Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Economía e mercado de traballo. |
A6
|
|
|
Organización e dirección de empresas. |
A10
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A13
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A14
|
|
|
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A16
|
|
|
Interpretar datos e indicadores socioeconómicos. |
A18
|
|
|
Identificar as fontes de información económica e o seu contido. |
A19
|
|
|
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A20
|
|
|
Aplicar técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social ao ámbito laboral |
A26
|
|
|
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A27
|
|
|
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
A29
|
|
|
Aplicar os coñecementos á práctica |
A31
|
|
|
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A32
|
|
|
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
Capacidade de análise e sínte |
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación. |
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información |
|
B4
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesiona |
|
B6
|
|
Razoamento crítico. |
|
B8
|
|
Traballo en equipos. |
|
B9
|
|
Aprendizaxe autónomo. |
|
B14
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
|
|
C5
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- O concepto e o método en Economía
|
1. Concepto de Economía
2. Os modelos económicos
3. Os instrumentos de aálise económico. |
Tema2.- A escaseza e a necesidade de elixir |
1.-A escaseza e os factores produtivos.
2.-A fronteira de posibilidades de produción.
3.-Os problemas económicos fundamentais.
|
Tema 3.- O papel do Estado na Economía
|
1.- Os axentes económicos.
2.- As funcións do sector público.
3.- Tóma de decisións por parte do Estado
|
Tema 4.- A Demanda, a Oferta e o Mercado |
1.- O mecanismo do mercado.
2.- A demanda, a oferta e o equilibrio.
3.- Desprazamentos das curvas de demanda e oferta.
4.- Os mercados regulados.
|
Tema 5.-Aplicacións da teoria da Demanda e da Oferta.
|
1.- A elasticidade da demanda.
2.- A elasticidade da demanda e o ingreso total.
3.- A elasticidade da oferta.
|
Tema 6.- A macroeconomía : unha vision global |
1.- A política macroeconómica
2.- A Contabilidade Nacional
3.- O Producto Nacional: Medición e características
4.- Os compoñentes do Producto Nacional |
Tema 7.- O diñeiro e o sistema financieiro.
|
1.- O diñeiro, a súa natureza e funcións.
2.- Os bancos e a creación de diñeiro.
3.- As institucións financieiras.
|
Tema 8.- O Banco Central e a politica monetaria.
|
1.- O Sistema Europeo de Bancos Centrais: o Banco Central Europeo.
2.- O mercado monetario: determinación de equilibrio.
3.- A politica monetaria. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A13 A31 B2 |
0.5 |
4 |
4.5 |
Obradoiro |
A6 A18 A26 A31 A35 B8 B9 |
12 |
12 |
24 |
Proba obxectiva |
A6 A13 A18 B2 B4 |
1.5 |
15 |
16.5 |
Sesión maxistral |
A6 A10 A18 A20 A27 A29 A35 B6 B8 C6 C7 C8 |
26 |
52 |
78 |
Traballos tutelados |
A6 A14 A16 A18 A19 A32 B3 B4 B9 B14 C4 C5 |
26.5 |
0 |
26.5 |
|
Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Dado que o alumno está cursando unha materia básica cunha importante aplicación práctica, o alumno debe ter o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, transmitir e defender oralmente os efectos derivados do proceso de enxino-aprendizaxe. Nas sesións presenciais terá a posibilidade de facer exposición tanto dos apartados dos contidos teóricos da materia, como das prácticas propostas. Tamén poderá acada-la suficiencia dos obradoiros meirante a súa defensa nas titorías personalizadas. |
Obradoiro |
Se realizarán prácticas en cada tema. Dentro dos métodos existentes para facer prácticas dos contidos teóricos estudados utilizaremos o de probas de ensaio ou resposta libre. A aplicación deste método implica a formulación dunha ou varias cuestións, que el alumno deberá desenvolver. O profesor utilizará como principios do procedimiento de corrección: -A precisión na resposta, - A utilización de representacións gráficas como medio de expresión dos razonamentos, -A identificación dos conceptos e relacións relevantes. - Xerarquizar a súa importancia. , o alumno debe ter traballado o suficiente como para ter adquirido unhas destrezas prácticas que lle permitan exponer, trasmitir e defender os efectos derivados do proceso de ensino-aprendizaxe. |
Proba obxectiva |
Nas datas aprobadas en Xunta de Centro se levará a cabo una proba obxectiva na que o alumno terá que responder ás preguntas dun cuestionario teórico-práctico (test de resposta pechada con catro alternativas, soio unha certa, e os erros restarán ¼ do valor dun acerto) ou preguntas de resposta aberta (breve explicación, resumo, representación e interpretación de gráficas, resolución de problemas, etc..) ou de ambos tipos. |
Sesión maxistral |
