Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Diseñar y elaborar correctamente fichas de catalogación de bienes muebles e inmuebles |
|
|
|
Diseñar y elaborar correctamente fichas de catalogación de bienes muebles e inmuebles |
|
|
|
Diseñar y elaborar correctamente fichas de catalogación de bienes muebles e inmuebles |
|
|
|
Reflexionar sobre los procesos de simbolización y analizar críticamente las ideas que han animado al arte de este período, poniéndolas en relación con el contexto sociocultural en el que surgen. |
|
|
|
Localizar información |
|
|
|
Localizar información |
|
|
|
Localizar información |
|
|
|
Identificar el arte de la Antigüedad Clásica |
|
|
|
Conocer las principales fuentes impresas y bibliográficas existentes |
|
|
|
Conocer las principales fuentes impresas y bibliográficas existentes |
|
|
|
Conocer las principales fuentes impresas y bibliográficas existentes |
|
|
|
Realizar de forma autónoma una lectura comprensiva de textos sobre historia y teoría del arte clásico, con todos los beneficios que ello implica (ampliación de vocabulario, desarrollo de la capacidad de conceptualización y sentido crítico, etc…), aprendiendo a valorar lo necesario de este hábito para comprender e interpretar el desarrollo del arte. |
|
|
|
Identificar claramente las obras y sus autores |
|
|
|
Identificar claramente las obras y sus autores |
|
|
|
Identificar claramente las obras y sus autores |
|
|
|
Crear un ejercicio escrito, a partir de la lectura de diferentes documentos, desarrollando el pensamiento crítico y analítico del alumno, que le ayude a iniciarse en la realización de sus propias tareas de investigación y contextualización histórica |
|
|
|
Saber compartir conocimentos con sus compañeros |
|
|
|
Saber compartir conocimentos con sus compañeros |
|
|
|
Saber compartir conocimentos con sus compañeros |
|
|
|
Comprender la evolución histórica y social del Diseño Industrial |
|
|
|
Comprender la evolución histórica y social del Diseño Industrial |
|
|
|
Comprender la evolución histórica y social del Diseño Industrial |
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. Teoría del arte
Tema 2. Las antiguas civilizaciones
Tema 3. Egipto y Mesopotamia
Tema 4. Grecia
Tema 5. Roma
Tema 6. El prerrománico
Tema 7. Bizancio y el Islam
Tema 8. El Románico
Tema 9. El Gótico
Tema 10 . El Renacimiento
Tema 11. El Barroco
Tema 12. Del Rococó al Neoclasicismo
Tema 13.Transformaciones figurativas del siglo XIX
Tema 14. El Impresionismo y el postimpresionismo
Tema 15. Evolución de las artes en el siglo XX. |
Tema 1. La creación artística. Definición de arte. Los estilos artísticos. Las técnicas.
Tema 2. Los orígenes. Pintura rupestre. Arquitectura megalítica.
Tema 3. Claves del arte egipcio al servicio del faraón y el Dios. Mesopotamia y Persia: se lenguaje plástico.
Tema 4. Cultura griega. Los antecedentes prehelénicos. El templo. La estatuaria y la cerámica.
Tema 5. Sentido del urbanismo, obras públicas. Pintura y mosaico. El relieve y el retrato. El arte paleocristiano.
Tema 6. La Europa medieval. El prerrománico asturiano. Los beatos
Tema 7. la ciudad bizantina. Evolución del Islam
Tema 8. arquitectura, escultura y pintura del románico
Tema 9. características generales y escuelas europeas del gótico.
Tema 10. El Humanismo. Renacimiento en Italia y sus difusión por Europa. El manierismo.
Tema 11.características. El tenebrismo. De caravaggio a Valdés Leal.
Tema 12. Definición de rococó. Pintura galante. Ideología del neoclasicismo, sus autores.
Tema 13. El Romanticismo, francés, alemán, inglés. Realismo
Tema 14. Principios técnicos y pintores impresionistas. El Puntillismo. Los postimpresionistas
Tema 15. La encrucijada de 1900. Los ismos.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
|
1 |
30 |
31 |
Proba oral |
|
2 |
6 |
8 |
Resumo |
|
8 |
0 |
8 |
Sesión maxistral |
|
40 |
0 |
40 |
Traballos tutelados |
|
2 |
36 |
38 |
Esquemas |
|
3 |
6 |
9 |
Proba de ordenación |
|
7 |
14 |
21 |
|
Atención personalizada |
|
20 |
0 |
20 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización dos contidos.
