Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A5 |
CE5 - Capacidad para defender argumentos económicos con claridad y precisión tanto en el entorno habitual de trabajo, como en reuniones científicas nacionales e internacionales. |
A7 |
CE7 - Identificar los elementos que introducen ineficiencias en la asignación de recursos por parte de agentes, instituciones y sistemas económicos. |
A10 |
CE10 - Participar en grupos de trabajo interdisciplinarios ligados al estudio de las tendencias socio- económicas de largo plazo. |
A11 |
CE11 - Analizar el papel de las instituciones públicas en la economía a través de la regulación de mercados y de la implementación de políticas que inciden sobre la actividad empresarial. |
A12 |
CE12 - Analizar las ventajas y los inconvenientes de la regulación y de las políticas económicas y proponer alternativas. |
A13 |
CE13 - Discernir el alcance y las limitaciones de las conclusiones y juicios que se derivan del empleo de teorías y modelos económicos. |
B6 |
CG1 - Aplicar los conocimientos de economía a la identificación, previsión y solución de los problemas económicos en general, y en particular los relativos al nivel de especialización, en entornos nuevos o poco conocidos. |
B8 |
CG3 - Capacidad para realizar un análisis crítico, evaluación y síntesis de ideas nuevas y complejas. |
C1 |
CT1 - Capacidad para comprender el significado y aplicación de la perspectiva de género en los distintos ámbitos de conocimiento y en la práctica profesional con el objetivo de alcanzar una sociedad más justa e igualitaria. |
C4 |
CT4 - Capacidad para interaccionar y defender con rigor, claridad y precisión ante otro especialistas trabajos, propuestas, nuevas ideas etc. |
C5 |
CT5 - Comunicación oral e escrita. |
C10 |
CT10 - Capacidad de análisis y síntesis. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Analizar os problemas de axencia aos que a Administración Pública trata de responder co deseño das súas políticas. Identificar os instrumentos adecuados para lograr a mellora da eficiencia dos recursos empregados na instrumentación das políticas públicas. |
AC7 AC11
|
BC8
|
CC10
|
Desenvolver modelos organizativos e reformas institucionais ao servizo dunha xestión pública eficiente. |
AC12 AC13
|
BC6
|
|
Orientar a las instituciones públicas en su relación con el sector privado y sugerir instrumentos de seguimiento y control para observar los resultados. |
AC5 AC10
|
|
CC1 CC4 CC5
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Os seguintes temas desenvolven os contidos establecidos na ficha da Memoria de Verificación, que son: |
- Os mecanismos da Teoría da Axencia como referencia na análise económica da xestión pública, incentivos, avaliación de esforzo e supervisión.
- A cooperación público-privada.
- Os mecanismos de licitación.
- Os mercados internos de competencia pública. |
INTRODUCIÓN: A NOVA XESTIÓN PÚBLICA E A TEORÍA DA AXENCIA |
- INTRODUCIÓN.
- OS ELEMENTOS DIFERENCIADORES NA XESTIÓN PÚBLICA.
- OS OBXECTIVOS PARA A REFORMA DA XESTIÓN PÚBLICA.
- UNHA VISIÓN TEMPORAL DOS INSTRUMENTOS PARA A REFORMA DA XESTIÓN PÚBLICA.
- OS RETOS FUTUROS NA XESTIÓN PÚBLICA.
- AS RELACIÓNS DE AXENCIA NOS DISTINTOS NIVEIS DA XESTIÓN PÚBLICA.
- INCENTIVOS, AVALIACIÓN DO ESFORZO E SUPERVISIÓN.
- OS MECANISMOS DA TEORÍA DA AXENCIA COMO REFERENCIA NA ANÁLISE ECONÓMICA DA XESTIÓN PÚBLICA.
|
TEMA 1. OS CAMBIOS ORGANIZATIVOS |
- MODELOS DE XESTIÓN.
- INCENTIVOS E CONTROL NOS MODELOS DE XESTIÓN.
- OS CAMBIOS ORGANIZATIVOS A TRAVÉS DALGÚNS CASOS. |
TEMA 2. OS INCENTIVOS MONETARIOS |
- INTRODUCIÓN.
- PROBLEMA PRINCIPAL-AXENTE.
- OS CONTRATOS PROGRAMA.
- ANÁLISE DE CASOS. |
TEMA 3. A CONTRATACIÓN EXTERNA |
- INTRODUCIÓN.
- A CONTRATACIÓN EXTERNA COMO ALTERNATIVA Á PRODUCIÓN DIRECTA.
