Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Saber valorar de xeito integral ás persoas maiores así como utilizar os resultados da valoración para intervir de acordo ao diagnóstico preestablecido. |
A2 |
Saber diagnosticar a patoloxía máis prevalente nas persoas maiores así como establecer as pautas terapéuticas máis indicadas, tanto desde o punto de vista farmacolóxico como non farmacolóxico. |
B1 |
Estar en disposición de integrarse en equipos de Saúde, centros xerontolóxicos e entidades que prestan servizos dirixidos as persoas maiores. |
B3 |
Ter o coñecemento para denominarse especialista en Xerontoloxía Clínica de acordo á especialidade desenvolvida. |
B5 |
Ser capaz de aplicar o método científico. |
B7 |
Estar en disposición de realizar actividades asistenciais e investigadoras de xeito integral nos campos social, sanitario e sociosanitario. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir habilidades que permitan transferir o coñecemento teórico adquirido ás diferentes situacións reais providas dos ámbitos específicos da intervención psicolóxica. |
AP1 AP2
|
BP1
|
CM3 CM4
|
Aprender a manexar os distintos métodos de avaliación diagnóstica e tratamento psicolóxico no ámbito aplicado da psicoloxía do envellecemento.
|
AP1 AP2
|
BM1
|
|
Ser capaz de valorar, interpretar e sintetizar adecuadamente a información procedente de técnicas de avaliación e diagnóstico psicolóxico. |
AP1 AP2
|
|
|
Manexar e desarrollar metodoloxías de intervención específica para a poboación de persoas maiores. |
|
BP1 BP3 BI1
|
|
Desarrollar habilidades de comunicación terapéutica aplicables a contextos sociosanitarios con persoas maiores. |
|
BP1
|
CM1 CM2 CM3 CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Bloque 1. Psicoloxía clínica e avellentamento |
Tema 1. Introdución á psicoloxía clínica do avellentamento
1.1. Conceptos xerais
1.2. Principais teorías
Tema 2. Metodoloxía en psicoloxía do avellentamento
2.1. Avaliación e diagnóstico psicolóxico
2.2. Intervención e tratamento psicolóxico
2.3. Investigación en psicoloxía clínica
|
Bloque 2. Cognición e avellentamento |
Tema 3. Orientación e percepción
3.1. Concepto e neuropsicoloxía da orientación e percepción
3.2. Cambios no avellentamento
3.3. Avaliación
3.4. Intervención
Tema 4. Atención e funcións executivas
4.1. Concepto e neuropsicoloxía da atención e funcións executivas
4.2. Cambios no avellentamento
4.3. Avaliación
4.4. Intervención
Tema 5. Memoria e aprendizaxe
5.1. Concepto e neuropsicoloxía da memoria e aprendizaxe
5.2. Cambios no avellentamento
5.3. Avaliación
5.4. Intervención
Tema 6. Linguaxe e comunicación
6.1. Concepto e neuropsicoloxía da linguaxe e comunicación
6.2. Cambios no avellentamento
6.3. Avaliación
6.4. Intervención |
Bloque 3. Psicopatoloxía no avellentamento |
Tema 7. Trastornos afectivos: ansiedade e depresión
7.1. Concepto
7.2. Epidemioloxía
7.3. Proceso diagnóstico. Principais instrumentos de avaliación
7.4. Tratamento
7.5. Factores de risco de suicidio
Tema 8. Trastornos psicóticos e delirium
8.1. Concepto
8.2. Epidemioloxía
8.3. Proceso diagnóstico. Principais instrumentos de avaliación
8.4. Tratamento
Tema 9. Demencias, deterioro cognitivo e trastornos da conduta
9.1. Concepto/Tipos
9.2. Trastornos psicolóxicos e de conduta
9.3. Tratamento
9.4. Atención psicolóxica ao coidador principal |
Bloque 4. Personalidade, adaptación e cambio no avellentamento |
Tema 10. Personalidade e avellentamento
10.1. Trazos de personalidade
10.2. Teorías das etapas e desenvolvemento persoal
10.3. Trastornos de personalidade
Tema 11. Relacións sociais e sexualidade no avellentamento
11.1. O apoio social no avellentamento
11.2. Relación familiar e cambio de roles
11.3. Mitos e estereotipos sobre sexualidade no avellentamento
11.4. Intervención
Tema 12. Xubilación, morte e dó
12.1. Xubilación: planificación e tempo libre
12.2. Afrontamento da morte
12.3. Etapas do dó
12.4. Apoio psicolóxico en coidados paliativos
Tema 13. Promoción da saúde e avellentamento activo
13.1. Percepción da saúde
13.2. Promoción da saúde e prevención da enfermidade
13.3. Programas de promoción do avellentamento activo |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 B1 B3 B7 |
28 |
56 |
84 |
Obradoiro |
A1 A2 B1 B3 B5 B7 C1 C2 C3 C4 |
10 |
6 |
16 |
Traballos tutelados |
B5 B7 C1 C2 C3 C4 |
4 |
22 |
26 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 B1 B3 B5 B7 C4 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación oral da materia por parte da profesora (docencia expositiva), guiada por medios audiovisuais. As sesións maxistrais pretenden transmitir coñecementos xerais sobre a materia e resolver dúbidas. Terán lugar os mércores de 16:00 a 18:00 horas. |
Obradoiro |
Os alumnos desenvolverán tarefas eminentemente prácticas (tanto na aula como na casa) sobre temas específicos, con apoio e supervisión da profesora: Estudo de casos clínicos, debate e discusión de contido específico da materia, revisión e análise de artigos científicos seleccionados pola profesora e relacionado coa materia, videos, comentarios sobre noticias actuais ... |
Traballos tutelados |
O alumno realizará un traballo tutelado (experimental ou teórico) relacionado co programa. Independientemente do tipo de traballo seleccionado (experimental ou teórico), implicará a revisión de artigos científicos (en castelán e inglés) sobre a materia e unha avaliación crítica dos mesmos. Ademais, o traballo deben ser exposto na clase co apoio de medios audiovisuais. |
Proba de resposta múltiple |
Os temas presentados na clase durante as clases teóricas deberán ser superados a través dunha proba que constará de 40 preguntas con 4 opcións de resposta. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Obradoiro |
|
Descrición |
A titorización de traballos tutelados e exercicios requeridos nos obradoiros poderase realizar nos horarios de titorías ou mediante correo electrónico: laura.lorenzo.lopez@udc.es. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
B5 B7 C1 C2 C3 C4 |
Avaliarase a capacidade de síntese e valoración crítica do tema estudado, ademais do contido e formato do traballo, e a súa exposición oral. A cualificación do traballo tutelado contribuirá ao 30% da cualificación total da materia. |
30 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 B1 B3 B5 B7 C4 |
Proba de tipo test composta por 40 preguntas con 4 opcións de resposta sendo só unha resposta correcta. Cada pregunta que se responda mal restará 0,25 puntos, non restando as respostas en branco. Fórmula: (A-(E*0,25))*10/40. Esta cualificación contribuirá ao 50% da nota total da materia. |
50 |
Obradoiro |
A1 A2 B1 B3 B5 B7 C1 C2 C3 C4 |
Avaliarase a participación activa e con aproveitamento, a capacidade de resolución de casos e a capacidade de traballo en equipo. Esta cualificación contribuirá ao 20% da cualificación total da materia. |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Belsky, J.K. (2001). Psicología del Envejecimiento. Paraninfo. Madrid. Fernandez-Ballesteros, R. (2007). GeroPsychology. European Perspectives for an Aging World. Hogrefe. Washington. Fernandez-Ballesteros, R. (2009). Psicología de la vejez. Una psicogerontología aplicada. Pirámide. Madrid. Fernández Liria, A., Rodríguez Vega, B. (2006). Habilidades de entrevista para psicoterapeutas. Desclée. Bilbao. Izal, M., Montorio, I. (1999). Gerontología Conductual. Bases para la intervención y ámbitos de aplicación. Editorial Síntesis. Madrid. Montorio, I., Izal, M. (2000). Intervención psicológica en la vejez. Aplicaciones en el ámbito clínico y de la salud. Sintesis. Madrid. Muñoz Tortosa., J. (2002). Psicología del envejecimiento. Pirámide. Madrid. Triadó, C., Villar, F. (2006). Psicología de la vejez. Alianza Editorial. Madrid. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostible e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do I Plan de Sostenibilidade Medio- Ambiental Green Campus FCS, os traballos documentais que se realicen nesta materia: a.- Maioritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. b.- De realizarse en papel: - Non se empregarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|