Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades. |
A3 |
Coñecer as características dos diferentes estados da materia e as teorías empregadas para describilos. |
A4 |
Coñecer os tipos principais de reacción química e as súas principais características asociadas. |
A10 |
Coñecer a cinética do cambio químico, incluíndo a catálise e os mecanismos de reacción. |
A14 |
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química. |
A19 |
Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica. |
A20 |
Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio. |
A22 |
Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos. |
A23 |
Desenvolver unha actitude crítica de perfeccionamento na labor experimental. |
A25 |
Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria. |
A27 |
Impartir docencia en química e materias afíns nos distintos niveis educativos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Metodolóxicas:
· Planificar, proxectar e realizar experimentos relacionados co transporte de materia e de carga.
· Ppropoñer e elaborar un estudo cinético dunha reacción química.
· Aplicación de programs informáticos sinxelos para o análise cuantitativo dos datos cinéticos.
· Interpretación dos resultados en base a un mecanismo de reacción.
· Simulación / predicción de datos non publicados partindo da ecuación de velocidade. |
A3 A4 A10 A19 A20 A22 A23 A27
|
B1 B3 B4
|
C3
|
Conceptual:
· Comprender as interaccións interiónicas e inter- ou intramoleculares e a súa relación cos fenómenos de asociación, auto-agregación ou conformación molecular.
· Manexar os métodos propios da cinética química. Interpretación a nivel molecular (mecanicista) das reaccións químicas. Entender e coñecer os factores que poden modificar a velocidade dunha reacción.
· Comprender o proceso de catálise e súa relación coa activación química, fotoquímica ou electroquímica. |
A1 A4 A10 A14
|
B3
|
|
Actitudinales:
·Presentar informes axeitados dun estudo experimental
·Analizar e criticar estudos cinéticos publicados de dificultade baixa. |
A22 A23 A25 A27
|
B1 B3 B4
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Interaccións iónicas e moleculares |
· Interaccións entre ións en disolución: coeficiente de actividade. Lei de Debye-Hückel. Forza iónica.
· As interaccións entre moléculas. Momento dipolar. Polarizabilidade: Clausius-Mossotti. Interaccións dipolares. Interacción hidrofóbica: autoagregation e conformación molecular.
· Colóides: micelas directa e inversa, membranas biolóxicas.
· Macromoléculas |
Fenómenos de transporte |
· Ecuacions fenomenolóxicas. Fluxo. Difusión. Lei de Fick. Ecuación de Stokes-Einstein.
· Conductividade térmica
· Conductividade eléctrica: Teoría de Debye-Huckel-Onsager.
· Viscosidade |
Ecuación de velocidade e mecanismo de reacción |
· Ecuación integrada de velocidade. Velocidades iniciais. Orden de reacción e estequiometría. Método de aillamento. O uso das propiedades físicas no seguimento cinético dunha reacción química.
· Esquemas complexos de reacción: reaccións paralelas, reversibles e consecutivas.
· Aproximación do estado estacionario.
· Mecanismos de reacción, reacción elemental. deducción de mecanismos de reaction. |
Teorías cinetoquímicas e aplicacions |
· Teoría de colisions: factor de frecuencias
· Teoría do complexo activado: aproximación según a Termodinámica Estadística e según la Termodinámica clásica. Curvas de enerxía potencial
· Reaccions en fase gas: mecanismo de Lindeman
·Reaccions en disolución. Reaccions controladas pola difusión dos reactivos.
