Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Historia da Cultura e do Pensamento Europeos Código 710521001
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Obrigatoria 3
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Humanidades
Coordinación
Vázquez Lijó, José Manuel
Correo electrónico
j.m.vlijo@udc.es
Profesorado
Vázquez Lijó, José Manuel
Correo electrónico
j.m.vlijo@udc.es
Web
Descrición xeral Presentación de los ejes vertebradores del devenir cultural de Europa, partiendo de la herencia de la antiguëdad grecolatina y prestando especial atención a tres grandes movimientos: el Renacimiento, el Barroco y de la Ilustración

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
AP1
AP8
AP9
AP15
BP2
BP5
BP7
BP10
BP11
CP1
CP2
CP3
CP9

Contidos
Temas Subtemas
1. La cultura clásica grecolatina
2. La mentalidad medieval
3. Renacimiento y Humanismo
4. La cultura del Barroco
5. La Europa de la Ilustración
6. Cambios culturales en los siglos XIX y XX: secularización, nacionalismos y cultura de masas.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Discusión dirixida A1 A9 A15 B5 B7 B10 C2 5 0 5
Recensión bilbiográfica B10 C1 0 40 40
Sesión maxistral B11 C3 10 0 10
Análise de fontes documentais A8 B2 C1 C9 5 15 20
 
Atención personalizada 0 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Discusión dirixida Debate na aula moderado polo docente sobre cuestións relacionadas cos contidos da materia a partir de noticias de actualidade ou de diversas fontes de información
Recensión bilbiográfica Análise e valoración do contido dunha monografía referida á temática da asignatura
Sesión maxistral Explicación oral de contidos da materia e plantexamento de interrogantes ao alumno para incentivar a súa reflexión
Análise de fontes documentais Comentario crítico de documentais ou películas que traten aspectos relativos ao temario da asignatura

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Análise de fontes documentais A8 B2 C1 C9 Terase en conta o rigor na análise dende a óptica de historia cultural de películas ou documentais que traten contidos da asignatura 40
Discusión dirixida A1 A9 A15 B5 B7 B10 C2 Valorase a participación do alumnado e a súa capacidade para opinar con fundamento 10
Recensión bilbiográfica B10 C1 Terase en conta a capacidade de análise e de síntese do material obxecto de recensión, ademais da claridade expositiva e o nivel léxico-gramatical deste traballo escrito 40
Sesión maxistral B11 C3 Valorarse a asistencia a clase 10
 
Observacións avaliación

Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes.


Fontes de información
Bibliografía básica Coffin, Judith G, y Stacey, Robert. C. (2012). Breve historia de Occidente : [las civilizaciones y las culturas] . Barcelona: Planeta
Kraye, J. (1998). Introducción al Humanismo renacentista. Cambrigde: Cambridge University Press
Pérez Almoguera, Arturo (2010). La civilización griega : los orígenes de nuestra cultura . Madrid: Anaya
Grimal, Pierre (1999). La Civilización romana : vida, costumbres, leyes, artes. Barcelona: Paidós
Mosse, George L. (1997). La Cultura europea del siglo XIX. Barcelona: Ariel
Mosse, George L. (1997). La Cultura europea del siglo XX. Barcelona: Ariel
Sabaté, Flocel (2011). Vivir y sentir en la Edad Media. Madrid: Anaya

Bibliografía complementaria Anderson, Benedict R. O'G. (1993). Comunidades imaginadas : reflexiones sobre el origen y la difusión del nacionalismo. México: Fondo de Cultura Económica
Burke, Peter (2002). El Renacimiento europeo : centros y periferias. Barcelona: Crítica
Honour, Hugh (1994). El Romanticismo. Madrid. Alianza Editorial
Burrow, J.W. (John Wyon) (2001). La Crisis de la razón : el pensamiento europeo, 1848-1914 . Barcelona: Crítica
Israel, Jonathan I. (2012). La Ilustración radical : la filosofía y la construcción de la modernidad, 1650-1750 / Jonathan I. Israel . México: Fondo de Cultura Económica
Hall, Alfred Rupert (1985). La Revolución científica : 1500-1750. Barcelona: Crítica
Gubern, Román (1988). Mensajes icónicos en la cultura de masas. Barcelona: Lumen


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías