Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan formularse na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra lineal; xeometría; xeometría diferencial; cálculo diferencial e integral; ecuacións diferenciais e en derivadas parciais; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitiren xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como leigo |
B5 |
Que os estudantes desenvolvan aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprenderen estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Ser capaz de concibir, deseñar ou poñer en práctica e adoptar un proceso substancial de investigación con rigor científico para resolver calquera problema formulado, así como de comunicar as súas conclusións –e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan– a un público tanto especializados como leigo dun xeito claro e sen ambigüidades |
B7 |
Ser capaz de realizar unha análise crítica, avaliación e síntese de ideas novas e complexas |
C1 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade de abstracción, comprensión, análise e simplificación de problemas e procesos. |
A1
|
B2 B3 B4
|
C4
|
Participación en proxectos multidisciplinares de enxeñaría industrial.
|
A1
|
B5 B7
|
C1
|
Utilizar software estatístico para resolución de problemas de enxeñaría con aleatoriedad e gran volume de datos. |
A1
|
B6
|
C1
|
Modelar estatiscamente sistemas e procesos complexos de todos os ámbitos da Enxeñaría Industrial. |
A1
|
B2 B4 B7
|
C4
|
Capacidade de resolver problemas estatísticos que aparecen en Enxeñaría, |
A1
|
B3 B4 B5
|
C1 C4
|
Resolver problemas con datos aplicando diversas técnicas estatísticas de forma efectiva para a enxeñería industrial. |
A1
|
B3 B6 B7
|
C1 C4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Descripción estatística dunha variable. |
Conceptos xerais.
Distribucións de frecuencias.
Representacións gráficas.
Medidas características. |
Descripción estatística de varias variables. |
Vectores estatísticos.
Regresión lineal.
Correlación. |
Probabilidade. |
Conceptos xerais.
Definición axiomática de Kolmogorov.
Asignación de probabilidades: regla de Laplace. |
Probabilidade condicionada. |
Definición de probabilidade condicionada.
Independencia de sucesos.
Teoremas do producto, da probabilidad total e de Bayes. |
Variables aleatorias unidimensionales. |
Concepto de variable aleatoria unidimensional.
Variables aleatorias discretas e continuas.
Transformación de variables aleatorias.
Medidas características dunha variable aleatoria. Desigualdade de Tchebychev. |
Distribucións notables discretas. |
Variables aleatorias discretas notables: Distribución uniforme discreta. Distribución de Bernoulli. Distribución binomial. Distribución xeométrica. Distribución binomial negativa. Distribución de Poisson. Distribución Hiperxeométrica |
Distribucións notables continuas. |
Variables aleatorias continuas notables: normal. O teorema central do límite. Aproximación entre distribucións. Distribución chi-cuadrado de Pearson. Distribución t de Student. Distribución F de Fisher-Snedecor. |
Introducción á inferencia estatística. |
Conceptos xerales. Mostraxe. Xeración de variables aleatorias. Concepto de estimador puntual. A distribución no muestreo dun estimador puntual. |
Estimación puntual. |
Propiedades dos estimadores. Métodos de obtención de estimadores. Estimador puntual da media. Estimador puntual da varianza. Estimador puntual dunha proporción. |
Estimación por intervalos de confianza. |
Concepto de intervalo de confianza. Intervalos de confianza para a media. Intervalo de confianza para a varianza. Intervalo de confianza para unha proporción. Intervalos de confianza para a diferencia de medias. Intervalo de confianza para o cociente de varianzas. Intervalo de confianza para a diferencia de proporcións. |
Contrastes de hipótese. |
Conceptos xerales. Nivel crítico e nivel de significación dun contraste. Potencia dun contraste. Procedimento xeneral de contrastes de hipótese. Contrastes para la media. Contraste para la varianza. Contraste para unha proporción. Contrastes para a diferencia de medias. Contraste para o cociente de varianzas. Contraste para a diferencia de proporcións. Contrastes de posición. Contrastes de bondad de axuste. Contrastes de independencia. Contrastes de homoxeneidade. |
Introducción ao control estatístico da calidade |
Conceptos básicos. Metodoloxía Seis Sigma. Principais ferramentas do control estatístico da calidade. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 |
30 |
45 |
75 |
Solución de problemas |
A1 B6 C1 C4 |
20 |
30 |
50 |
Prácticas a través de TIC |
A1 C1 |
10 |
10 |
20 |
Proba obxectiva |
A1 B2 B3 B4 B5 B7 |
2.125 |
2.125 |
4.25 |
|
Atención personalizada |
|
