Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
ETI3 - Capacidade para o deseño e ensaio de máquinas. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial. |
B7 |
G2 - Proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos, instalacións e plantas. |
B13 |
G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares. |
B16 |
G11 - Posuír as habilidades de aprendizaxe que permitan continuar estudando dun modo autodirigido ou autónomo. |
C1 |
ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering. |
C3 |
ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability. |
C5 |
ABET (e) - An ability to identify, formulate, and solve engineering problems. |
C8 |
ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context. |
C9 |
ABET (i) - A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning. |
C11 |
ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principais elementos de máquinas e os seus principios
de deseño.
|
AP3
|
BP5 BP6 BP16
|
CP1 CP3 CP5 CP8
|
Calcular o movemento e os esforzos ós que se ve sometida unha máquina. |
AP3
|
BP5 BP6 BP16
|
CP1 CP5 CP11
|
Capacidade de levar a cabo as análises pertinentes sobre as mesmas. |
AP3
|
BP2 BP6
|
CP1 CP3 CP5 CP9 CP11
|
Capacidade de aplicar os criterios de fallo que determinan o seu duración e efectuar as correccións necesarias nun deseño. |
AP3
|
BP1 BP2 BP6 BP7 BP13 BP16
|
CP1 CP3 CP5
|
Coñecer os principios básicos de ensaio de máquinas. |
AP3
|
BP1 BP2 BP5 BP6 BP7 BP16
|
CP3 CP5 CP8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación que son: |
Propiedades e teorías do fallo dos materiais empregados en deseño de máquinas.
Triboloxía en máquinas. Fenómenos de contacto, rozamiento e desgaste.
Cálculo e deseño dos principais elementos de máquinas.
Ensaio de máquinas mediante extensometría. |
Cinemática e dinámica de sistemas multicorpo. |
Modelización de sistemas multicorpo.
Cinemática de sistemas multicorpo.
Dinámica de sistemas multicorpo.
Obtención de esforzos e reaccións en compoñentes de máquinas.
Contacto con e sin fricción en máquinas. |
Análise por elementos finitos de máquinas e compoñentes de máquinas a partir dos resultados do movimento. |
Análise tensional.
Análise modal (vibracións).
Análise a fatiga. |
Deseño dunha máquina ou compoñente dunha máquina. |
Deseño considerando movemento, tensións, problemas de fatiga e vibracións. |
Ensaio de máquinas mediante extensometría. |
Aplicación ao problema de deseño proposto. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 B1 B2 B5 C3 C5 C8 C11 |
20 |
10 |
30 |
Aprendizaxe colaborativa |
B13 B16 B7 B6 C1 C9 |
39.25 |
39.25 |
78.5 |
Proba obxectiva |
A3 B2 B13 B7 C1 C5 C11 |
3.5 |
0 |
3.5 |
|
Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Desenvólvense todos os contidos do temario necesarios para levar a cabo os deseños propostos. Para os temas de aplicación máis práctica emprégase ordenador e medios audiovisuais para que os alumnos poidan seguir as explicacións interactivamente. |
Aprendizaxe colaborativa |
Realízase un traballo de final de curso para o cal se distribúe aos alumnos en equipos de traballo e encárgase o deseño e ensaio dunha máquina ou produto complexo.
Aqueles alumnos que asistiron polo menos ao 80% das clases presenciais e superaron satisfactoriamente o traballo de fin de curso proposto, aproban a materia. |
Proba obxectiva |
Ademais do traballo, para cubrir algúns aspectos ou para aqueles alumnos que non cumpran a asistencia, efectuarase un proba obxectiva acerca dos contidos vistos ao longo do curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
|
Descrición |
Durante a realización dos traballos de fin de curso na aula que constitúen a aprendizaxe colaborativa, o profesor estará a disposición do alumno para aclarar dúbidas, orientar a realización do deseño, etc.
Así mesmo, ao longo do curso o profesor estará a disposición do alumno durante as horas de titoría para aclarar todas as dúbidas que se lle poidan presentar. É posible concertar unha cita noutro horario a través do correo electrónico do profesor ou teléfono do despacho.
Acéptase a dispensa académica nesta materia. Nese caso programaranse reunións obrigatorias cos alumnos que se acollan a esta modalidade onde se asignará estudo e traballo equivalente ó realizado na clase que os alumnos deberán completar pola súa conta.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
B13 B16 B7 B6 C1 C9 |
Realizaranse traballos dos distintas partes e un traballo de final de curso supervisado polo profesor.
Para o traballo de final de curso distribúese aos alumnos en equipos de traballo e encárgase o deseño dunha máquina ou produto complexo.
Aqueles alumnos que asistiron polo menos ao 80% das clases presenciais e superaron satisfactoriamente o traballo de fin de curso proposto e os traballos das distintas partes, aproban a materia. |
100 |
Proba obxectiva |
A3 B2 B13 B7 C1 C5 C11 |
Exame práctico relacionado cos traballos das distintas partes e/ou co caso de deseño exposto durante o curso para os alumnos que non cumplan o requisito de asistencia mínima a clase. Este método de avaliación sustitúe ao anterior para os alumnos citaos e conta polo tanto un 100%. |
0 |
|
Observacións avaliación |
Os alumnos que solicitaran dispensa académica acolleranse ás mesmas condicións de avaliación que os alumnos que non cumplan o requisito de asistencia, ainda que o profesor podería liberar algunha parte dependendo do traballo personal dos alumnos organizado nas titorías a tal efecto.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
AVILES R. (2005). Análisis de Fatiga en Máquinas. Thomson
Cuadrado J. (1999). Cinemática y dinámica de máquinas y mecanismos por computador.
NORTON R.L. (2011). Diseño de Máquinas. Un enfoque integrado. Pearson
Klaus-Jürgen Bathe (1996). Finite element procedures. Prentice Hall
Sham Tickoo (2015). SolidWorks for Designers. CADCIM |
|
Bibliografía complementaria
|
*** (). Dependiendo del caso práctico de diseño propuesto como trabajo de fin de curso la bibliografía recomendada varía pero en general se tratan temas multidisciplinares.. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para ayudar a conseguir un entorno inmediato sostenido y cumplir con el objetivo de la acción número 5: “Docencia e investigación saludable y sustentable ambiental y social” del "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
+La entrega de los trabajos documentales que se realicen en esta materia:
-Se solicitarán en formato virtual y/o soporte informático.
-Se realizará a través de Moodle, en formato digital sin necesidad de imprimirlos.
+En caso de ser necesario realizarlos en papel:
-No se emplearán plásticos
-Se realizarán impresiones a doble cara.
-Se empleará papel reciclado.
-Se evitará la impresión de borradores.
-Se debe de hacer un uso sostenible de los recursos y la prevención de impactos negativos sobre el medio natural. |
|