento de hadas. Buenos Aires: Fondo de cultura económica
Díaz Plaja, Ana; G. Bordóns (2006). Enseñar literatura en secundaria La formación de lectores críticos, motivados y cultos. Barcelona: Graó
Moreno, Víctor (1996). Escritura imaginativa. Abecedario de la escritura. Santiago de Compostela: Universiade de Santiago de Compostela
Rodari, G. (1991). Gramática de la fantasía. Introducción al arte de contar historias. Barcelona: Aliorna
Morilla, L. e Hohan, S. A. (1999). Hacer escribir a los niños. La metodología del taller de escritura y consignas prácticas para incentivar el mundo creativo y novelesco de los niños. Barcelona: Grafein
Garralón, A. (2005). Historia portátil de la literatura infantil. Salamanca: Anaya
Colomer, T. (2010). Introducción a la literatura infantil y juvenil actual. Madrid: Síntesis
Zumthor, P. (1991). Introducción a la poesía oral. Madrid: Taurus
Motos, T. (1996). Juegos creativos de lenguaje. Santiago de Compostela: Universiade de Santiago de Compostela
Badia, D. & Vilà, M. (2000). Juegos de expresión oral y escrita. Barcelona: Graó
Rodari, G. (2004). Juegos de fantasía. Zaragoza: Edelvives
Colomer, T. (2010). La evolución de la literatura infantil y juvenil en España. Ibby
Pelegrín, A. (1996). La flor de la maravilla. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez
Pelegrín, A. (1996). La flor de la maravilla. Juegos, recreos, retahílas.. Madrid: Fundación. Germán Sánchez Ruipérez
Lluch, G. et alii. (2010). Las lecturas de los jóvenes. Barcelona: Anthropos
Machado, A. Mª. (2002). Lectura, escuela y creación literaria. Salamanca: Anaya
García Padrino, J. (1992). Libros y literatura para niños en la España contemporánea. Revista interuniversitaria de formación del profesorado, 18, pp 302-3013.
Sobrino Freire, I. (2012). O Obradoiro de contacontos na titulación de Educación Infantil. Didáctica de la Lengua y la Literatura: experiencias de innovación docente en la universidad. Barcelona: Universidad de Barcelona
Couto Palmeiro, V; Lamapereira, e Vieites, M. (1992). Práctica teatral na escola. Vigo: Ir Indo
Atero Burgos, V. (2010). Retahílas y canciones infantiles. Patrimonio oral de la provincia de Cádiz. Cádiz: Universidad de Cádiz
Prado Díez, D. (1996). Técnicas creativas y lenguaje total . Santiago de Compostela: Universiade de Santiago de Compostela
Anderson Imbert, E. (1996). Teoría y técnica del cuento. Barcelona: Ariel
Moreno, V. (1998). Va de poesía. Navarra: Pamilela |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Literatura infantil e xuvenil e a súa didáctica/652G02029 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Teoría da educación/652G02001 | Socioloxía da educación/652G02004 |
|
Materias que continúan o temario |
Lingua castelán e a súa didáctica/652G02010 | Literatura infantil e xuvenil e a súa didáctica/652G02029 |
|
Observacións |
A asistencia regular ás aulas dará ao alumno ou alumna o dereito de realizar os traballos titorizados. Se o alumno ou alumna non cumpre con este requisito de asistencia (é dicir, falta máis dun 20% das horas) será avaliado unicamente mediante a proba obxectiva fixada en xuño pola xunta de facultade. En ningún caso se permitirá o plaxio. De ser detectado en calquera traballo, exame ou outro documento entregado á profesora, este será avaliado directamente cun 0 (nunha escala do 0 ao 10). |
|