Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A16 |
Adquirir, avaliar e utilizar os datos e información bibliográfica e técnica relacionada coa Química. |
A20 |
Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
A25 |
Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria. |
A27 |
Impartir docencia en química e materias afíns nos distintos niveis educativos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O estudo, representación e interpretación de funcións elementais de unha e varias
variables. |
A15 A16 A20 A24 A25 A27
|
B1 B2 B3 B6
|
C1 C3 C6
|
Utilizar con destreza as técnicas de cálculo de primitivas e as súas aplicacións. |
A15 A16 A20 A24 A25 A27
|
B1 B2 B3 B6
|
C1 C3 C6
|
Plantexar e resolver modelos sinxelos que conleven ecuacións e sistemas de
ecuacións diferenciais. |
A15 A16 A20 A24 A25 A27
|
B1 B2 B3 B6
|
C1 C3 C6
|
Resolver problemas de métodos estatísticos básicos dende o punto de vista descriptivo |
A15 A16 A20 A24 A25 A27
|
B1 B2 B3 B6
|
C1 C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Diferenciacion de funcións de varias variables |
Funcións de varias variables.
Nocións topolóxicas. Curvas planas e ecuacións paramétricas. Superficies no espacio. Coordenadas polares, cilíndricas e esféricas. Funcións reais de varias variables. Funcións escalares e vectoriais. Gráficas e conxuntos de nivel. Concepto de continuidade.
Diferenciación de funcións de varias variables.
Derivadas parciais. Derivada direccional. Diferencial dunha función. Derivadas parciais de orden superior. Matriz Xacobiana. Regra da cadea. Teorema de Taylor. Plano tanxente a unha superficie. Extremos de funcións de dúas variables. Multiplicadores de Lagrange.
|
Integración de funcións de varias variables |
Integración múltiple. Integral de línea.
Integrais iteradas. Integrais dobres. Cambio de variables: coordenadas polares. Integrais triples Cambio de variables: coordenadas cilíndricas e esféricas. Aplicacións. Integrais de línea de funcións escalares e vectoriais. Aplicacións. Teorema de Green e Stokes.
|
Ampliación de ecuacións diferenciais |
Ecuacións diferenciais de primeiro orden.
Variables separables. Ecuacións homoxéneas.
Ecuacións exactas.
Ecuacións lineales.
Ecuacións diferenciais como modelos matemáticos.
Ecuacións diferenciais lineais de orden n.
Ecuacións diferenciais lineais homoxéneas.
Variación de parámetros. Coeficientes indeterminados.
Sistemas lineais de ecuacións diferenciais.
Modelado con sistemas de ecuacións diferenciais. |
Estadística Descriptiva |
Descripción estatística dunha variable
Descripción estatística conxunta de varias variables
Curvas de regresión: mínimos cuadrados. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A15 A16 A24 A27 B1 B2 B3 B6 |
32 |
64 |
96 |
Solución de problemas |
A20 A25 B2 B3 C1 |
8 |
18 |
26 |
Traballos tutelados |
A15 A20 B1 B3 C1 C3 C6 |
8 |
16 |
24 |
Proba obxectiva |
B2 B3 |
3 |
0 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Desenvolvemento dos conceptos e resolución de problemas de outros cursos |
Solución de problemas |
Cuestionarios, boletíns e exámenes de outros cursos que periodicamente poñeranse a disposición dos alumnos sobre distintos contidos e que o alumno tendrá que resolver. |
Traballos tutelados |
Traballo sobre temas propostos polo profesor. Presentarase un resumo teórico xunto cun boletín de problemas resoltos acerca do tema correspondente. |
Proba obxectiva |
Proba orientada á evaluación dos contidos teóricos que se traballan nas sesións maxistrais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
|
Descrición |
A atención personalizada que se describe en relación a estas metodoloxías se concibe como momentos de traballo presencial para o alumnado co profesor, polo que implican unha participación para o alumnado; a forma e o momento no que se desenvolverá se indicarán en relación a cada actividade ao longo do curso segundo o plan de traballo da asignatura.
