Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece os conceptos e leis fundamentais da mecánica, campos, ondas e a súa aplicación a problemas básicos en enxeñaría.
|
A7
|
|
C1
|
Analiza problemas que integran distintos aspectos da física, recoñecendo os variados fundamentos físicos que subxacen nunha aplicación técnica, dispositivo ou sistema real. |
|
B1 B2 B6
|
C4 C6
|
Coñece as unidades, ordes de magnitude das magnitudes físicas definidas e resolve problemas básicos de enxeñaría, expresando o resultado numérico nas unidades físicas adecuadas. |
|
B1 B6
|
|
Utiliza correctamente métodos básicos de medida experimental ou simulación e trata, presenta e interpreta os datos obtidos, relacionándoos coas magnitudes e leis físicas adecuadas. |
|
B2 B4 B5 B6
|
C3 C6 C8
|
Aplica correctamente as ecuacións fundamentais da mecánica a diversos campos da física e da enxeñaría: dinámica do sólido ríxido, oscilacións, elasticidade, fluídos, electromagnetismo e ondas. |
A7
|
B1 B4 B6
|
C3 C8
|
Comprende o significado, utilidade e as relacións entre magnitudes, módulos e coeficientes elásticos fundamentais empregados en sólidos e fluídos. |
|
B1 B5 B6
|
|
Realiza balances de masa e enerxía correctamente en movementos de fluídos en presenza de dispositivos básicos. |
|
B1 B4
|
C8
|
Coñece a ecuación de ondas, os parámetros característicos das súas solucións básicas e os aspectos enerxéticos das mesmas. Analiza a propagación de ondas mecánicas en fluídos e sólidos e coñece os fundamentos da acústica. |
|
B1 B6
|
C3 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.- MAGNITUDES. UNIDADES E DIMENSIÓNS
|
1.1.- Magnitudes físicas. Medidas e unidades. O Sistema Internacional de Unidades (SI)
1.2.- Análise dimensional
1.3.- Análise vectorial
|
2.- CINEMÁTICA DA PARTÍCULA
|
2.1.- Representación do movemento
2.2.- O movemento nunha dimensión
2.3.- O movemento en dúas dimensións
|
3.- DINÁMICA DA PARTÍCULA
|
3.1.- Leis do movemento de Newton
3.2.- Aplicacións das leis de Newton
3.3.- Traballo e enerxía
3.4.- Conservación da enerxía
|
4.- DINÁMICA DE UN SISTEMA DE PARTÍCULAS
|
4.1.- Centro de masas
4.2.- Momento lineal e impulso
4.3.- Conservación del momento lineal
4.4.- Colisiones
|
5.- DINÁMICA DO SÓLIDO RÍXIDO
|
5.1.- Rotación de sólidos ríxidos. Momento de inercia
5.2.- Dinámica do movemento rotacional
5.3.- Conservación do momento angular
|
6.- EQUILIBRIO ESTÁTICO E ELASTICIDADE
|
6.1.- Condicións de equilibrio
6.2.- Centro de gravedade
6.3.- Elasticidade
|
7.- ONDAS MECÁNICAS
|
7.1.- Movemento periódico
7.2.- Ondas mecánicas
7.3.- O son
|
8.- MECÁNICA DE FLUIDOS
|
8.1.- Estática de fluidos
8.2.- Dinámica de fluidos
8.3.- Fluidos viscosos
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A7 B1 C4 |
0 |
7 |
7 |
Lecturas |
A7 B2 C1 |
0 |
7 |
7 |
Prácticas de laboratorio |
A7 B2 B4 B5 B6 C3 C8 |
9 |
15 |
24 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B5 B6 C1 C6 |
5 |
0 |
5 |
Sesión maxistral |
A7 C3 |
20 |
40 |
60 |
Presentación oral |
B1 B2 B4 C1 C4 |
1 |
2 |
3 |
Solución de problemas |
A7 B1 B5 C3 C6 |
21 |
21 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Consulta de bibliografía básica o complementaria e documentos relacionados coa materia obtenidos coas TICs. |
Lecturas |
Traballo personal do/a alumno/a sobre os distintos contidos da materia.
