Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os usos habituales das TIC no campo de diseño de contenidos, tanto impresos como audiovisuais o multimedia (periódicos, revistas, CD- ROM, Internet, televisión, vídeo, etc). Proporcionar os criterios para a creación e dirección de proxectos, así como a remodelación e sistematización de rediseños relacionados con os medios de comunicación. Capacitar aos alumnos para a interpretación de os diferentes códigos e xéneros informativos, formativos, de entretenimiento e publicitarios, así como as súas diferentes aplicacións, arquitecturas e funcionalidades específicas. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introdución.
|
1.1. Información, comunicación e diseño.
|
2. Códigos e soportes para a información. |
2.1. Publicidad, educación e entretenimento. |
3. TIC's aplicadas ao deseño de medios impresos. Linguaxe impreso. |
3.1. Fundamentos de organización e produción editorial.
3.2. Tipografía e Infografía.
3.3. Deseño e remodelación de periódicos e revistas.
3.4. Hardware e software. |
4. TIC's aplicadas ao deseño audiovisual. Linguaxe audiovisual. |
4.1. Preproducción: storyboards e ilustración. Composición e escenografía.
4.2. Producción: grabación dixital, animación. Iluminación e son.
4.3. Postproducción: edición, efectos, continuidad. Medios técnicos. |
5. TIC's aplicadas ao deseño dixital. Linguaxe multimedia. |
5.1. Interactividad. Deseño de sitios web: mapas, sistemas de navegación.
5.2. Proxectos online e proyectos off line.
5.3. Deseño de interfaz. Usabilidade. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 B3 B11 B12 C2 C5 C6 C7 C8 |
20 |
40 |
60 |
Prácticas a través de TIC |
A4 A5 A10 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C4 |
19 |
57 |
76 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A5 B5 B10 B11 C7 C8 |
1 |
8 |
9 |
Presentación oral |
B9 B10 B11 C1 C2 C3 C5 |
1 |
3 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introducción dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supón unha excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenrolo de habilidades por parte do alumnado. |
Proba de resposta múltiple |
Proba obxetiva que consiste en plantexar unha cuestión en forma de pregunta directa ou de afirmación incompleta, e varias opcións ou alternativas de resposta que proporcionan posibles solucións, das que só unha delas é válida. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de enseñanza-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, plantexando cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Presentación oral |
|
Descrición |
-Esta actividade, xa sea individual o en grupo, ten como obxetivo atender as necesidades e dúbidas do alumnado relacionadas xa sexa coa parte teórica como coa parte práctica.
-As actividades iniciais serán realizadas nas horas de prácticas nos primeiros días de clase.
-A presentación oral realizaráse por grupos de traballo no derradeiro día de clase.
-A atención personalizada realizaráse tanto en tutorías presenciais, como consultas puntuais a través do correo electrónico.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
A4 A5 A10 A6 A7 A8 B1 B2 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C3 C4 |
Exercicio Gráfico (20% da nota)
Exercicio Audiovisual (20% da nota)
Exercicio Multimedia (20% da nota)
Os traballos se realizarán en grupos de 3-4 persoas máximo |
60 |
Proba de resposta múltiple |
A1 A2 A5 B5 B10 B11 C7 C8 |
Examen tipo test ou de preguntas curtas (40% da nota)
Traballo personal do alumno |
40 |
Presentación oral |
B9 B10 B11 C1 C2 C3 C5 |
A calificación estará incluida na nota do exercicio multimedia.
Valoración: claridade expositiva, expresión, coordinación entre os membros do grupo, capacidade de reacción ante eventuais problemas...
|
0 |
|
Observacións avaliación |
E necesario aprobar ambas partes (examen teórico e práctica) para aprobar a totalidade da asignatura. As partes aprobadas gárdanse nas sucesivas convocatorias. As falta ortográficas poden ser motivo de suspenso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
T4- Bordwell,David y Thompson, Kirstin (2002). El arte cinematográfico: una introducción. Paidós Ibérica
T3- El-Mir, Amado José y otros (1995). Diseño, color y tecnología en prensa. Editorial Prensa Ibérica
T2- Lockwood, Robert (1992). El diseño de la noticia. Ediciones B, Barcelona
T5- Orihuela José Luis (2000). Introducción al diseño digital. Anaya Multimedia
T1- Norman, Donald (2006). La psicología de los objetos cotidianos. Nerea
T4- Rummel, Manuel (1998). Producción de video digital para multimedia. Thomson Paraninfo, S.A
T4- Millerson, Gerald (1998). Técnicas de realización y producción en televisión. IORTV
T4- Castillo, José María (2004). Televisión y Lenguaje Audiovisual.. IORTV
T3- Baines, Phil y Haslam, Andrew (2005). Tipografía: función, forma y diseño. Gustavo Gili, D.L
T5- Nielsen, Jakob (2000). Usabilidad: diseño de sitios web. Prentice Hall. Madrid
T5- Pring, Roger (2000). w w w. Tipografìa: 300 diseños tipográficos para sitios web. Barcelona Gustavo Gili |
|
Bibliografía complementaria
|
T3- García, Mario (1984). Diseño y remodelación de periódicos. Eunsa, Pamplona
T5- Bou Bauzá, Guillem (1997). El guión multimedia. Madrid Anaya Multimedia
T3- Leslie, Jeremy (2003). Nuevo diseño de revistas. Gustavo Gili, D.L
T5- Patrick J. Lynch y Sarah Horton (2000). Principios de diseño básicos para la creación de sitios web. Barcelona, GG |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Expresión Gráfica/771G01015 | Semiótica e Psicoloxía da Percepción/771G01031 | Expresión Artística/771G01041 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Tecnoloxías da Información e a Comunicación II/771G01037 |
|
|