Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A8 |
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solución a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información |
B7 |
Capacidade da xestión da información relevante |
B8 |
Capacidade deuso e adaptación de diversas técnicas de comunicación oral e escrita cos usuarios da información |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e da comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia do aprendizaxe ao longo da vida |
C7 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C8 |
Aprender a aprender |
C9 |
Resolver problemas de forma efectiva |
C10 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo |
C11 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
C12 |
Traballar de xeito colaborativo |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Proporcionar unhas bases teóricas e unha metodoloxía que permitan ao alumno elaborar linguaxes documentais tipo tesauro, así como manexalos e utilizalos adecuadamente na recuperación documental; e que lle capaciten para acometer adecuadamente a elaboración/tratamento de contidos documentais/informativos. |
A8
|
B2 B6 B7 B8
|
C5 C6 C8
|
Iniciar na metodoloxía de investigación da disciplina mediante traballos de curso tutelados (teórico e práctico) que fomenten o desenvolvemento dun pensamento crítico e creativo. |
A8
|
B3 B4 B5 B8
|
C2 C7 C9 C10 C11 C12
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I: Indización. Tipoloxía das linguaxes de indización terminolóxicas |
1. Concepto e obxectivos da indización
2. Factores e caracteristicas do proceso de indización
3. Tipoloxías e catacterísticas das linguaxes de indización terminolóxicas
a)según o control
b) segundo a coordinación
|
II. As listas de encabezamentos de materia. |
1. Definición e evolución
2. Caracterización, tipoloxía e uso
3. Prácticas |
III: Tesauros |
1. Definición e evolución
2. Caracterización: tipoloxía
3. Elaboración e actualización dos tesauros
4. Prácticas |
IV. Ontoloxías top-mapic e folksonomías |
1. Definición e evolución
2. Caracterización: tipoloxía
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A8 B7 B8 C5 C6 C7 |
11 |
0 |
11 |
Lecturas |
A8 B4 |
2 |
8 |
10 |
Traballos tutelados |
B2 B4 B5 B6 C8 C10 |
3 |
6 |
9 |
Obradoiro |
B5 C2 C5 C9 C11 C12 |
22 |
44 |
66 |
Presentación oral |
B4 C2 |
3 |
12 |
15 |
Proba obxectiva |
B3 |
2 |
34 |
36 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición de contenidos teóricos, desarrollo de los procedimientos y normalización para la aplicación de los procesos prácticos y resolución de dudas. |
Lecturas |
Lectura comprensiva, comentario y puesta en común de textos que completen los contenidos teóricos de la asignatura. |
Traballos tutelados |
Trabajos orientados a la aplicación téorica y práctica de los contenidos de la materia de forma que el alumno demuestre la comprensión de la materia y su capacidad de desarrollo autónomo de los contenidos. |
Obradoiro |
Modalidade formativa orientada á aplicación de aprendizaxes na que se poden combinar diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Proba obxectiva |
Examen final escrito dividido dos partes: teoría y práctica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Lecturas |
Traballos tutelados |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Resolución de dúbidas e participación nos debates e temas de discusión expostos.
Orientación para a comprensión do texto, aclaración de dúbidas e posta en común de carácter crítico dos puntos de vista máis relevantes expostos polos autores .
Explicación e aclaración das preguntas formuladas sobre os exercicios prácticos expostos.
Orientación sobre a metodoloxía, contidos e desenvolvemento dos traballos expostos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Lecturas |
A8 B4 |
Farane 4 lecturas. Valorarase a entrega nas datas fixadas con resumo, análise, comentario e opinión. |
30 |
Traballos tutelados |
B2 B4 B5 B6 C8 C10 |
Traballo individual que constará da búsqueda de bibliografía (libros, capítulos de libros e artigos en revistas) en todo tipo de soportes e a rede publicada nos últimos seis anos sobre a temática de cada un dos temas do apartado Contidos.
Este traballo enviarase por correo electrónico e entregarase sobre papel na data acordada na aula.
Efectuar cada un dos alumnos os traballos anteriores é indispensabel para superar a materia. Estos non subirán nota cando o discente non aprobe o examen da materia.
|
15 |
Proba obxectiva |
B3 |
O examen constará de parte teórica e práctica:
Teórica: Preguntas breves e preguntas de desenrolo dos temas da materia.
Práctica: Sobre os temas da materia
E indispensabel superar a parte teórica e a práctica para acadar o aprobado. De non aprobar a parte teórica, xa non se calificará a parte práctica da proba obxectiva.
|
40 |
Presentación oral |
B4 C2 |
Exposición e debate na aula dos contidos das lecturas propostas nos módulos correspondentes |
15 |
|
Observacións avaliación |
Efectuar cada un dos alumnos os traballos anteriores é
indispensabel para superar a materia. E estos non subirán nota cando o
discente non conquira aprobar a proba obxectiva (examen). No caso de non ter aprobada a materia mediante avaliación continua e o
exame/proba, o/a alumno/a fará a/as correspondente/s proba/s
obxectiva/as que está/n fixada/s no calendario oficial de exames
aprobado e publicado pola facultade de Humanidades e Documentación.
|
|