Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A26 |
Coñecemento aplicado de sistemas e procesos de fabricación, metroloxía e control de calidade. |
B1 |
Que os estudantes demostren posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral e adoita encontrarse a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
B9 |
Adquirir unha formación metodolóxica que garanta o desenvolvemento de proxectos de investigación (de carácter cuantitativo e/ou cualitativo) cunha finalidade estratéxica e que contribúan a situarnos na vangarda do coñecemento |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C2 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C5 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principios da metroloxía e os procedementos para obter e expresar o resultado dunha medida.
|
A26
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Coñecer os instrumentos dispoñibles na actualidade para caracterizar dimensionalmente un produto industrial. Seleccionar o máis adecuado para realizar unha medición.
|
A26
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Comprender a importancia do control de calidade nos procesos de fabricación modernos. Estudar os distintos tipos de variabilidade, as súas causas e efectos. Entender a variabilidade como unha medida da calidade dun proceso de fabricación.
|
A26
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Coñecer as ferramentas estatísticas fundamentais para analizar correctamente o comportamento das variables que definen a calidade dun produto. Estudar os métodos xeralmente utilizados para verificar a existencia de relacións causa-efecto entre variables do proceso.
|
A26
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Coñecer os métodos máis utilizados para o control estatísticos de procesos, especialmente os gráficos de control. Aprender a realizar e interpretar os devanditos gráficos mediante o uso de software estatístico.
|
A26
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C4 C5
|
Dun modo complementario, ademais dos coñecementos anteriores, propios da materia, o alumnado desenvolverá as súas habilidades de traballo en equipo, busca de información e manexo de bibliografía, redacción de documentos, exposición e defensa en público e análise crítica, entre outros.
|
|
B1 B2 B4 B5 B7 B9
|
C1 C2 C4 C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación |
Medición e verificación. Unidades e patróns de medida. Metrotecnia. Principios de medición. Sistematización das causas de erros. Criterios de rechazo dunha medida. Instrumentos de medida de lonxitudes, ángulos e formas. Aa calidade na fabricación: planificación e métodos de inspecióne verificación. Avaliación da calidade nas medidas, ferramentas e técnicas para avaliar a calidade e os costes. Control estatístico do proceso. Control de calidade total |
1. Introdución á metroloxía
|
1.1. Introdución e historia da metroloxía.
1.2. Sistemas de unidades. O Sistema Internacional.
1.3. O procedemento de medida.
1.4. Cuantificación da incerteza.
1.5. Trazabilidade e calibración
|
2. Aplicacións da metroloxía na industria
|
2.1. Metroloxía dimensional.
2.2. A medida de lonxitude. Instrumentación.
2.3. Calidade superficial: rugosidade
2.4. Outras medidas: masa, tempo, temperatura, intensidade luminosa e magnitudes eléctricas.
|
3. Control da calidade
|
3.1. Introdución ao control da calidade
3.1.1. Evolución histórica do control da calidade
3.1.2. Mantemento e mellora da calidade
3.2. Ferramentas básicas para a mellora da calidade
3.2.1. Recollida de datos.
3.2.2. Diagramas e os seus tipos: Pareto, causa-efecto, bivariantes.
|
4. Variabilidade en control de calidade
|
4.1. Causas da variabilidade
4.2. Modelos probabilísticos.
4.3. Comparación de dous tratamentos.
4.4. Comparación máis de dous tratamentos: Análise da varianza
|
5. Control estatístico de procesos
|
5.1. Introdución
5.2. Diagramas de control.
5.3. Para variables
5.4. Para atributos.
5.5. Outros diagramas de control.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A26 B1 B5 B7 B9 C1 C2 C4 C5 |
21 |
15 |
36 |
Solución de problemas |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C4 C5 |
16 |
35 |
51 |
Seminario |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C4 C5 |
8 |
10 |
18 |
Proba mixta |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 |
2.5 |
20 |
22.5 |
Traballos tutelados |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C4 C5 |
0 |
20.5 |
20.5 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases expositivas nas que se desenvolverán os contidos da materia.
|
Solución de problemas |
Clases interactivas nas que se resolverán exercicios representativos dos contidos de esta materia.