· Reaccions fotoquímicas |
Catálise |
· Catálise homoxénea, heteroxénea e microheteroxénea
· Mecanismo xeral de catálise: ecuacions de velocidade
· Catálisise homoxénea: catálise nucleófila, catálise ácido-base
· Correlacions de enerxía libre
· Catálise microheteroxénea: catálise micelar; catálise enzimática. |
Introducción a cinética electroquímica |
· Reaccions electroquímicas: aspectos singulares
· Interfase electrodo-disolución: modelo de Gouy-Chapman
· Velocidade de transferencia de carga. Ecuación de Butler-Volmer
· Voltametría |
Prácticas |
· Experimentos de Laboratorio relacionados con fenómenos de transporte, determinación de ecuacions de velocidade e procesos de catálise. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A25 A27 B3 |
21 |
42 |
63 |
Seminario |
A1 A4 A10 A14 A20 B1 B3 |
7 |
28 |
35 |
Prácticas de laboratorio |
A19 A20 A22 A23 A25 A27 B1 B3 B4 C3 |
20 |
20 |
40 |
Presentación oral |
A20 A27 B3 C3 C6 |
1 |
5 |
6 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A10 A14 A20 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
• Nas clases de expoxición serán introducidos os conceptos, modelos, métodos e teorías dos contidos fundamentais do programa do curso. A través do campus virtual, o alumno disporá do material que complementa a clase. A lectura previa dos temas discutidos na clase, sen dúbida, leva a unha mellor utilización e facilita a interacción alumno-profesor. |
Seminario |
• Seminarios: aclaración e consolidación do contido teórico por medio da resolución de cuestions, problemas ou crítica de estudos prácticos. O desenvolvemento dos seminarios baséase no traballo e participación activa do alumno, por elo, a relación de exercicios, preguntas e / ou casos que han traballar en cada sesión de seminario estará dispoñible con antelación. O alumno será quen explique e expoña a resolución dos problemas. |
Prácticas de laboratorio |
• Faranse experimentos relacionados cos conceptos abordados no curso . O alumno, coa axuda do profesor, tentará de reproducir experimentos de laboratorio sinxelos. Cada alumno elaborará un informe ou exposición sobre a labor realizada no laboratorio e a discusión dos resultados, segundo a orientación do profesor. Será necesario realizar as prácticas de laboratorio para aprobar a asignatura. |
Presentación oral |
• Presentación dos resultados obtidos nas prácticas de laboratorio facendo uso das tecnoloxías da información e comunicación. Debate e crítica dos mismos en grupo. (Opción alternative a elaboración do Informe escrito) |
Proba mixta |
• Resolución de cuestións de teoría e exercicios relacionados cos temas abordados nas clases expositivas, nas prácticas de laboratorio ou seminarios. O alumno debe demostrar de forma independente e nun intervalo de tempo predefinido, o coñecemento adquirido e a capacidade de resolver ejecicios e / ou cuestións conceptuais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Seminario |
Prácticas de laboratorio |
Presentación oral |
|
Descrición |
Recoméndase o uso das titorías individuais para a súa orientación na resolución das dúbidas, cuestións e conceptos que non quedaron suficientemente claros, tanto no que se refire o desenvolvemento dos contidos teóricos como dos seminarios, prácticas de laboratorio ou na preparación da proba final. Os profesores estarán a dispor dos alumnos para resolver calquer tipo de dúbidas sobre a asignatura no horario de atención das titorías.
Os alumnos con dispensa académica disporán de titorías tanto presenciais como por correo electrónico, sempre que o necesiten.
Antes de realizar o traballo experimental, o alumno fará un guión do artigo científico que resume a experiencia que vai reporducir. Durante o desenrolo do experimento será asesorado nas complicacións que poidan xurdir. Finalizada a mesma, o profesor guiará o alumno na interpretación dos resultados en base os modelos cuantitativos desenvolvidos na clase e na sala de informática para o tratamento cuantitativo dos resultados.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A19 A20 A22 A23 A25 A27 B1 B3 B4 C3 |
• Reflicten a destreza e capacidade do alumno na planificación, deseño e desenvolvemento de experimentos sinxelos.
• Ensaio de distintas técnicas para caracterizar os diferentes sistemas ou procesos no seguimento dunha reacción química.
•Tratamento cuantitativo dos resultados experimentais según os modelos teóricos e explicación dos mesmos.
• A entrega dun informe de laboratorio ou exposición dos resultados que reflicta os conceptos anteriores é obligatoria.
• Na avaliación desta actividade é tido en conta o traballo de laboratorio, os resultados obtidos e o informe preparado (escrito ou exposición oral). |
10 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A10 A14 A20 |
• A realización da proba escrita consta de cuestións teóricas e prácticas derivadas dos contidos teóricos do curso, dos seminarios e das prácticas.
