Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
CE3 – Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental |
A4 |
CE4 – Saber manexar estratexias de márqueting cultural |
A9 |
CE9 – Ter capacidade como xestor cultural e patrimonial |
A10 |
CE10 – Estar capacitado para deseñar, xestionar e organizar exposicións permanentes e temporais |
A12 |
CE12 – Coñecer os museos, arquivos e bibliotecas desde un punto de vista diacrónico |
A13 |
CE13 – Estar capacitado para deseñar novos recuros para museos, arquivos e bibliotecas no ámbito da Sociedade do Coñecemento |
A14 |
CE14 – Contribuír ao deseño e mellora de dontenedores e de proxectos culturais e patrimoniais |
B1 |
CB6 – Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 – Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 – Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partires dunha información que sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexión sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 – Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sin ambigüidades |
B5 |
CB10 – Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo |
B8 |
CG3 – Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
B9 |
CG5 – Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
B10 |
CG6 – Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben de enfrontarse |
C3 |
CT3 – Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
C4 |
CT4 – Capacidade de crítica e autocrítica |
C6 |
CT6 – Capacidade de organización e planificación |
C7 |
CT7 – Traballar de forma autónoma e con iniciativa |
C9 |
CT10 – Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Iniciar aos alumnos/as na análise dos sitemas de información de arqyuivos, bibliotecas, centros de documentación, museos, etc., no plano teórico e práctico, así como no seu aspecto legal. |
AP4 AP9
|
BP1 BP2 BP8
|
CP3 CP4 CP6 CP7
|
Iniciar na metodoloxía de investigación da disciplina mediante traballos de curso tutelados (teórico e práctico) que fomenten o desenrolo dun pensamento crítico e creativo.
|
AP3 AP10 AP12 AP13 AP14
|
BP3 BP4 BP5 BP9 BP10
|
CP3 CP9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Concepto de sistema
|
1.1 Orixe, bases teóricas e evolución
1.2 Caractéristicas
|
Tema 2: Centros de información e construcción cultural
|
2.1 Sistema cultural e os centros de información
2.2 O territorio e a construcción e planificación dos sistema de información |
Tema 3 Sistema de bibliotecas, sistema de arquivos e sistema de museos do Estado Español
|
3.1 Obxectivos e características de cada un dos sistemas de información sinalados
3.2 Aspectos legais de cada un dos sistemas de información sinalados |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B2 B10 C4 C6 |
11 |
0 |
11 |
Obradoiro |
B5 B8 C7 C9 |
4 |
0 |
4 |
Lecturas |
A4 A9 A10 |
0 |
15 |
15 |
Traballos tutelados |
A3 B4 B9 C3 |
1 |
20 |
21 |
Proba obxectiva |
A12 A13 A14 B1 B3 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Aulas maxistrais nas cales se explicará a evolución e as bases teóricas da materia.
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
Haberá unhas visitas sobre as que os alumnos deberán entregar á profesora un traballo sobre as explicacións que recibiu nela. Será obligatorio asistir a esta visita.
|
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Asesorar na metodoloxía así como na redacción.
Resolucíón de cuestións e problemas plantexados polos alumnos.
Importante a titorización dos traballos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A12 A13 A14 B1 B3 |
Preguntas breves e preguntas de desenrolo dos temas especificados.
Para superar a materia é preciso obter na proba obxectiva 2’5 puntos; de non obter esta cualificación non se aprobará
esta materia.
|
50 |
Lecturas |
A4 A9 A10 |
Avaliaranse a entrega na data establecida, a análise, síntese e reflexión persoal sobre o asunto tratado. |
40 |
Traballos tutelados |
A3 B4 B9 C3 |
Traballo individual constará da búsqueda de bibliografía (libros, capítulos de libros e artigos en revistas) en todo tipo de soportes e na rede. Está bibliografía terá que estar publicada nos últimos dez anos e centrarase na temática dos temas do apartado Contidos.
Estes traballos enviaranse por correo electrónico e entregaranse á profesora sobre papel na data acordada na aula. De non entregarse nese día, únicamente se recollerán eses traballos se o discente presenta a xustificación pertinente da razón pola cal non poido presentalos na data sinalada.
Efectuar cada un dos alumnos as lecturas e os traballos anteriores é indispensabel para superar a materia. Estos non subirán nota cando o discente non aprobe o examen da materia.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
Efectuar cada un dos alumnos os traballos anteriores é indispensabel para superar a materia. Estos non subirán nota (nin farán media) cando o discente non conquira o aprobado na proba obxectiva, xa que non obter o aprobado no exame, implica non superar a disciplina. No caso de non ter aprobada a materia mediante avaliación continua e o
exame/proba, o/a alumno/a fará a/as correspondente/s proba/s
obxectiva/as que está/n fixada/s no calendario oficial de exames
aprobado e publicado pola facultade de Humanidades e Documentación" Aqueles/as alumnos /as que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida, que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os sistemas de avaliación correspondentes
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
A profesora completará esta bibliografía nas aulas
durante as explicacións. Tamén proporcionará ás alumnas/os a lexislación do
Estado español e de varias das súas CCAA, no que atinxe aos seus respectivos
sistemas de información. Abadal Falgueras, E. Sistemas y servicios de información digital. Gijón: Ed. Trea, 2001. Bergtoglio Johansen. Introducción a la teoría de los sistemas. México: ed. Limusa, 1982. Comision Europea DG XIII/E.4. Las bibliotecas públicas y la sociedad de la información.
Luxemburgo: Oficina de Publicacións da CEE, 1998. Fuentes Romero, J J. “Sistemas bibliotecarios en el
Estado español”. En I Conferencia de
Bibliotecarios y Documentalistas Españoles. Madrid: Ministerio de Cultura,
1992. Fuentes Romero, J J. “Bibliotecas centrales de Comunidades
Autónomas del Estado Español: su colección de materiales”. Revista española de documentación científica. 4,  23. 2001, pp. 395-416. Hernandez, H. Las
bibliotecas públicas en  España. Una
realidad abierta. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez, 2001. IFLA – FUNDESCO. Servicio
de bibliotecas públicas. Directrices para el desarrollo. FundaCultura,
2002. Kendal, K. E. Análisis
de diseño de sistemas. México: Ed. Prentice, 1991 Osborne, L e Nakamura, M. Systems analysis for librarians an information
professionals. Rnglewood:
Libraries Ulimited, 2000 sistemas de información. Bertalanffy, von L., Asbhy, W. R.,
Weinberg, et al. Tendencias en la teoría
general de sistemas. Madrid : Alianza Editorial, 1987. Comision Europea DG XIII/E.4. Las bibliotecas públicas y la sociedad de la información.
Luxemburgo: Oficina de Publicacións da CEE, 1998. Fuentes Romero, J J. “Sistemas bibliotecarios en el
Estado español”. En I Conferencia de
Bibliotecarios y Documentalistas Españoles. Madrid: Ministerio de Cultura,
1992. García Lopez, Genaro. "El origen del sistema bibliotecario Español.
Características y utilidad de los fondos bibliográficos que conformaron
las primeras bibliotecas públicas en el segundo tercio del s. XIX".
Revista Investigación Bibliotecológica, vol. 30, nº69, maio-agosto 2016, pp. 231-272. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
|