|
Seminario |
Clases de titorías en grupos reducidos onde se analizarán e discutirán os temas que presenten unha maior dificultade para os alumnos así como as relacionadas cos traballos tutelados
|
Proba mixta |
Ademais das distintas actividades programadas, realizarase un exame final sobre os contidos da materia que constará de cuestións curtas teórico-prácticas, ademais de dous ou tres problemas de aplicación, cunha duración total aproximada de dúas horas e media.
|
Traballos tutelados |
O alumnado deberá desenvolver e entregar unha serie de exercicios e actividades propostas durante o curso, sobre aplicacións concretas dalgúns aspectos da materia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Traballos tutelados |
Seminario |
|
Descrición |
Para consulta de calquera aspecto que o estudante considere apropiado, ademais de tutorías en grupo reducido, seis horas por semana de titoría no tempo que se publica a través da páxina web da UDC.
Os estudantes que teñan unha exención académica non deberán asistir á clase, senón que deberán presentar as mesmas obras e, en xeral, nas mesmas datas que os demais alumnos do curso.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C4 |
Ademais das distintas actividades programadas, o alumnado deberá realizar un exame final sobre os contidos da materia que constará dunha serie de cuestións curtas teórico-prácticas, ademais de dous ou tres problemas de aplicación, cunha duración total aproximada de dúas horas e media.
|
80 |
Traballos tutelados |
A26 B1 B2 B4 B5 B7 B9 C1 C2 C4 C5 |
O alumnado deberá desenvolver e entregar unha serie de exercicios e actividades propostas durante o curso, sobre aplicacións concretas dalgúns aspectos da materia. |
20 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado matriculado a tempo parcial deberá poñerse en contacto, a principio de curso, co profesorado para programar a realización das actividades previstas para superar a materia. O alumnado con dispensa académica poderá solicitar a realización das
titorías para desenvolver os traballos tutelados nun horario diferente ao publicado na web da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
A. M. Sánchez Pérez (1999). Fundamentos de Metrología. Universidad Politécnica de Madrid
Moro Piñeiro, María. (2017). Fundamentos de metrología dimensional. Marcombo
Douglas C. Montgomery (2009). Introduction to Statistical Quality Control. John Wiley and Sons, Inc.
A. Prat, X. Tort-Martorell, P. Grima y L. Pozueta (1997). Métodos estadísticos: control y mejora de la calidad. Edicions UPC
Lorenzo Sevilla y María José Martín (2008). Metrología dimensional. Universidad de Málaga
James R. Thomson, Jacec Joronacki (2002). Statistical Process Control. Chapman & Hall / CRC
William A. Levinson (2011). Statistical Process Control for Real World Aplications. CRC Press |
|
Bibliografía complementaria
|
Dotson, Connie L. (2016). Fundamentals of dimensional metrology. Boston: Cengage Learning
Jay Bucher, editor (2012). The metrology handbook . American Society for Quality
E. G. Schilling, D. V. Neubauer (2009). Acceptance Sampling in Quality Control. CRC Press
Kirkup, Les (2006). An Introduction to uncertainty in measurement. Cambridge : Cambridge University Press
AENOR (2001). Metrología Dimensional. AENOR
Centro Español de Metrología (1998). Metrología disposiciones legales. Madrid : Ministerio de Fomento, Centro Español de Metrología
Bewoor, Anand K. (2009). Metrology & Measurement/. McGraw-Hill Education |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
EXPRESION GRAFICA/730G03002 | FÍSICA I/730G03003 | ESTATÍSTICA/730G03008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
TECNOLOXÍAS DA FABRICACIÓN/730G03022 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a acadar un ambiente inmediato sostido e cumprir o obxectivo da acción número 5: "Educación e investigación ambiental e social sa e sostible" do "Plan de Acción do Campus Verde de Ferrol":
A entrega dos traballos documentais feitos neste asunto: * Pedirase en formato virtual e / ou soporte informático * Farase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimir
Se é necesario facelos en papel: * Os plásticos non se utilizarán * Serán impresións dobre cara. * Empregarase un papel reciclado. * A impresión de borradores evitarase.
|
|