Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para elixir e aplicar as metodoloxías de investigación mais adecuadas á investigación proposta. |
A2 |
Capacidade para o deseño experimental e o completo desenvolvemento de proxectos de investigación no ámbito sanitario, desde a formulación da hipótese de investigación ata a comunicación dos resultados. |
A3 |
Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria. |
A4 |
Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación. |
A5 |
Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde. |
B1 |
Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria. |
B2 |
Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita. |
B3 |
Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora. |
B4 |
Capacidade de análise e de síntese. |
B5 |
Habilidade para manexar distintas fontes de información. |
B6 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar. |
B7 |
Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Análise de datos: Introducción ás técnicas estatísticas avanzadas necesarias para a análise multivariable de datos, que permiten a modelización de relacións entre variables. |
AI1 AI2 AI4
|
BM1 BM4
|
CM3 CM6 CM7 CM8
|
Práctica clínica basada na evidencia. |
AI1 AI3 AI4
|
BM1 BM3 BM4 BM5 BM6 BM7
|
CM1 CM2 CM3 CM7
|
Coñecer os principios básicos da metaanálise. |
AI4 AI5
|
BM2 BM4 BM5
|
CM1 CM4 CM5 CM6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Relación entre dúas variables categóricas |
Conceptos básicos
Test chi-cuadrado e McNemar. |
Tema 2. Regresión lineal simple |
Correlación lineal simple
Axuste dun modelo de regresión lineal simple
Bondade de axuste
Diagnose do modelo
|
Tema 3. Regresión lineal múltiple |
Selección de variables
Interacción
Multicolinealidade
Comparación de modelos |
Tema 4. Análise da covarianza |
Introducción
Axuste de rectas con distinta pendiente
Axuste de rectas coa mesma pendiente |
Tema 5. Regresión loxística |
Introducción
Exemplos
Bondade de axuste
Selección do modelo |
Tema 6. Análise de supervivencia |
Introducción ós datos censurados
Función de supervivencia: o estimador de Kaplan-Meier
Comparacion de funcións de supervivencia: log-rank test |
Tema 7.1. Práctica clínica basada na evidencia. |
Introducción.
Implicacións na investigación.
Principais tipos de documentos.
|
Tema 7.2. Niveles de evidencia. |
Niveles de evidencia e graos de recomendación
Elaboración de taboas de evidencia
|
Tema 7.3. Guías de práctica clínica. |
Definición.
Tipoloxía.
Localización de guías clínicas.
|
Tema 7.4. Práctica clínica basada en la evidencia.
|
Jerarquización de la Evidencia científica
Los documento de revisión
Revisiones sistemáticas
Introducción y objetivos
Metodología
Resultados
Discusión y conclusiones
|
Tema 8. Metaanálise |
Xeneralidades.
Tamaño do efecto.
Modelos estatísticos.
Cuantificación da heteroxeneidade.
Sesgo de publicación.
Metarregresión.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A4 A5 B4 B5 C3 C6 |
20 |
50 |
70 |
Actividades iniciais |
B6 B7 C3 |
12 |
30 |
42 |
Seminario |
A1 |
4 |
12 |
16 |
Aprendizaxe colaborativa |
B6 B7 C4 C5 C7 C8 |
4 |
12 |
16 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C6 |
2 |
4 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Estudio dirixido a través de material multimedia: clases grabadas, vídeos, presentacións, documentación complementaria en pdf |
Actividades iniciais |
Ferramentas online de seguimento e titorización: foros, debates |
Seminario |
Clases presenciais onde se resolverán dúbidas e exercicios |
Aprendizaxe colaborativa |
Avaliación continua mediante algún dos seguintes métodos: controis escritos, exercicios entregados, participación na aula virtual, etc |
Traballos tutelados |
Traballos onde se reflicte o dominio teórico-metodolóxico da materia. Os traballos solicitaranse en formato virtual e soporte informático |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Traballos tutelados |
Seminario |
|
Descrición |
As metodoloxías empregadas xa inclúen a atención personalizada |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C6 |
Traballos onde se reflicte o dominio teórico-metodolóxico da materia |
50 |
Aprendizaxe colaborativa |
B6 B7 C4 C5 C7 C8 |
Controis escritos, exercicios entregados, participación na aula virtual |
50 |
|
Observacións avaliación |
A asignatura estructúrase en tres bloques: Bloque A, Análise de
datos, formado polos temas 1-6, Bloque B, Revisións sistemáticas, que
consta dos temas 7.1-7.4, e o Bloque C, Meta-análisis, formado polo tema 8. A contribución de cada bloque á nota final é: Bloque A,
50%; Bloque B, 25%; e Bloque C, 25%. Só no caso de que o alumno non teña sido evaluado en ningún dos tres bloques a
calificación final será de "NON PRESENTADO". Non se poderá superar a
materia se nalgún dos bloques a nota foi menor que 3
(sobre 10) ou se falta a evaluación dalgún bloque. Nos demais
casos, a calificación final será o resultado da suma das notas ponderadas dos tres bloques. Os tres bloques son independentes, de maneira que a nota de un dos bloques non afecta á nota dos outros bloques. A evaluación de cada un dos bloques se baseará na realización e entrega de exercicios e/ou traballos, contemplándose tamén a posibilidade
de realización de exames que poderán ser presenciais. As
instruccións relativas á realización e entrega de tarefas publicaranse na plataforma moodle.udc.es con anterioridade ao inicio de
cada bloque. Na
realización de traballos, o plaxio e a utilización de material non
orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación
expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu
autor/a, considerarase
causa de cualificación de suspenso (nota numérica, 0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento. No caso dos alumnos repetidores, non se conservarán as calificacións dos bloques obtidas en cursos anteriores.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Temas 1-6 Temas 7.1-7.4 - Casal Acción B, Ríos Neira M, Sobrido Prieto M. Guía de uso de CRD Databases. Plan de Calidad el Sistema Nacional de Salud del Ministerio de Sanidad y Política Social. Axencia de Avaliación de Tecnoloxías Sanitarias deGalicia; 2012. Guías de Recursos deInformación: nº 1. Disponible en: http://www.sergas.es/docs/Avalia-t/guia-uso-CRD.pdf
Tema 8 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Preparación dun Proxecto de Investigación II: Desenvolvemento e Comunicación/653862202 | Estatística Aplicada a Ciencias da Saúde/653862206 | Investigación Clínica I/653862232 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|