0.75 |
0 |
0.75 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Levaránse a cabo clases maxistrais nas que o profesor explicará, coa axuda de medios audiovisuais adecuados (ordenador portátil e canón de vídeo), os principais contidos da materia. |
Solución de problemas |
Levaranse a cabo seminarios de resolución de problemas, en grupos de tamaño intermedio, co obxecto de fixar os conceptos mostrados nas sesións maxistrais e proporcionar ós alumnos coñecementos das metodoloxías para a resolución práctica de problemas de estatística. |
Prácticas a través de TIC |
Parte das clases prácticas realizaranse nun laboratorio informático onde, coa axuda dun paquete estatístico (software libre R), levaranse a cabo distintas prácticas con datos reais ou simulados, proporcionados con anterioridade aos estudantes. |
Proba obxectiva |
Ao finalizar o curso realizarase unha proba/exame tipo test de 15-20 cuestións prácticas e teóricas do temario. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Realizaranse clases maxistrales donde o profesor explicará, coa axuda de medios audiovisuales adecuadoas (ordenador portatil e cañón de vídeo), os principales contenidos da asignatura. Fomentarare en todo momento o debate entre os alumnos e entre os alumnos e profesor.
No caso particular de alumnos con dispensa académica, poderán realizarse titorías presenciais e virtuais (correo electrónico, videoconferencias), que permitan ao aulumno seguir satisfactoriamente a asignatura. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A1 C1 |
Presentación de traballos propostos polos profesores co software estatístico libre R. |
25 |
Proba obxectiva |
A1 B2 B3 B4 B5 B7 |
Exame escrito tipo test constituido por entre 15 e 20 preguntas, tanto prácticas como teóricas, acerca da materia do curso. |
75 |
|
Observacións avaliación |
<p><strong>Avaliación na primeira oportunidade</strong></p><p>A nota da proba obxectiva ponderarase coa calificación correspondente á entrega opcional de traballos prácticos relacionados coas prácticas realizadas con software estatístico R (máximo 1.5 puntos) e coa nota de asistencia ás clases prácticas (máximo 1 punto), sendo preciso obter polo menos unha nota de 3.5 sobre 10 na proba obxectiva para poder facer esta compensación. </p><p><strong>Avaliación na segunda oportunidade</strong></p><p>A
avaliación farase seguindo o mesmo procedemento que na primeira oportunidade.</p><p>No caso do
alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica
de exención de asistencia que decida non asistir ás clases, será avaliado nas dúas
oportunidades como o resto de alumnado que se atopa nunha situación similar. </p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
http://www.r-project.org/ (). .
Montgomery D., Runger G. C. (2014). Applied Statistics and Probability for Engineers. Wiley
Cao R., Franciso M, Naya S., Presedo M., Vázquez M., Vilar J.A. y Vilar J.M. (2005). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Editorial Pirámide |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
CÁLCULO/730G01101 | ÁLXEBRA/730G01106 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
&lt;p&gt;Para
axudar a conseguir unha contorna inmediata sostida e cumprir co obxectivo da
acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable&amp;nbsp;
ambiental e social” do &quot;Plan de Acción Green Campus Ferrol:&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta
materia:&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
• Solicitaranse en formato virtual e/ou soporte
informático.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
• Realizarase a través de
Moodle, en formato dixital sen necesidade&amp;nbsp; de imprimilos.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
• En caso de ser necesario
realizalos en papel:&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
- Non se empregarán
plásticos.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
- Realizaranse impresións a
dobre cara.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
- Empregarase papel
reciclado.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
- Evitarase a impresión de
borradores.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
• Débese de facer un uso
sustentable&amp;nbsp; dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o
medio natural.&amp;nbsp; &amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
• Traballarase para identificar e modificar prexuízos e
actitudes sexistas, e influirase&amp;nbsp; na contorna para modificalos e fomentar
valores de respecto e igualdade.&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;p&gt;
• Deberanse detectar situacións
de discriminación e propoñeranse accións e medidas para corrixilas.&lt;/p&gt; |
|