• Para aprobar a asignatura é necesario superar as prácticas e a proba mixta. A puntuación obtida dunha actividade superada, manterase nas seguintes convocatorias do curso (segunda oportunidade).
• De non superar a proba mixta, ainda que a media coa nota de prácticas sexa superior a 5, a calificación numérica que figure na Acta será a puntuación obtida na proba mixta.
• O alumno obterá a cualificación de Non Presentado cando non faga as prácticas de laboratorio e, por tanto, tampouco se presente a proba mixta.
•O proceso de enseñanza-aprendizaxe refierese a un curso académico, po lo que, nos sucesivos cursos académicos o alumno vuelve a comenzar de cero.
|
80 |
Presentación oral |
A20 A27 B3 C3 C6 |
• Exposición e análise crítica dos resultados das prácticas de laboratorio.
• Calidade da información producida na presentación e as habilidades mostradas na comunicación.
• Capacidade para defender e contrastar os seus resultados |
10 |
|
Observacións avaliación |
-A asistencia a totalidade das prácticas de laboratorio e a entrega do correspondente Informe son actividades obrigatorias pa todo o alumnado.
-A asistencia os seminarios non e obrigatoria para o alumno con dispensa académica. A participación activa do alumno será tida en conta na nota final acadada.
-Para superar a asignatura será necesario obter na proba mixta unha nota non inferior a 5.0 sobre 10 (4 sobre 8) e acadar unha nota mínima de 5.0 na suma das calificacions de todas as actividades.
-A calificación de matrícula otorgarase preferentemente na primeira oportunidade.
-Segunda oportunidade: repetición da proba mixta sobre contidos dos seminarios, prácticas e clases de teoría.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
P. W. Atkins, J. de Paula (2008). Química Física, 8ª Ed. . Panamericana
Laidler K. J. (1994). Chemical Kinetics . Harper and Row, New York.
Espenson J. H. (1995). Chemical kinetics and reaction mechanisms 2ª ed.. McGraw-Hill, New York.
Bockris, J.O.M., Reddy, A K.N. (1998). Modern Electrochemistry 1. Ionics. 2nd ed.. Plenum Press, New York |
|
Bibliografía complementaria
|
LEVINE I. N. (2004). Fisicoquímica 5ª ed.. McGraw-Hill, Madrid
R. A. Jackson (2004). Mechanism in Organic Reactions.. Royal Society of Chemistry (RSC)
P. L. Brezonik (1994). Chemical Kinetics and Process Dynamic in Aquatic Systems.. Lewis Publishers
P. Sanz Pedredo (1992). Físicoquímica para Farmacia y Biología.. Masson-Salvat Medicina
S. R. Logan (2000). Fundamentos de Cinética Química. Addison Wesley
BOCKRIS, J.O.M., REDDY, A.K.N., GAMBOA-ADELCO, M.E. (2000). Modern Electrochemistry 2A. Fundamentals of Electrodics.. Kluwer Academic/Plenum Press: New York
BERRY R. S., RICE S. A., ROSS J. (2000). Physical Chemistry. 2ª ed.. Oxford University Press, New York
KORITA, J, DVORAK, J., KAVAN, L. (1987). Principles of Electrochemistry. 2nd ed.. Wiley, Chichester
J. BERTRAN-RUSCA, J. NUÑEZ-DELGADO Eds , (2002). Química Física, vol. II. Ariel Ciencia |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química Xeral 1/610G01007 | Química Xeral 2/610G01008 | Química Xeral 3/610G01009 | Laboratorio de Química 1/610G01010 | Química Física 1/610G01016 | Química Física 2/610G01017 | Química Física 3/610G01018 | Experimentación en Química Física/610G01019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Prerrequisitos:
-Son necesarios os coñecementos das asignaturas de Química e de Química Física
-Saber redactar, sintetizar e presentar ordeadamente un traballo.
-Dominar a representación gráfica, regresión lineal con coñecimentos básicos de estadística.
-Utilizar a nivel de usuario ferramientas básicas de informática (Excel, Word, Power Point).
-Recoméndase coñecer inglés co nivel medio de comprensión de lectura. |
|