É a información ou desenvolvemento de contidos que incide sobre o nivel de coñecementos do alumno e que serven de punto de partida para a consolidación das aprendizaxes. A lección maxistral consiste na exposición oral e sistematizada por parte do profesor, có fin de transmitir certos coñecementos ao alumno. É un recurso didáctico que permite ao profesor transmitir con precisión os conceptos mais importantes da materia, e deberá polo xeral, reflectir coñecementos que lles sería difícil de atopar aos alumnos por outros meios. A lección maxistral servirá fundamentalmente para transmi-los contidos do programa dunha forma sistematizada e respetando unha orde expositiva que teña en conta os aspectos seguintes: - Exposición dun marco global inicial que permita centra-lo tema. – Análise dos aspectos principais que integran o tema. –Sintese integradora do exposto. – Fixación breve e sinóptica do tema. Nos temas prácticos é empregada principalmente cando ao inicio os contidos requiren dunha presentación global. En émbolos dous casos, o seu obxetivo é presentar e desenvove-los contidos con rigor científico e claridade expositiva. A eficacia da exposición depende, nun alto grao, do estilo do profesor e do correcto emprego dos distintos recursos instrumentais. |
Traballos tutelados |
O alumno poderá realizar un traballo en un grupo para profundizar nalgún tema da asignatura, ou ben calquera outro traballo que tendo relación cos contidos da asignatura queira presentar. O alumno cando decida o traballo tutelado a realizar deberá comunicarllo ao profesor, obter o seu visto bo e seguir o plan de tutorias que se estableza. Os traballos deberán ser entregados e defendidos con anterioridad a que finalice o cuatrimestre no que se imparte a asignatura, e nunca máis tarde de dez días antes da fecha do exame da convocatoria ordinaria. Nas restantes convocatorias se entregarán, como máximo, na data fixada para a realización do examen, establecéndose entonces a data de súa exposición e defensa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Presentación oral |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Traballos tutelados: para a súa realización é obrigatorio obte-lo visto bo do profesor, sendo ademáis recomendable consultar co profesor as dubidas e informalo dos avances que se vaian realizando progresivamente para que o profesor pouda dar as orientacións necesarias en cada caso para asegurar a calidade dos traballos de acordo aos criterios indicados. O seguimento farase preferentemente de forma individualizada a través dos espazos de comunicación establecidos pola Escola.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A6 A18 A26 A31 A35 B8 B9 |
Realización e entrega de prácticas dos temas: ata 0,5 ptos. Entrega o último dia programado para cada práctica non calificandose as prácticas entregadas fora de prazo.
Algunha das prácticas poderanse realizar e subir ao espazo habilitado para ese efecto en Moodle durante a clase. Si o alumno non asistiu a clase o día que se realice a práctica correspondente, non poderá entregar a práctica, a non ser que se xustifique convenientemente. |
5 |
Presentación oral |
A13 A31 B2 |
O alumno realizará unha exposición do traballo tutelado. A súa puntuación poderá acadar ata 0.5 puntos. |
5 |
Proba obxectiva |
A6 A13 A18 B2 B4 |
Na data aprobada en Xunta de Centro levarase a cabo unha proba obxectiva na que o alumno terá que responder ás preguntas dun cuestionario teórico-práctico (test de resposta pechada con catro alternativas, só unha certa que puntuará 0,5ptos. e cada erro restará 0,25ptos.) ou preguntas de resposta aberta (breve explicación, resumo, representación e interpretación de gráficas, resolución de problemas, etc.) ou de ambos tipos, que supoñerá, como máximo ,o 80% da súa cualificación (8 PTOS), ao que se lle sumarán os obtidos nas restantes metodoloxías, a condición de que se obteñan mais de 2 puntos (20%) en devandita proba obxectiva.
O alumno que acolléndose ao sistema de avaliación continua non realice prácticas ou traballo realizará a mesma proba obxectiva sobre 8 puntos e non se lle sumarán os puntos de devanditas metodoloxías.
En caso de non presentarse ao exame final e obter ao longo do cuatrimestre nota de avaliación continua, a nota final será a obtida nesta última.
A nota obtida durante o curso coa realización das prácticas e o traballo , manterase para a convocatoria de Xullo .En devandita convocatoria aqueles alumnos que se acolleron ao sistema de avaliación continua e non realicen prácticas ou traballo durante o cuatrimestre cualificaráselles sobre 8 puntos.
Os alumnos con dispensa académica realizarán o mesmo tipo tipo de proba obxectiva que supoñerá o 100% da súa cualificación ( 10 p.). En ningún caso poderán realizar as outras metodoloxías.
Está prohibido acceder ao aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou almacenamiento de información, excepto os expresamente autorizados polo profesor. |
80 |
Traballos tutelados |
A6 A14 A16 A18 A19 A32 B3 B4 B9 B14 C4 C5 |
Elaboración dun traballo en grupo dalgún tema relacionado cos contidos da asignatura: ata 1 pto. |
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Francisco Mochón (). Economia:Teoria y politica 5ª Ed. McGraw-hill
Juan M. Blanco (). Economia:Teoria y practica. McGraw-hill
Ana Grave (). Fundamentos de Economía. Pearson
Melanie Powel, Michael Parkin (). Introducción a la Economía. Pearson
Jose Luis Martín (). Principios de econmía. Pearson
Francisco Mochón (). Principios de Economia. McGraw-hill
Asunción Mochón, Rebeca de Juan (). Principios de Economía. McGraw-hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para cursa a asignatura non é imprescindible ter coñecementos previos sobre temas económicos, ainda que os alumnos procedentes do bacherelato de CC. Sociais disporán dunha formación previa que lles permitirá facer un menor esforzo porque xa estarán acostumados a medoloxía empregada na analise económica e a súa terminoloxía ao ter cursado Economía e Organización de Empresas. |
|