Datos Identificativos 2018/19
Asignatura (*) Estancias Clínicas VII Código 750G01031
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Cuarto Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Ciencias da Saúde
Coordinación
Rodeño Abelleira, Angeles
Correo electrónico
angeles.rodeno@udc.es
Profesorado
Martínez Cagiao, Ana María
Rodeño Abelleira, Angeles
Correo electrónico
ana.mcagiao@udc.es
angeles.rodeno@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle
Descrición xeral Integrar los conocimientos, habilidades y actitudes de la enfermería para dar atención a la mujer durante su ciclo reproductivo en diferentes situaciones de salud, basados en principios y valores profesionales, competencias de comunicación, asistencial, razonamiento clínico, gestión clínica y juicio crítico

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Actuar según los principios éticos y legales que guían a la profesión. Cumplir las normas de funcionamiento de las instituciones sanitarias A62
B1
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B19
B20
B22
B24
C1
C3
C7
C10
C11
C12
Aplicar o proceso de atención de enfermaría integrando os coñecementos dos problemas de saúde das persoas nas diferentes etapas do ciclo vital. Executar con habilidade as intervencións de enfermaría garantindo a seguridade. A62
B1
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B19
B20
B22
B24
C1
C3
C4
C7
cooperar con el equipo asistencial sanitario y/o socio-sanitario A62
B1
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B19
B20
B22
B24
C1
C3
C4
C7
C10
C11
C12
desenvolver estratexias de comunicación efectiva coas persoas atendidas , as suas familias e grupos A62
B1
B3
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B19
B20
B22
B24
C1
C3
C4
C7
C10
C11
C12

Contidos
Temas Subtemas
Colaborar co equipo asistencial sanitario
Comunicación efectiva coas persoas atendidas de acordo co
seu grao de competencia
Aplicación do proceso de atención de enfermaría ao neno san e enfermo.
Realización dos rexistros de acordo ás normas éticas,
deontolóxicas e legais.
Participación na xestión e organización de os servizos de
enfermaría.
Realización dos coidados de enfermaría baseándose nos
principios dunha práctica reflexiva.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Portafolios do alumno 1 20 21
Prácticas clínicas 120 8 128
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Portafolios do alumno A súa realización é obrigatoria. Será avaliado polos docentes da materia
Prácticas clínicas a súa realización é obrigatoria en tempo, horario e centro establecido pola facultade. Como resultado do rotatorio práctico,
xérase un informe final, o cal será avaliado polo profesional que tutorice ao alumno. Este informe será finalmente valorado
polo profesor responsable da materia
Na elaboración do informe final terase en consideración os coñecementos, as actitudes profesionais, as habilidades e
destrezas técnicas e as aptitudes do alumno.

Atención personalizada
Metodoloxías
Prácticas clínicas
Portafolios do alumno
Descrición
A atención personalizada vai dirixida principalmente a tutorizar aos alumnos, guiándoos a través da aprendizaxe. Isto permite
facer un seguimento do proceso de maduración de las competencias

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Prácticas clínicas A súa realización é obrigatoria. Será avaliado polos docentes da materia 20
Portafolios do alumno a súa realización é obrigatoria en tempo, horario e centro establecido pola facultade.
Como resultado do rotatorio práctico, xérase un informe final, o cal será avaliado polo
profesional que tutorice ao alumno. Este informe será finalmente valorado polo
profesor responsable da materia
Na elaboración do informe final terase en consideración os coñecementos, as
actitudes profesionais, as habilidades e destrezas técnicas e as aptitudes do alumno
80
 
