Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Básicas e xerais |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
|
Transversais / Nucleares |
|
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Específicas |
A5 A11 A24 A26 A33 A34
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PARTE I: INTRODUCCIÓN E CONCEPTOS BÁSICOS
|
|
TEMA 1: INTRODUCCIÓN O MARKETING TURÍSTICO |
1.1 CONCEPTO DE MARKETING TURÍSTICO
1.2 ORIXES E EVOLUCIÓN DO MARKETING EN TURISMO
1.3 MARKETING ESTRATÉXICO VS MARKETING OPERATIVO
1.4 APLICACIÓNS DO MARKETING EN TURISMO |
TEMA 2: O PLAN DE MARKETING |
2.1 FASES DO PLAN DE MARKETING
2.2 DESEÑO, DESENVOLVEMENTO E IMPLEMENTACION |
PARTE II:MARKETING ESTRATÉXICO |
|
TEMA 3: O ENTORNO DO MARKETING EN TURISMO |
3.1 A DIRECCIÓN DO ENTORNO
3.2 ANÁLISE DO MICROENTORNO
3.3 ANÁLISIS DO MACROENTORNO
3.4 PRINCIPAIS ASPECTOS E TENDENCIAS NO ENTORNO TURÍSTICO
3.5 PRINCIPAIS DETERMINANTES E TENDENCIAS DA DEMANDA TURÍSTICA
|
TEMA 4: O COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR TURÍSTICO |
4.1 O PROCESO DE DECISIÓN DE COMPRA
4.2 FACTORES QUE AFECTAN O COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR
4.3 AS ACTITUDES POSTERIORES A COMPRA
|
TEMA 5: SEGMENTACIÓN DOS MERCADOS E ESTRATEXIAS DE POSICIONAMIENTO |
5.1 CONCEPTO DE SEGMENTACIÓN DO MERCADO
5.2 PROCESO XERAL DE SEGMENTACIÓN
5.3 CRITERIOS PARA SEGMENTAR MERCADOS
5.4 ESTRATEXIAS DE SELECCIÓN DO MERCADO OBXETIVO
5.5 O POSICIONAMIENTO
|
TEMA 6: A INVESTIGACIÓN DE MERCADOS |
6.1 O SISTEMA DE INFORMACIÓN DO MARKETING
6.2 A INVESTIGACIÓN COMERCIAL: CONCEPTO E PROCESO METODOLÓXICO
6.3 FONTES DE INFORMACIÓN
6.4 TÉCNICAS DE RECOXIDA DE INFORMACIÓN DE FONTES PRIMARIAS
|
PARTE III: MARKETING OPERATIVO |
|
TEMA 7: O PRODUCTO TURÍSTICO |
7.1 CONCEPTO DE PRODUCTO TURÍSTICO E NIVEIS
7.2 DESENVOLVEMENTO DE NOVOS PRODUCTOS
7.3 O CICLO DE VIDA DO PRODUCTO
7.4 DECISIÓNS SOBRE A MARCA
|
TEMA 8: O PREZO |
8.1 CONCEPTO E IMPORTANCIA DO PREZO
8.2 CONDICIONANTES NA FIXACIÓN DE PREZOS
8.3 MÉTODOS DE FIXACIÓN DE PREZOS
8.4 ESTRATEXIAS DE PREZOS
|
TEMA 9: A DISTRIBUCIÓN |
9.1 A IMPORTANCIA DA DISTRIBUCIÓN COMO CANAL DE COMERCIALIZACIÓN
9.2 CONCEPTO, OBXETIVOS E FUNCIÓNS DOS CANÁIS DE DISTRIBUCIÓN
9.3 TIPOS DE CANÁIS DE DISTRIBUCIÓN NO SECTOR TURÍSTICO
9.4 OS INTERMEDIARIOS TURÍSTICOS
9.5 LAS NUEVAS TECNOLOGÍAS Y SU INFLUENCIA EN LA DISTRIBUCIÓN TURÍSTICA
|
TEMA 10: A COMUNICACIÓN E PROMOCIÓN |
10.1 O PROCESO DE DESENVOLVEMENTO DA COMUNICACIÓN
10.2 O MIX DE COMUNICACIÓN
10.3 NOVAS FORMAS DE COMUNICACIÓN: WEB 2.0
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C5 C8 |
10 |
15 |
25 |
Presentación oral |
A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 C1 C2 C3 |
2 |
2 |
4 |
Proba obxectiva |
A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C4 C8 |
2 |
2 |
4 |
Sesión maxistral |
A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B4 B5 C1 C6 C7 C8 |
23 |
34.5 |
57.5 |
Traballos tutelados |
A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C5 C6 |
10 |
30 |
40 |
Lecturas |
B1 B4 C5 C8 |
5 |
12.5 |
17.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
As actividades de estudo de casos versarán sobre a presentación de situacións centradas no ámbito da mercadotecnia turística para que o alumno logre aplicar os coñecementos adquiridos durante as sesións maxistrais, consiga unha participación máis activa e un maior achegamento á realidade. |
Presentación oral |
Esta actividade consistirá na exposición verbal a través da cal o alumno e o profesor interactuar dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios dunha forma dinámica.