As medidas de atención personalizada específicas para o “Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia”. para o estudo da materia, serán entrega de cuestionarios, boletíns e exámenes de outros cursos que periodicamente poñeranse a disposición dos alumnos sobre distintos contidos e que o alumno tendrá que resolver. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A15 A20 B1 B3 C1 C3 C6 |
Desenvolvemento de aspectos concretos con exemplos e problemas resoltos. |
10 |
Proba obxectiva |
B2 B3 |
Desenvolvemento de cuestions e problemas |
70 |
Sesión maxistral |
A15 A16 A24 A27 B1 B2 B3 B6 |
Preguntas ao alumno |
10 |
Solución de problemas |
A20 A25 B2 B3 C1 |
Entrega de boletíns e exámenes de outros cursos resoltos. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia será necesario obter, sumadas as
cualificacións de todas as actividades, unha nota mínima do 50% do
total e un 50% da proba obxectiva. Para obter a cualificación de "Non presentado", será suficiente que
o alumno non participe na proba obxectiva e non ser avaliado nos
Traballos tutelados en mais dun 50%. Na proba de segunda oportunidade o
criterio para superar a materia será o anterior ou ben obter unha nota
non inferior ao 50% na proba obxectiva. O proceso de ensino-aprendizaxe, incluída a
avaliación, refírese a un curso académico, e por tanto polo que se refire a sucesivos
cursos académicos, volveríase a comenzar cun novo curso, incluídas todas as actividades e procedementos
de avaliación que fosen programados para o devandito curso; no entanto
permítese solicitar manter a cualificación de prácticas dun curso
anterior. Os alumnnos matriculados en réxime de tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,
poden ser avaliados de maneira personalizada no referente ás
metodoloxías de Sesión maxistral, Solución de problemas e Traballos
tutelados. Os alumnos matriculados en réxime de tempo parcial é
obrigatorio presentarse á proba obxectiva, así como ás probas parciais
ao longo do curso. Para a primeira e segunda oportunidade, os criterios
de avaliación para este alumnado son os mesmos que para os outro,s e a
porcentaxe de dispensa de asistencia será do 80%. A Proba obxectiva é igual para todos os alumnos. Teñen prioridade na concesión de matrícula de
honra os alumnos de primeira oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
“Cálculo”. Larson. Mcgraw-Hill “Cálculo varias variables”. Jon Rogawski. Editotial Reverté “Ecuaciones diferenciales con aplicaciones de modelado”. Zill. Thomson-Learning. CAO ABAD, R. y otros (2001). Introducción a la estadística y sus aplicaciones. Ed. Pirámide.
MILLER, J.C. Y MILLER, J.N. (2002). Estadística para Química Analítica. Addison-Wesley Iberoamericana. TOMEO PERUCHA V. y UÑA JUÁREZ I. (2003). Lecciones de Estadística Descriptiva. Paraninfo. |
Bibliografía complementaria
|
(). . |
“Cálculo I”. Alfonsa García. CLGSA
“Cálculo II”. Alfonsa García. CLGSA “Problemas de funciones de varias variables ”. Alegre. PPU “Ecuaciones diferenciales”. Rainville. Prentice Hall. “Ecuaciones diferenciales”. Ayres. Mcgraw-Hill “Cálculo ”. Bradley. Prentice Hall “Cálculo ”. Finney. Addison-Wesley “Cálculus ”. Salas / Hille / Etgen. Reverté GARCÍA ÁLVAREZ-COQUE, C. Y RAMIS RAMOS, G. (2001). Quimiometría. Editorial Síntesis GONICK, L. Y SMITH, W. (2001). A estatística ¡en caricaturas! SGAPEIO
MONGAY FERNÁNDEZ, C. (2005). Quimiometría. PUV
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
É conveniente ter coñecementos de Matemáticas 1. Para a parte de Estatística, é recomendable asistir ás clases prácticas de ordenador.
|
|