Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
B8 Capacidad de observar y de escuchar de forma activa. |
|
B8
|
|
B10 Capacidad para motivarse y procurar la calidad en la actuación profesional. |
|
B10
|
|
A31 Adquirir o desarrollar los recursos personales para la intervención: habilidades sociales y comunicativas, habilidades profesionales, evaluación de la propia actuación profesional, técnicas de observación, técnicas de dinamización o toma de decisiones. |
A31
|
|
|
B12 Comunicarse de manera efectiva en un entorno de trabajo. |
|
B12
|
|
B14 Destreza y empatía en las relaciones interpersonales. |
|
B14
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- A comunicación terapéutica |
Obxectivos, finalidade, xustificación.
Adherencia terapéutica. |
2.- Os diferentes estilos de comunicación. A relación terapéutica. |
Estilos de axuda na comunicación profesional. A relación profesional e o rol profesional. Empatía |
3.- Os elementos básicos da comunicación |
Elementos verbáis e non verbáis da escoita activa. Tipos de preguntas, suxerencias, ... Reforzamento da interaciión. |
4. A entrevista clínica |
Estructura, fases y modelos |
5.- Entrenamento en habilidades básicas de comunicación |
Práctica individual e grupal dos elementos do tema 3 e 4. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Obradoiro |
B8 B10 |
25 |
23.5 |
48.5 |
Sesión maxistral |
A31 |
12 |
24 |
36 |
Traballos tutelados |
B12 B14 |
9 |
9 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Obradoiro |
Se trata de abaliar... |
Sesión maxistral |
Se expoñen contidos... |
Traballos tutelados |
Os alumnos seleccionan un traballo acerca da observación e execución ... |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Obradoiro |
|
Descrición |
Nos obradoiros os alumnos en pequeno grupo poderá consultar na aula diretamente co profesor as actividades propostas.
Os traballos tutelados terán a supervision do profesor durante a súa realización o bien por medios telemáticos (e-mail, moodle) o bien directamente en horario de tutorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B12 B14 |
Se propón un traballo onde ten que desarrollar unha entrevista terapéutica e presentala en video |
60 |
Sesión maxistral |
A31 |
A avaliación sobre os coñecementos adquiridos consiste nunha breve proba obxetiva |
30 |
Obradoiro |
B8 B10 |
Se realiza a avaliación da aprendizaxe de destrezas comunicativas mediante técnicas de role playing e análisis de grabacións en video |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos que asistan a un mínimo do 80% das clases, poderán non presentarse á proba obxectiva. Neste caso, os traballo tutelado contará un 90% do total da cualificación. As únicas causas que xustifican a falta ás aulas son as contempladas no art. 12 das Normas de Avaliación, revisión e reclamación das cualifiacións da udc.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Rico, M. (2017). Habilidades de comunicación para profesionales/. Fragua Comunicación.
Watzlawick, P. (2015). El lenguaje del cambio : técnica de comunicación terapéutica. Herder
Díaz Cano, A. I. (2013). Avances en comunicación terapéutica en los cuidados de enfermería. Pontevedra, Grupo E. G. S.
Watzlawick, P. (2007). El lenguaje del cambio : nueva técnica de la comunicación terapéutica / Paul Watzlawick. [Recurso electrónico].
Lucía, B. (2008). Habilidades de comunicación : programa de entrenamiento. Madrid, UAM
Molinuevo Alonso, Beatriz (2011). La comunicación no verbal en la relación médico-paciente. Barcelona, Editorial Aresta
Wachtel, Paul L. y Maiz Olabarri, Olga (2013). La comunicación terapéutica : principos y práctica eficaz. Desclée De Brouwer
Roji, M. B. (1991). La Entrevista terapeútica comunicación e interacción en psicoterapia. Madrid, UNED |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|