Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento da natureza da información e dos documentos, dos seus diversos modos de produción e do seu ciclo de xestión, dos aspectos legais e éticos do seu uso e transferencia, e das fontes principais de intormación en calquera soporte, e ao longo do tempo. |
A3 |
Coñecemento, comprensión e aplicación dos principios teóricos e metodolóxicos, e das técnicas para a creación e eutentificación, reunión, selección, organización, representación, preservación, recuperación, acceso, difusión e intercambio, e avaliación da información e dos recursos informáticos. |
A5 |
Coñecemento e aplicación das tecnoloxías da información que se emplea nas unidades e servizos de información e nos procesos e transferencia da información. |
A8 |
Habilidades na obtención, tratamento e interpretación de datos sobre unidades e servizos de información, dos procesos de produción, transferencia e uso da información e da actividade científica. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrar por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
B5 |
Que os estudantes desenvolverán aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender os estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Capacidade de análise e de sintese aplicaa á xestión e organización da información |
B7 |
Capacidade da xestión da información relevante |
C1 |
Expresarse correctamente tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficicais da comunidade autónoma |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas a os que deben de enfrontarse |
C9 |
Resolver problemas de forma efectiva |
C11 |
Traballar de xeito autónomo con iniciativa |
C12 |
Traballar de xeito colaborativo |
C19 |
Capacidade de dirección e liderazgo |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e comprender a terminoloxía da materia.
|
A1
|
|
C1
|
Coñecer e identificar os factores de deterioro dos soportes documentais.
|
A1 A3
|
|
|
Determiñar o estado de conservación dos documentos.
|
A1 A3
|
B2
|
C9
|
Planificar as condicións que garanten a integridade dos documentos.
|
A3 A8
|
B2
|
C11 C12 C19
|
Coñecer e seleccionar os sistemas idóneos de instalación, almacenamento e reprodución documental.
|
A3 A5
|
B2 B5 B6 B7
|
C1 C5
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Introdución á prevención e conservación documental. |
1.1. Marcos conceptuais da prevención e conservación documental.
1.2. Factores de deterioración dos soportes documentais. |
Tema 2. Planificación da prevención e conservación de coleccións.
|
2.1. Análise e planificación estratéxica da prevención e conservación de coleccións.
2.2. Edificios: planificación para á prevención e conservación de coleccións.
|
Tema 3. Xestión da prevención e conservación documental. |
3.1. Técnicas de manipulación das coleccións: reprodución e exposicións.
3.2. A xestión de desastres.
|
Tema 4. Prevención e conservación de coleccións especiais. |
4.1. Coleccións patrimoniais.
4.2. Recursos dixitais.
4.3. Plans e programas de cooperación nacional e internacional.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A1 A3 A8 B2 B6 B7 C9 C11 C12 C19 |
10 |
16 |
26 |
Workbook |
A1 B5 B6 C5 |
2 |
12 |
14 |
ICT practicals |
A3 A5 |
7 |
7 |
14 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A8 C1 |
23 |
7 |
30 |
Supervised projects |
A1 A3 A8 B2 B6 B7 C5 C9 C11 C12 C19 |
2 |
62 |
64 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Análise e resolución de situacións-problemas vinculados á prevención e conservación documental cos que o alumno se pode atopar no desenvolvemento da súa actividade profesional. |
Workbook |
Inclúese baixo este epígrafe o resumo e comentario de lecturas, vídeos, conferencias, exposiciones, etc. Trátase de actividades que permiten profundar nos contidos traballados.
|
ICT practicals |
Actividades de carácter práctico que permiten ao alumnado aprender de forma efectiva a teoría dun ámbito de coñecemento. Realizaranse procuras bibliográficas, procuras de información e consultas a diferentes recursos accesibles a través de Internet.
|
Guest lecture / keynote speech |
Desenvolvemento expositivo dos contidos esenciais correspondentes aos temas en que se divide o programa. Visualización de exemplos e modelos. Resposta a dúbidas e preguntas.
|
Supervised projects |
Estará orientado a aplicación dos conceptos e técnicas da materia de forma autónoma por parte do alumnado, contando sempre coa atención personalizada e seguimento da docente. O traballo será individual e se elaborará de acordo coas pautas formais e de contido proporcionadas pola profesora.
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
|
Description |
Este tipo de atención terá especial peso nos traballos tutelados, para os cales a docente irá marcando as pautas a seguir en cada caso, podendo propor as variacións ou modificacións necesarias.
Con carácter xeral, e en todas as metodoloxías aplicadas, utilizaranse as tutorías presenciais, o correo electrónico e a plataforma informática da UDC.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A1 A3 A8 B2 B6 B7 C9 C11 C12 C19 |
Valoración da resolución, claridade expositiva e presentación dos casos.
|
20 |
Workbook |
A1 B5 B6 C5 |
Avaliarase a entrega na data establecida, síntese e reflexión persoal do asunto tratado.
|
10 |
ICT practicals |
A3 A5 |
Avaliaranse as prácticas de acordo coa asistencia e a execución das prácticas sinaladas.
|
10 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A8 C1 |
Terase en conta a participación e as achegas de interese por parte dos estudantes.
|
10 |
Supervised projects |
A1 A3 A8 B2 B6 B7 C5 C9 C11 C12 C19 |
Computará a adecuación as pautas marcadas (contido e presentación), a aplicación dos coñecementos adquiridos, a coherencia entre a proposta e o seu desenrolo, as iniciativas, a resolución de problemas, fontes e bibliografía utilizada, entrega do traballo no prazo establecido. Tamén computará a presentación oral.
|
50 |
|
Assessment comments |
Precísase
entregar todos estudos de caso, glosario, lecturas, prácticas, traballo
tutelado, para a avaliación continua. Os estudantes que non realizaran todas
estas actividades realizarán un exame final de contidos teóricos e prácticos.
"Aqueles/as alumnos /as
que teñan algún tipo de excepcionalidade para vir a clase legalmente concedida,
que falen co/a pofesor/a á comezos de curso para establecer as titorías e os
sistemas de avaliación correspondentes."
|
Sources of information |
Basic
|
(2013). BIBLIOTECAS y patrimonio: normas y recomendaciones sobre el acceso, tratamiento y uso de las colecciones de fondo histórico en bibliotecas españolas / compilación e índices Ramón Abad Hiraldo. Madrid: ANABAD
BELLO URGELLÈS, Carmen; BORRELL CREHUET, Àngels (2002). El patrimonio bibliográfico y documental: claves para su conservación preventiva. Gijón: Trea
TACÓN CLAVAÍN, Javier (2008). La conservación en archivos y bibliotecas: prevención y protección. Madrid: Ollero y Ramos
PRIETO GUTIÉRREZ, J. José (2013). Plan de seguridad en bibliotecas: la protección del patrimonio documental. Gijón: Trea |
|
Complementary
|
|
Proporcionarase
nas clases bibliografía específica para cada un dos temas. Revistas especializadas: Anales de Documentación. BiD. Boletín de la ANABAD. Pecia Complutense. El Profesional de la Información. Revista española de documentación científica. Revista general de
información y documentación. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Xestión de empresas e institucións culturais/710G02008 | Information Planning and Management/710G02021 | Collection Management/710G02027 | Digital Libraries/710G02036 |
|
|