Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A19 |
EI3 - Coñecementos e capacidades para o cálculo e deseño de estruturas. |
A29 |
TEM4 - Coñecementos e capacidades para aplicar os fundamentos da elasticidade e resistencia de materiais ao comportamento de sólidos reais. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B6 |
G1 - Ter coñecementos adecuados dos aspectos científicos e tecnolóxicos na Enxeñería Industrial. |
B7 |
G2 - Proxectar, calcular e deseñar produtos, procesos, instalacións e plantas. |
B13 |
G8 - Aplicar os coñecementos adquiridos e resolver problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos e multidisciplinares. |
B14 |
G9 - Ser capaz de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B17 |
G12 - Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación necesaria no exercicio da profesión de Enxeñeiro Industrial. |
C1 |
ABET (a) - An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering. |
C2 |
ABET (b) - An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data. |
C3 |
ABET (c) - An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability. |
C5 |
ABET (e) - An ability to identify, formulate, and solve engineering problems. |
C6 |
ABET (f) - An understanding of professional and ethical responsibility. |
C8 |
ABET (h) - The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context. |
C11 |
ABET (k) - An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecementos teóricos e prácticos aplicados na análise estrutural. |
AP19 AP29
|
BP1 BP2 BP3 BP6 BP7 BP13 BP14 BP17
|
CP1 CP2 CP3 CP5 CP6 CP8 CP11
|
Conocimientos y capacidades para el cálculo y diseño de estructuras metálicas y de hormigón. |
AP19 AP29
|
BP1 BP2 BP3 BP6 BP7 BP13 BP14 BP17
|
CP1 CP2 CP3 CP5 CP6 CP8 CP11
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 0. Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación. |
Cálculo matricial. Bases de cálculo. Análise e deseño de estruturas. Estruturas de formigón. Estruturas metálicas. Mecánica do chan. Deseño de cimentacións |
Tema 1. INTRODUCIÓN Ao CÁLCULO MATRICIAL DE ESTRUTURAS |
Introdución. Idealización estrutural. Índice de hiperestaticidad e graos de liberdade do sistema. Método de flexibidad. Método de rixidez. Comparación entre ambos. Coordenadas locais e globais. Cambio de coordenadas no espazo. Matriz de cambio de coordenadas. |
Tema 2. MATRICES DE RIXIDEZ DE ELEMENTOS ESTRUTURAIS |
Introdución. Elemento varra biarticulada plana. Elemento varra biarticulada espacial. Elemento viga a flexión no plano. Elemento emparrillada plano. Viga espacial. Problemas. |
Tema 3. MATRIZ DE RIXIDEZ DA ESTRUTURA |
Condicións de compatibilidade de desprazamentos. Equilibrio dos nós. Propiedades da matriz de rixidez. Problemas. |
Tema 4. CONDICIÓNS DE CONTORNO |
Necesidade de condicións de contorno. Introdución de desprazamentos nulos. Introdución de desprazamentos impostos. Outras técnicas de introdución de condicións de contorno. Apoios elásticos. Apoios inclinados. Problemas. |
Tema 5. FORZAS EXTERNAS |
Introdución. Cargas no interior dun elemento. Calculo de forzas nodales, esforzos e reaccións. Efectos térmicos. Defectos de lonxitude ou falta de axuste. Problemas. |
Tema 6. ANÁLISE E DESEÑO DE ESTRUTURAS E CIMENTACIÓNS |
Análise práctica de estruturas metálicas, formigón e cimentacións. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A19 A29 B1 B2 B3 B13 B14 B17 B7 B6 C1 C2 C3 C5 C6 C8 C11 |
7 |
14 |
21 |
Traballos tutelados |
A19 A29 B1 B2 B3 B13 B14 B17 B7 B6 C3 C5 C6 C8 C11 |
10 |
30 |
40 |
Proba obxectiva |
A19 A29 B1 B2 B3 B13 B14 B17 B7 B6 C1 C2 C3 C5 C6 C8 C11 |
3 |
9 |
12 |
Sesión maxistral |
A19 A29 B1 B2 B3 B13 B14 B7 B6 C3 C5 C6 C8 C11 |
10 |
27.5 |
37.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Metodoloxía que permite a realización de actividades de carácter práctico, en lousa ou con computador, tales como modelización e análise de estruturas. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, resolvendo un problema que involucre os contidos da materia e as competencias especificas traballadas na mesma, realizado baixo a tutela do profesor. |
Proba obxectiva |
Exame clásico no que o estudante responde a cuestións e problemas expostos polo profesor co obxectivo de avaliar e cualificar a aprendizaxe. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, que ten como finalidade transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe na o ámbito da análise de estruturas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Seguimento e orientación acerca da solución de problemas concretos xurdidos no desenvolvemento das distintas actividades expostas na materia.
Asistencia na solución de problemas e na realización dos traballos tutelados.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A19 A29 B1 B2 B3 B13 B14 B17 B7 B6 C3 C5 C6 C8 C11 |
O traballo involucra os contidos teóricos e prácticos desenvolvidos na materia. Débese realizar individualmente nas sesións de prácticas ao longo do curso e nas horas non presenciais asignadas a este proxecto. Vaise a realizar un seguimento da realización do traballo nas sesións de prácticas.
|
30 |
Proba obxectiva |
A19 A29 B1 B2 B3 B13 B14 B17 B7 B6 C1 C2 C3 C5 C6 C8 C11 |
Realizarase un exame sobre a materia da materia |
70 |
|
Observacións avaliación |
O estudante, cuxa presencia ao longo do cuadrimestre sexa
insuficiente para realizar o seguimento e a valoración do seu traballo, por
dispensa académica ou por outras causas, terá igualmente que elaboralo de forma
non presencial e presentalo para a súa valoración. O apoio e seguimento do
devandito traballo efectuarase nas sesións de tutoría. A avaliación realízase
mediante a presentación dos traballos tutelados e/ou a proba obxectiva. Neste
caso, o proceso de avaliación pode incluír unha sesión práctica, individual ou
en grupo, na que o estudante resolve manualmente e/ou co computador os
problemas expostos pola profesora. Para a segunda oportunidade pódese presentar o traballo
pendente e mellorar o xa realizado. O apoio e seguimento realízase en sesións
de tutoría. A avaliación realízase mediante a presentación dos traballos
tutelados pendentes e/ou mellorados e/ou a proba obxectiva. O proceso de
avaliación da materia pode incluír, ademais do anterior, unha sesión práctica
individual ou en grupo, na que o estudante resolve manualmente e/ou co
computador os problemas expostos pola profesora.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Hibbeler, Russell C. (2012). Análisis estructural . Naucalpan de Juárez : Pearson
W. McGuire, R. H. Gallagher, R.D. Ziemian (2000). Matrix Structural Analysis. John Wiley & Sons, Inc.
McCormac, Jack C (2011). Análisis de estructuras : métodos clásico y matricial. México : Alfaomega
Celigüeta Lizarza, Juan Tomás (2003). Curso de análisis estructural . Eunsa, Ediciones Universidad de Navarra. Pamplona |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sostido e cumprir co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social" do "Plan de Acción Green Campus Ferrol":
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia:
- Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte informático
- Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos
- En caso de ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
Débese de facer un uso sustentable dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural |
|