Observacións avaliación
<div>PRÁCTICAS CLÍNICAS:</div><div>Las prácticas clínicas son obligatorias y no</div><div>existen faltas justificadas, por lo que las ausencias debidamente acreditadas</div><div>deberán recuperarse, siempre que no excedan del 50% de las planificadas. Las no</div><div>justificadas constituyen una infracción grave y pueden suponer, a criterio del</div><div>profesor titular responsable, el suspenso de la asignatura. La recuperación de</div><div>las prácticas se realizará en el periodo establecido por el profesor, antes de</div><div>la fecha de cierre de actas.</div><div>Las fechas y horarios en las que cada estudiante</div><div>realizará las prácticas clínicas se harán públicas antes del inicio de las</div><div>mismas.</div><div>- La aplicación de los porcentajes</div><div>correspondientes se realizará siempre y cuando el alumno tenga las dos pruebas</div><div>(Prácticas Clínicas y Trabajos Tutelados) superadas de manera independiente.</div><div>- Cuando el alumno no supere de manera</div><div>independiente las dos pruebas supondrá la calificación De SUSPENSO en acta. La</div><div>calificación numérica se obtendrá estableciendo un mínimo en cada una de las</div><div>partes.</div><div>- El hecho de presentarse/realizar las prácticas</div><div>clínicas y ser evaluado en cualquiera de las pruebas implica figurar en acta</div><div>como presentado con la calificación correspondiente.</div><div>- Las pruebas superadas en la convocatoria de</div><div>mayo-junio de 2019 se conservarán para la convocatoria de julio de 2019, con la</div><div>calificación obtenida.</div><div>El sistema de calificaciones se expresará</div><div>mediante calificación numérica de acuerdo con lo establecido en el art. 5 del</div><div>Real Decreto 1125/2003 de 5 de septiembre (BOE 18 de septiembre), por el que se</div><div>establece el sistema europeo de créditos y el sistema de calificaciones en las</div><div>titulaciones universitarias de carácter oficial y validez en todo el territorio</div><div>nacional.</div><div>Sistema de calificaciones:</div><div>0-4.9=Suspenso</div><div>5-6.9=Aprobado</div><div>7-8.9=Notable</div><div>9-10=Sobresaliente</div><div>9-10 Matrícula de Honor (Graciable)y tras la realización de una prueba práctica,</div><div>previa solicitud del alumno ante el profesor responsable de las estancias.</div><div>El hecho de presentarse/realizar las</div><div>prácticas clínicas y ser evaluado en cualquiera de las pruebas implica figurar</div><div>en acta como presentado con la calificación correspondiente.</div><div>Las pruebas superadas en la convocatoria</div><div>de mayo-junio, se conservarán para la convocatoria de julio, con la</div><div>calificación obtenida</div>

Fontes de información
Bibliografía básica

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Anatomía/750G01001
Coidados Básicos en Enfermaría/750G01006
Bases para a interpretación do coñecemento científico/750G01008
Enfermaría materno-infantil/750G01018
Estancias Clinicas I/750G01025
Estancias Clinicas II/750G01026
Estadías Clínicas III/750G01027

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
Estancias Clínicas IV/750G01028
Estancias Clínicas V/750G01029
Estancias Clínicas VI/750G01030

Materias que continúan o temario
Practicum/750G01032

Observacións
&lt;p&gt;Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir co obxectivo da acción número 5: “Docencia e investigación saudable e sustentable ambiental e social” do &quot;Plan de Acción Green Campus Ferrol&quot;:&amp;nbsp;&lt;/p&gt;&lt;ul&gt;
  • A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia realizarase a través de Moodle, en formato dixital sen necesidade de imprimilos, no caso de se realizar en papel: non se empregarán plásticos, realizaranse impresións a dobre cara, empregarase papel reciclado e evitarase a impresión de borradores.
  • Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural tendo en conta a importancia dos principios éticos relacionados cos valores da sostenibilidade nos comportamentos persoais e profesionais
  • Facilitarase a plena integración do alumnado que por razón físicas, sensoriais, psíquicas ou socioculturais, experimenten dificultades a un acceso axeitado, igualitario e proveitoso á vida universitaria
  • Traballaráse para identificar e modificar prexuízos e actitudes sexistas, e influirase na contorna para modificalos e fomentar valores de respecto e igualdade, no caso de detectar situacións de discriminación por razón de xénero tomaranse medidas para corrixilas.
  • &lt;/ul&gt;&lt;p&gt;Na realización dos traballos da materia, o plaxio e a utilización de material non orixinal, incluído aquel obtido a través da internet, sen indicación expresa da súa procedencia e, se é o caso, o permiso do seu autor/a, será cualificado con suspenso (0,0) na actividade. Todo iso sen prexuízo das responsabilidades disciplinarias ás que puidese haber lugar tras o correspondente procedemento.&lt;/p&gt;


    (*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías