Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os sistemas de separación vía física así coma as operacións de transferencia aplicadas aos
procesos químicos industriais. Coñecer e diseñar os equipos necesarios para o desenrolo da
separación sólido-gas. Entender as posibilidades de almacenamento e as problemáticas dos mesmos. |
A26
|
B4 B6 B7 B8
|
C3 C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques ou temas seguintes desarrollan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación |
Servicios auxiliares en industrias: Introducción á Tecnoloxía Química, Redes de distribución de auga, Gases, Protección de materiales. Operacións
de manipulación: Almacenamento de Fluidos, Fluxo de fluidos, Medición e bombeo de fluidos, Tuberías e accesorios, Operacións con sólidos.
Operacións de separación: Introducción ós sistemas sólido-fluido, Separación sólido-líquido (sedimentación e flotación), separación sólido-líquido
(filtración e centrifugación), Separación de sólidos e líquidos en gases. Operaciones de transferencia de materia: Extracción sólido-líquido, Extracción
líquidolíquido; Destilación, Absorción, Adsorción e intercambio iónico. |
SERVICIOS AUXILIARES EN INDUSTRIAS |
Introducción á tecnoloxía Química
Redes de distribución de auga
Gases
Protección de materiales
|
OPERACIÓNS DE MANIPULACIÓN |
Almacenamento de fluidos
Fluxo de fluidos
Medición e bombeo de fluidos
Tuberías e accesorios
Operacións con sólidos |
OPERACIÓNS DE SEPARACIÓN |
Introducción ós sistemas sólido-fluido
Separación sólido-líquido. Sedimentación, flotación, filtración e centrifugación
Separación de sólidos e líquidos en gases |
OPERACIÓNS DE TRANSFERENCIA DE MATERIA |
Extracción sólido-líquido
Extracción líquido-líquido
Destilación
Absorción
Adsorción e intercambio iónico |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A26 B6 B7 B8 C3 C4 C6 |
7 |
14 |
21 |
Presentación oral |
B4 |
2.5 |
5 |
7.5 |
Proba obxectiva |
A26 B6 B7 B8 |
4 |
40 |
44 |
Saídas de campo |
C4 |
9 |
1.8 |
10.8 |
Prácticas de laboratorio |
A26 |
8 |
4 |
12 |
Sesión maxistral |
A26 |
31 |
15.5 |
46.5 |
|
Atención personalizada |
|
8.7 |
0 |
8.7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Constitue unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidad polo seu propio aprendizaxe.
Este sistema de ensinanza basease en dous elementos básicos: o aprendizaxe independente do estudantado y o seguemento dese aprendizaxe polo profesor/a-tutor/a
|
Presentación oral |
Todo oi alumnado presentará o/os traballo/os realizados durante o curso no tempo que se lles asine e diante dos seus compañeiros. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación do aprendizaxe. Poden combinarse distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, problemas, etc. |
Saídas de campo |
Actividades que se realizan nun contexto externo ó entorno académico universitario (empresas,
institucións, organismos, monumentos, etc.) relacionadas co ámbito de estudo da materia. |
Prácticas de laboratorio |
Consiste na realización das prácticas de laboratorio e o informe final das mesmas |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar o aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Presentación oral |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
Saídas de campo |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Traballos tutelados: Recoméndase a asistencia a titorías personalizadas. Nelas o/a alumno/a recibirá orientación sobre o xeito de iniciar e levar a cabo o traballo de acordo aos criterios que se indicarán.
Presentación oral: Realizarase con apoio de diapositivas e cada alumno/a do grupo dispoñerá dun determinado tempo para esta.
Prácticas de Laboratorio: O/A alumno/a será convocado/a con anterioridade na plataforma Moodle ou no taboleiro de anuncios da Escola. As prácticas realizaránse no laboratorio de Tecnoloxía Química e Medio (Edificio Talleres), salvo que se indique o contrario.
En caso de dispensa académica o/a alumno/a porase en contacto coas profesoras de la materia para acordar a planificación das actividades docentes, atendendo as necesidades que o/a alumno/a poida ter dentro das posibilidades existentes. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A26 B6 B7 B8 |
Consiste na realización do exame final. |
65 |
Presentación oral |
B4 |
Os traballos realizados durante o curso han de ser presentados polos autores nas datas que o profesorado estime convinte. Os traballos realizaranse preferentemente en grupos,
e tódolos membros de cada uno dos grupos terán que presentar oralmente os resultados obtidos. |
15 |
Traballos tutelados |
A26 B6 B7 B8 C3 C4 C6 |
Os traballos tutelados realizaranse por parte dos alumnos con axuda do profesorado da materia. Estos traballos deberán entregárselle ó profesorado tanto en formato papel como por correo electrónico ou plataforma designada polo profesorado. |
15 |
Prácticas de laboratorio |
A26 |
Consiste na realización das prácticas de laboratorio e o informe final das mesmas |
5 |
|
Observacións avaliación |
E necesario sacar un mínimo de 3.5 nos exames parciais (se os oubese) e media de 4 para que entren en cómputo as demáis metodoloxías. En caso de non haber exames parciais a nota necesaria para poder facer media coas demáis actividades será de 4 No caso de non poder realizarse algunha das metodoloxías antes citadas a valoración da mesma pasará á proba obxetiva. Será obligatoria a asistencia a máis do 90% das sesións programadas. En caso de que se realicen as saídas de campo, serán obligatorias para superar a materia As prácticas de laboratorio serán necesarias para poder superar a materia O alumnado con dispensa académica estará exento de asistir ás clases
pero deberá facer as mesmas tarefas que os demáis alumnos/as. Á hora de
presentar o traballo poderá facelo de forma indivudual (en vez de
traballo en equipo) e a súa presentación será na clase pero non terá que
ser nas horas asignadas para a presentación dos traballos que aparece
na planificación, senón que será na data acordada entre o/a estudante e a
profesora.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir un entorno inmediato sostido e cumprir co
obxetivo da acción número 5: “Docencia e investigación saludable e
sustentable ambiental e social” do "Plan de Acción Green CampusFerrol":
A entrega dos traballos documentales que se realicen nesta materia:
• Solicitarase n en formato virtual e/ou soporte informático
• Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimirlos
• En caso de ser necesario realizarlos en papel:
- Non se emplearán plásticos
- Realizaranse impresiones a doble cara.
- Emplearase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores. Incorporarase
perspectiva de xénero na docencia desta materia (usarase lenguaxe non
sexista, utilizarase bibliografía de autores de ambos sexos,
propiciarase a intervención en clase de alumnos e alumnas…) |
|