Neste sentido, consistirá na exposición oral das opinións acerca das lecturas, a resolución de casos e a exposición do traballo tutelado realizado ao longo do curso. |
Proba obxectiva |
Consistirá na realización dun exame final a través dunha proba escrita que versará sobre aspectos teóricos, prácticos ou teorico-prácticos correspondentes aos temas desenvolvidos nas sesións maxistrais. |
Sesión maxistral |
Desenvolveranse os contidos que conforman o marco teórico da materia mediante a exposición oral, guiada mediante o uso de presentacións con medios audiovisuais, e a través da introdución de cuestións dirixidas ao alumnado coa finalidade de favorecer a súa aprendizaxe. |
Traballos tutelados |
A partir dos diferentes temas explicados nas sesións maxistrais propoñerase a realización de traballos en grupo, que consistirán na aplicación práctica dos temas desenvolvidos na aula de cara a elaborar un plan de mercadotecnia ao final do curso.
Os traballos iniciaranse na aula e despois deberán ser completados mediante o traballo autónomo do alumnado, atendendo ás indicacións que se proporcionarán a través da atención personalizada do profesor aos diferentes grupos.
Para a realización destes traballos tomaranse como referencia tanto os materiais básicos da materia así como outros complementarios. |
Lecturas |
Trátase dun conxunto de documentos para afondar nos contidos desenvolvidos nas sesións maxistrais e provocar así a discusión por parte do alumnado con respecto a diferentes temas relacionados coa mercadotecnia turística. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Traballos tutelados |
Lecturas |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías concíbese como aqueles momentos de traballo presencial do alumno e profesor, polo que implican unha participación obrigatoria para o alumnado.
A forma e o momento en que se desenvolverán indicarase en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B6 B7 C1 C5 C8 |
Valorarase: 1) A comprensión e exposición da situación presentada considerando a diversidade e complexidade dos factores; 2) A profundidade de análise atendendo ao marco teórico traballado na materia; 3) A idoneidade das propostas de acción e intervención como resposta á situación presentada. |
20 |
Presentación oral |
A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 C1 C2 C3 |
Valorarase a claridade das opinións expostas en relación ás lecturas, a resolución de casos e a exposición dos traballos tutelados realizados ao longo do curso. |
10 |
Proba obxectiva |
A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 B4 C1 C2 C4 C8 |
Consistirá na realización dun exame final a través dunha proba escrita que versará sobre aspectos teóricos, prácticos ou teórico-prácticos correspondentes aos temas desenvolvidos ao longo do curso.
Para aprobar a materia é imprescindible que o alumno alcance o 50% do exame final. |
50 |
Traballos tutelados |
A5 A11 A24 A26 A33 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C1 C2 C4 C5 C6 |
Realización por grupos dun plan de mercadotecnia que consistirán na aplicación práctica dos temas desenvolvidos durante o curso.