- INTEGRACIÓN VERTICAL OU CONTRATACIÓN EXTERNA.
- ANÁLISE DE CASOS. |
TEMA 4. OS MECANISMOS DE LICITACIÓN |
- INTRODUCIÓN.
- OS MECANISMOS DE POXA.
- OS MECANISMOS DE CONCURSO.
- ANÁLISE DE CASOS. |
TEMA 5. OS MERCADOS DE DEREITOS DE PROPIEDADE |
- INTRODUCIÓN.
- OS RECURSOS DE PROPIEDADE COMÚN.
- ANÁLISE DE CASOS.
|
TEMA 6. OS MERCADOS INTERNOS DE COMPETENCIA PÚBLICA |
- INTRODUCIÓN.
- A IMPLANTACIÓN DOS MERCADOS DE COMPETENCIA PÚBLICA.
- ANÁLISE DE CASOS.
|
TEMA 7. OS MECANISMOS DE COPAGO |
- INTRODUCIÓN.
- A APLICACIÓN DOS MECANISMOS DE COPAGO.
- ANÁLISE DE CASOS.
|
TEMA 8. INTERVENCIÓN PÚBLICA MEDIANTE O USO DE VALES, BONOS OU CHEQUES |
- INTRODUCIÓN.
- A IMPLANTACIÓN DO SISTEMA DE VALES, BONOS OU CHEQUES.
- ANÁLISE DE CASOS.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Case study |
A7 A11 B8 |
10 |
26 |
36 |
Mixed objective/subjective test |
A13 B6 C10 |
1 |
7 |
8 |
Seminar |
A10 A12 C1 |
3 |
6 |
9 |
Oral presentation |
A5 C4 C5 |
2 |
18 |
20 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Case study |
Descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de traballo, desde a perspectiva da análise económica da xestión pública, para chegar a unha decisión razoada. |
Mixed objective/subjective test |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. |
Seminar |
Traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema relacionado cos mecanismos da teoría da axencia como referencia na análise económica da xestión pública, e a elaboración dun documento de conclusións. |
Oral presentation |
Exposición verbal a través da que o alumno e o profesor interactúan dun modo ordenado, expoñendo temas relacionados coa nova xestión pública. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Mixed objective/subjective test |
Seminar |
Oral presentation |
Case study |
|
Description |
Con carácter xeral e para todas as metodoloxías, está deseñada para promover unha aprendizaxe autónoma dos estudantes e a resolución de problemas, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
A13 B6 C10 |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas. |
70 |
Case study |
A7 A11 B8 |
Seguimento da aprendizaxe do alumnado polo profesor. |
30 |
|
Assessment comments |
Asistencia
ás clases co maior grao de participación posible. Utilización da bibliografía
recomendada no programa. Resolver sempre todas as dúbidas que xurdan durante o
desenvolvemento das sesións, recorrendo á atención personalizada cando fose
necesario. A.-Exame: 70% da cualificación.
B.-Estudo de casos: 30% da cualificación. A nota agregada deberá ser
igual ou superior a 5 puntos sobre 10 para poder superar a materia. A
puntuación do apartado B gardarase para
a segunda convocatoria, pero en ningún caso para cursos posteriores. Os
criterios de avaliación son os mesmos para a primeira e segunda oportunidade de
cada convocatoria, así como para a convocatoria adiantada. No caso de alumnado
con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia,
empregarase a plataforma virtual e o correo electrónico como vehículo de
comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e entrega de
traballos. Acordarase ao comezo de curso un calendario específico de datas
compatible coa súa dedicación, pero terán o mesmo deber de realizar actividades
e de acudir a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo
completo. A efectos de cualificación, a cualificación de non presentado
corresponde ao alumnado cando só participe en actividades de avaliación que
teñan unha ponderación inferior ao 20% sobre a cualificación final, con
independencia da cualificación conseguida.
|
Sources of information |
Basic
|
Albi, E. y Onrubia, J. (2015). Economía de la Gestión Pública: cuestiones fundamentales. Madrid: Ramón Areces.
Albi, E. et al. (2000). Economía Pública II. Barcelona: Ariel Economía.
Albi, E. et al. (1997). Gestión Pública. Barcelona: Ariel Economía.
- Auerbach, A.J. y Feldstein, M. (eds.) (2002). Handbook of Public Economics. Amsterdam: North-Holland Publishing Company. |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Economic Decisions and Market Analysis/611532001 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|