Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para a redacción, firma, desenvolvemento e dirección de proxectos no ámbito da enxeñaría industrial, e en concreto da especialidade de electrónica industrial. |
A2 |
Capacidade para planificar, presupostar, organizar, dirixir e controlar tarefas, persoas e recursos. |
A3 |
Capacidade para realizar medicións, cálculos, valoracións, taxacións, peritaxes, estudos e informes. |
A4 |
Capacidade de xestión da información, manexo e aplicación das especificacións técnicas e da lexislación necesarias no exercicio da profesión. |
A5 |
Capacidade para analizar e valorar o impacto social e medioambiental das solucións técnicas actuando con ética, responsabilidade profesional e compromiso social, e buscando sempre a calidade e mellora continua. |
A10 |
Coñecementos básicos sobre o uso e programación dos ordenadores, sistemas operativos, bases de datos e programas informáticos con aplicación en enxeñaría. |
A16 |
Coñecer os fundamentos da electrónica. |
A17 |
Coñecer os fundamentos dos automatismos e métodos de control. |
A27 |
Coñecemento aplicado de electrónica de potencia. |
A28 |
Coñecemento aplicado de instrumentación electrónica. |
A31 |
Coñecementos de regulación automática e técnicas de control e a súa aplicación á automatización industrial. |
A32 |
Coñecer os principios e aplicacións dos sistemas robotizados. |
A33 |
Coñecemento aplicado de informática industrial e comunicacións. |
A34 |
Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B3 |
Capacidade de traballar nun contorno multilingüe e multidisciplinar. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
B7 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa e de motivar un grupo de traballo. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer los subsistemas de accionamiento, sensorial y de control de un robot industrial |
A2 A3 A4 A5 A32 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C6 C8
|
Conocer los fundamentos técnicos para abordar el diseño del sistema de control y programación de un robot industrial |
A1 A2 A3 A5 A10 A16 A17 A27 A28 A31 A32 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C3 C6
|
Adquiere habilidades para modelar y programar un robot industrial |
A3 A4 A5 A32 A33
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C3
|
Evalúa la conveniencia y viabilidad de robotizar procesos productivos, atendiendo a aspectos económicos, de calidad y seguridad. |
A1 A2 A3 A4 A5 A32 A34
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C3 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Morfoloxía: estruturas mecánicas, subsistemas sensorial e de accionamiento, ferramentas e utillajes |
Morfoloxía: Estrutura mecánica, transmisiónes e reductores, actuadores, sensores, sistema de control e efector final |
Modelo xeométrico e cinemático directo e inverso. |
Problema cinemático directo.Método de Denavit - Hartember
Problema cinemático inverso.Métodos
Concepto de Jacobiana. |
Control cinemático e xeración de traxectorias. |
Funcións do control cinemático.
Tipos de traxectorias.
Xeración de traxectorias. Interpolación |
Modelado e control dinámico. Estratexias de servocontrol. |
Control monoarticular.
Control multiarticular.
Control adaptativo. |
Programación de robots. |
Métodos de programación de robots.
Linguaxe RAPID de ABB.
Simulación e programación con RobotStudio |
Selección e implantación de robots industriales. Seguridad de instalaciones robotizadas. |
Deseño e control dunha célula robotizada.
Criterios de selección dun robot e xustificación económica.
Seguridade en instalacións robotizadas. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A32 A33 A34 C6 |
21 |
21 |
42 |
Solución de problemas |
A32 A33 A34 B1 B2 B4 B5 C3 |
21 |
42 |
63 |
Proba obxectiva |
A32 A33 A34 B1 B2 B5 |
5 |
15 |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A24 A28 A30 A31 A33 |
9 |
14 |
23 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Mediante o método expositivo o profesor establecerá os fundamentos teóricos e prácticos sobre os diferentes contidos que compoñen a materia. Para estas sesións, utilizaranse medios audiovisuais e manterase un dialogo cos alumnos co obxectivo de facilitar a aprendizaxe |
Solución de problemas |
Propoñeranse exercicios, problemas ou traballos, xa sexa en grupo ou de forma individual, relativos aos contidos desenvolvidos nas sesións maxistrais. |
Proba obxectiva |
Proba de evalución final, consistente en cuestións teórico-prácticas e resolución de problemas, cuxo obxectivo é comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas na materia |
Prácticas de laboratorio |
Utilizaranse ferramentas software comerciais que permitan aos alumnos a análise, o modelado, a simulación e a programación de robots |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Asociadas ás leccións maxistrais e ás sesións prácticas, os alumnos dispoñerán para a resolución das súas posibles dúbidas e/ou problemas, de sesións de titorías individualizadas ou en grupos reducidos |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A32 A33 A34 B1 B2 B4 B5 C3 |
Realización de traballos, exercicios e problemas |
20 |
Proba obxectiva |
A32 A33 A34 B1 B2 B5 |
Proba de evalución final |
50 |
Prácticas de laboratorio |
A24 A28 A30 A31 A33 |
Serán de asistencia obrigatoria. Valorarase a memoria entregada ao final destas e a actitude mostrada polo alumno, durante o seu desenvolvemento |
30 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Barrientos Cruz, Antonio; Peñín Honrubia, Luis Felipe (2007). Fundamentos de Robótica. Mc Graw-Hill
Ollero Baturone, A (2001). Manipuladores y Robots móviles. Marcombo
John J, Craig (2006). Robótica.. Pearson Prentice Hall
Peter Corke (2011). Robotics, Vision and Control. Robotics, Vision and Control
Torres, F y otros (2002). Robots y Sistemas Sensoriales. Prentice Hall |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Informática/770G01002 | Física I/770G01003 | Alxebra/770G01006 | Fisíca II/770G01007 | Fundamentos de Automática/770G01017 | Fundamentos de Electrónica/770G01018 | Sistemas Dixitais I/770G01026 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Automatización II/770G01037 | Control Avanzado/770G01042 |
|
Materias que continúan o temario |
Traballo Fin de Grao/770G01045 |
|
|