Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A11 |
Coñecemento adecuado do concepto de empresa, o seu marco institucional e xurídico. Organización e xestión de empresas. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender mecanismos básicos de funcionamento da Economía |
A2
|
|
C5
|
Coñecemento achega do concepto de empresa/empresario e das distintas fórmulas xurídicas que pode adoptar |
A11
|
|
C5
|
Posuír vision global da empresa, analizando os subsistemas que a integran |
A2 A11
|
B1
|
|
Organizar funcionalmente as actividades da empresa. |
A2 A11
|
B1 B3 B4
|
|
Diferenciar entre as diversas estruturas organizativas empresariais |
A11
|
B4
|
|
Coñecer as estratexias máis utilizadas no ámbito empresarial e as ferramentas da análise estratéxica. |
A2 A11
|
B3 B6
|
|
Identificar as fontes de financiación da empresa |
A2
|
B6
|
C5
|
Capacidade para analizar a empresa desde o punto de vista económico e financeiro |
A2
|
B1
|
|
Capacidade para analizar e valorar as oportunidades de inversion para unha empresa |
A2
|
B1 B6
|
C5
|
Comprender a importancia da función de aprovisionamentos e a de produción da empresa. |
A2
|
B4
|
|
Identifica os principais elementos necesarios para organizar a prevención de riscos laborais nas actividades da empresa. |
A11
|
B6
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Os bloques e temas seguintes desarrollan os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
- A empresa como sistema
- Marco institucional e xurídico da empresa.
- Dirección funcional da empresa: función financiera, función de aprovisionamientos e función de producción.
- Estratexia empresarial. |
BLOQUE I: INTRODUCCIÓN |
Tema 1.- A empresa e o empresario.
Tema 2.- Clases de empresas. |
BLOQUE II: A FUNCIÓN DE DIRECCIÓN |
Tema 3.- Fundamentos de Administración.
Tema 4.- A Planificación.
Tema 5.- A Organización.
Tema 6.- A Dirección e o Control.
Tema 7.- A dirección estratéxica |
BLOQUE III: A FUNCIÓN FINANCEIRA |
Tema 8.- Contabilidade financeira.
Tema 9.- Contabilidade analítica.
Tema 10.- A inversión na empresa.
Tema 11.- A financiación da empresa. |
BLOQUE IV: A FUNCIÓN DE PRODUCCIÓN E APROVISIONAMENTOS |
Tema 12.- A producción e as operacións.
Tema 13.- Xestión de aprovisionamentos.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
B6 C5 |
2.5 |
9 |
11.5 |
Estudo de casos |
A2 B3 |
7 |
1 |
8 |
Sesión maxistral |
A11 A2 |
21.5 |
31.5 |
53 |
Proba mixta |
A11 A2 B1 |
6 |
0 |
6 |
Solución de problemas |
B1 |
20 |
30 |
50 |
Traballos tutelados |
B1 B4 B6 |
4 |
6 |
10 |
Portafolios do alumno |
A2 A11 B6 |
0.6 |
10.5 |
11.1 |
|
Atención personalizada |
|
0.4 |
0 |
0.4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Presentación oral dalgún dos traballos expostos durante o curso. |
Estudo de casos |
Estudaranse e analizarán casos reais empresas, a través da lectura de artigos. |
Sesión maxistral |
A metodoloxía da parte teórica son as sesións maxistrais. Na exposición dos temas recorrerase ás explicacións do profesor. Durante as clases exporanse as ideas esenciais do programa e exporanse nalgúns casos diversas cuestións para fomentar a reflexión e o diálogo entre os estudantes. |
Proba mixta |
Realizarase un ou varios examenes, que constarán dunha parte teórica e dunha práctica. |
Solución de problemas |
Presentaranse e resolverán casos prácticos que servirán para afianzar os contidos prácticos do programa. |
Traballos tutelados |
Ao longo do curso poderanse propor distintos traballos que requiran o seguimento por parte da profesora. |
Portafolios do alumno |
Un dos traballos tutelados requirirá a realización dun cartafol onde se recollan as seccións en que se estrutura o traballo, o que permite á profesora comprobar a comprensión dos conceptos así como a evolución na aprendizaxe.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
A creación dun portafolio requirirá realizar entregas parciais do traballo exposto e o seguimento do mesmo mediante tutorías.
A presentación oral poderase realizar tanto na aula como no despacho da profesora, segundo sexa o caso.
En canto aos traballos expostos ao longo do curso, a profesora guiará ao alumno no desenvolvemento dos mesmos. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
A2 A11 B6 |
Este traballo presentarase a principios de curso e durará todo o cuadrimestre. O alumno terá que ir realizando entregas parciais do mesmo. En caso de non cumprirse os prazos de entrega consideraranse non entregados. |
15 |
Proba mixta |
A11 A2 B1 |
Requirirase ter aprobado tanto a parte teórica como a práctica. |
70 |
Solución de problemas |
B1 |
Se plantearán problemas económico-financeiros na aula, que tendran que resolver no ordenador. |
5 |
Traballos tutelados |
B1 B4 B6 |
Para ser cualificados teñen que entregarse en prazo e cumprir os requisitos solicitados. |
10 |
|
Observacións avaliación |
No referente á avaliación da materia, a principios de curso, o alumno deberá decidir entre dúas alternativas: - Avaliación continua: aqueles alumnos que decidan realizar os distintos traballos propostos ao longo do curso. Neste caso, os traballos terán unha valoración do 30% e a proba mixta do 70% da nota final. - Exame final: neste caso o alumno non realiza ningún dos traballos expostos e avaliaráselle no exame final. Neste caso, a proba mixta ten unha ponderación de 70/100. Realizarase un ou dous exames parciais, compostos por unha parte teórica e unha parte práctica, as cales se cualifican por separado. Estes exames liberan materia para o exame final. Os criterios de evaluación na 2º oportunidade son os mesmos que na primeira oportunidade. As notas dos distintos traballos manteranse dun curso a outro sempre que o alumno solicíteo. Nesta materia aceptase a dispensa académica, sempre que sexa solicitada oficialmente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
David R. Hampton (). Administración . McGraw-Hill
Del Valle, V.; Zaragoza, M. (). Derecho civil y mercantil. McGraw Hill
Bueno Campos, E., Cruz Roche, I. y Durán, J. (2002). Economía de la empresa. Pirámide
García del Junco, J. y Casanueva, C (2002). Fundamentos de Gestión Empresarial. Pirámide
(2008). Nuevo Plan General de Contabilidad. Paraninfo
Abancens, A. (). Organización empresarial: organización de la producción. Donostiarra |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para axudar a conseguir unnha contorna inmediata sustentable e cumplir
co obxectivo da acción número 5: "Docencia e investigación
saudable e sustentable ambiental e social" do Plan de Acción Green
Campus Ferrol:
- A entrega dos traballos documentais que se realicen nesta materia: - Solicitarase en formato virtual e/ou soporte informático.
- Realizarase a través de Moodle, en formato dixital sin necesidade de imprimilos.
- De ser necesario realizalos en papel:
- Non se empregarán plásticos.
- Realizaranse impresións a doble cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores.
- Débese facer un uso sostible dos recursos e a prevención de impactos negativos sobre o medio natural. |
|