Serán de carácter obrigatorio e elexidas polo profesor |
Proba oral |
Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento, creatividade e espírito crítico. Permite medir habilidades como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de elaboración e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos. |
Resumo |
Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. É un recurso óptimo para facilitar a comprensión do texto e a concentración persoal sobre o material obxecto de estudo. É tamén unha axuda importante para o repaso e a preparación de exames |
Sesión maxistral |
Exposición oral do profesor complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
Esquemas |
Os esquema son representacións simplificadas da información que conleva uns determinados contidos de aprendizaxe.
Non se realizarán de todos os temas da materia |
Proba de ordenación |
Proba onde se presenta unha serie de elementos ou datos que os alumnos deben ordenar segundo un criterio dado no enunciado (cronolóxico, lóxico, xeográfico, cuantitativo, cualitativo, etc.) ou polo profesor |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Esquemas |
Proba oral |
Traballos tutelados |
Proba de ordenación |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Partirase da exposición oral complementada con medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Na Proba de ordenación se presentan unha serie de elementos ou datos que teñen que ordenarse segundo un criterio dado no enunciado (cronolóxico, lóxico, xeográfico, cuantitativo, cualitativo, etc.).
Na Proba oral se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento, creatividade e espírito crítico.
Nos Traballos tutelados se trata de promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”.
Nos tarballos hai dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Esquemas |
|
Os esquemas se elaborarán nas clases coa axuda do profesor, son simplemente unha axuda para clarificar os contidos |
5 |
Proba oral |
|
Proba na que se busca responder, de forma oral, a preguntas cortas ou de certa amplitude, valorando a capacidade de razoamento, e síntese dos alumno, polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos.
As preguntan versarán sobre os contidos do temario e as lecturas obrigatorias
|
20 |
Resumo |
|
Consiste nunha síntese dos principais contidos traballados. É un recurso óptimo para facilitar a comprensión do texto e unha axuda para preparar os exames.
Pediránse dos temas máis complexos do temario |
5 |
Traballos tutelados |
|
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor. Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Os traballos basearánse en temas do programa e profundizarán a parte exposta nas clases maxistrais
|
30 |
Proba de ordenación |
|
Proba onde se presenta unha serie de elementos ou datos que teñen que ordenarse segundo un criterio dado no enunciado (cronolóxico, lóxico, xeográfico, cuantitativo, cualitativo, etc.).
Ó longo do curso faránse fichas de catalogación de obras emblemáticas na historia da arte por parte do alumnado
|
20 |
Sesión maxistral |
|
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar.
Na avaliación será tida en conta a asistencia ás clases maxistrais. |
10 |
Lecturas |
|
Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización dos contidos.
Dous libros escollidos polo profesor terán que ser lidos ó longo do curso |
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Cinotti, M. (1968). Arte de todos los tiempos. Barcelona
Argan, G.C. (1975). El arte moderno. Valencia
Martín González, J.J. (1978). Hª del arte. Madrid
Gombrich, E. (1975). Hª del arte. Barcelona
Angulo Iñiguez, D (1975). Hª del Arte. Madrid
Bazin, G. (1976). Hª del arte desde la prehistoria a nuestros días. Barcelona
Azcárate, J.M.y M. (1977). Hª del arte medieval y del renacimiento. Madrid
Janson, H.W. (1990). Hª general del arte. Madrid
Borrás, G.M. (1980). Introducción general al arte.. Madrid
Haskell, F. (1989). Pasado y presente en el arte y en el gusto. Madrid |
|
Bibliografía complementaria
|
Hall, J. (1987). Diccionario de temas y símbolos artísticos. Madrid
Fatás-Borrás (1993). Diccionario de términos de arte. Madrid
Weigert, H. (1962). Estilística. Los estilos en arquitectura, escultura y pintura. México
Paniagua,J.P. (1978). Vocabulario básico de arquitectura. Barcelona |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia da Arte e do Deseño/771011106 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Expresión Artística/771011101 |
|
Materias que continúan o temario |
Expresión Gráfica/771011102 |
|
|