Valorarase a súa orixinalidade, solidez analítica e a utilización dos recursos desenvolvidos na materia. |
20 |
|
Observacións avaliación |
A evaluación desta asignatura consta de 3 partes: a) Asistencia a clase. Igual o superior a un 85%. Evaluarase cun 20% b) Traballo tutelado individual o en grupo. Evaluará sobre un 40%. c) Examen final, tipo test e preguntas a desarrollar. Evaluarase sobre un 40%. Para aprobar a asignatura debese aprobar o traballo e o examén. Aquel
alumno que non teña a puntuación de asistencia, o non elabore o
traballo, non poderá presentarse o examen. Neste caso tería que ir a
convocatoria de Xullo con toda a materia. Aqueles alumnos que
suspendan, se lles mantendrá a nota do traballo, e o examen tera un
valor dun 60%. Os alumnos que no realizasen o traballo, tendrán outro tipo de examen. No caso dun alumno con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial, evaluarase por un único examen o final do cuatrimestre,
quedando exento dos traballos e actividades desarrolladas durante o
curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
ALTÉS, C. (2001): Marketing y Turismo, Síntesis, Madrid. BIGNÉ, J.E., FONT,X. y ANDREU, L. (2000): Marketing de destinos turísticos. ESIC, Madrid. BORJA, L., ANDREU, J. y BOSCH, R. (2007): El consumidor turístico. ESIC, Madrid. KOTLER, P. (2000): Dirección de Marketing. Prentice-Hall. Madrid. KOTLER, P., BOWEN, J. AND MAKENS, J. (2014): Marketing for Hospitality and Tourism. Pearson, Essex. KOTLER, P., BOWEN, J. Y MAKENS, J. (2003): Marketing para Turismo. Prentice-Hall, Madrid. KOTLER, P., BOWEN, J. Y MAKENS, J. (1997): Mercadotecnia para hostelería y turismo. Prentice-Hall, Madrid. MALHOTRA, N.K. (2013): Basic Marketing Research. Pearson, Essex.
MIGUEL, S., MOLLÁ, A. y BIGNÉ,J.E. (1994): Introducción al Marketing. McGraw-Hill, Madrid. MUÑOZ, F. (1997): Marketing Turístico. Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid. PARRA, E. y CALERO, F. (2006): Gestión y dirección de empresas turísticas. McGraw-Hill, Madrid. SAÍNZ, J.M. (2008): El Plan de Marketing en la práctica. ESIC, Madrid. SERRA, A. (2007): Marketing turístico. ESIC-Pirámide, Madrid. VALLS, J.F. (2003): Las claves del mercado turístico. Deusto, Bilbao. |
Bibliografía complementaria
|
|
ALONSO, J. (2005): Comportamiento del Consumidor. ESIC, Madrid. CUTROPÍA, C. (2005): Plan de Marketing paso a paso. ESIC, Madrid. FERNÁNDEZ, A. (2005): Investigación y Técnicas de Mercado. ESIC, Madrid. KERIN, A.K.,HARTLEY, S. AND RUDELIUS, W. (2014): Marketing. McGraw-Hill, Mexico. KOTLER, P. and ARMSTRONG, G. (2013): Principles of Marketing. Pearson, Essex. LAMBIN, J. (1995): Marketing Estratégico. McGraw-Hill, Madrid. RUFIN, R. (2002): Las empresas turísticas en la sociedad de la información. Centro de Estudios Ramón Areces, Madrid. RUFIN, R. (2003): Marketing: Conceptos, Instrumentos y Estrategias. UNED, Madrid. SANTESMASES, M. (2004): Marketing. Conceptos y Estrategias. Pirámide, Madrid. ZEITHAML, V. y BITNER, M. (2000): Marketing de Servicios. McGrawHill, Mexico. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Introdución a Economía/662G01002 | Técnicas de Comunicación e de Promoción Turísticas/662G01005 | Introdución ao Turismo/662G01009 | Economía da Empresa/662G01010 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|