|
Prácticas de laboratorio |
Realización obrigatoria de ensaios no laboratorio. Presentación de resultados. |
Proba obxectiva |
Probas obxectivas escritas sobre os contidos da materia. Realizarase a mediados do cuadrimestre, un exercicio sobre os contidos vistos. |
Sesión maxistral |
Exposición oral de conceptos básicos para a comprensión da materia. Síguese o temario que aparece no Paso 3: Contidos, de esta Guía. |
Presentación oral |
Presentación dun novedoso tema do ámbito da enxeñaría e a súa relación coa Física |
Solución de problemas |
Lectura dos enunciados propostos. Interpretación, formulación e resolución utilizando as ferramentas matemáticas dispoñibles. Análise do resultado obtido.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
As prácticas de laboratorio son obrigatorias para poder superar a materia. Os/as alumnos/as por grupos desenvolverán as prácticas propostas, sendo todos/as os/as responsables dos resultados obtidos. En todo instante terán o siguimiento do profesor/a.
Durante as clases de problemas resolveranse na aula algúns problemas tipo, seleccionados entre os recolleitos nos boletíns previamente entregados. Outros exercicios déixanse como traballo individual do alumno, tanto dentro como fora da aula, sendo supervisados polo profesor/a.
Para os alumnos/as con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de asistencia teranse en conta as metodoloxias mas axeitadas as necesidades específica que requira cada alumno/a. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A7 B2 B4 B5 B6 C3 C8 |
Son obrigatorias. Valorarase o traballo realizado no laboratorio e o informe presentado. |
10 |
Proba obxectiva |
B1 B2 B5 B6 C1 C6 |
Ao finalizar o cuadrimestre realizarase unha proba obxectiva escrita de tres horas de duración sobre a totalidade dos contidos da materia. |
70 |
Solución de problemas |
A7 B1 B5 C3 C6 |
Avaliación continua mediante o seguimento do/a alumno/a nas clases e titorías, valorando a comprensión que o alumno adquire da materia.
Avaliación do exercicio feito a mediados do cuadrimestre.
Avaliación da presentación oral. |
20 |
|
Observacións avaliación |
Para que un/a alumno/a poda ser avaliado/a, débese ter en conta
que a presenza a clase é obrigatoria. Os casos excepcionais poden ser
contemplados a ser documentados. Os/as alumnos/as repetidores que faceron as practicas durante o
curso 2017/18 poden optar por repetir as prácticas de laboratorio e ser
avaliado/a de novo, ou non realizarlas e manter a puntuación do ano anterior.
As prácticas de laboratorio son obrigatorias, de xeito que un/a alumno/a que
non as realizou, non ten opción a superar a materia. Os/as alumnos/as con calificacions de "non presentado"
son aqueles/as que non presentaronse a proba obxectiva. Alumnos/as co dedicación a tempo parcial: Os criterios e actividades de avaliación para a primeira
oportunidade dependerá da cantidade de dedicación a este a tempo parcial. Os/as
estudantes, que por razóns xustificadas (emprego, enfermidade, ...) non
efectúen a avaliación continua, a proba obxectiva escrita supón o 90% da
puntuación. O 10% restante corresponden á puntuación dos laboratorios, que son
obrigatorios. A segunda oportunidade rexerase polos mesmos criterios que a primeira oportunidade. En xeral, a entrega de traballos documentais escritos se levará a cabo preferentemente en formato virtual e/ou soporte informático. De non ser posible, usarase preferentemente papel reciclado, impresións a dobre cara e se evitarán impresións de borradores e o uso de plásticos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
M. Alonso y F.J. Finn (). Física. Ed. Addison - Wesley Iberoamericano
P.A. Tippler y G. Mosca (). Física para la Ciencia y la Tecnología . Ed. Reverté
F.W. Sears, M.W. Zemansky, H.D. Young y R.A. Freeman (). Física Universitaria . Addison-Wesley Iberoamericana Libro |
|
Bibliografía complementaria
|
R.A. Serway (). Física . Ed. Mc. Graw – Hill /Ed. Thomson
O. Alcaraz, J. López, V. López (). Física. Problemas y ejercicios resueltos . Ed. Pearson-Prentice Hall
F.A. González (). La Física en Problemas. Ed. Tebar Flores
S. Burbano, E. Burbano, C. Gracia (). Problemas de Física. Ed. Tébar S.L. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Fisíca II/770G02007 | Mecánica de Fluídos/770G02016 |
|
|