Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os principios explicativos dos procesos político-económicos |
A2 A3 A5 A6 A7 A8
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
|
Analizar e comprender a incidencia na realidade económica das decisons das autoridades públicas en materia de política económica |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8
|
C4
|
Ter capacidade de reflexión lóxica e de crítica para aplicar os coñecementos adquiridos na análise de problemas de política económica e das súas posibles solucións en contextos cambian |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema I. Fundamentos teóricos da Política Económica |
1.1. Introdución
1.2. A Política Económica como campo de análise
1.3. Razóns e limitacións da intervención do goberno na economía
1.4. Funcións económicas dos poderes públicos
|
Tema II. O proceso de elaboración da Política Económica |
2.1. Introdución
2.2. O esquema fins-medios
2.3. Suxeitos activos no proceso de elaboración da Política Económica
2.4. Etapas e problemas do proceso de elaboración da Política Económica
|
Tema III. Modelos e Política Económica |
3.1. Introdución
3.2. Os modelos de decisión.
3.3. Os modelos de interdependencia entre política e economía
3.4. Outros problemas e restricións da política económica
|
Tema IV. A Política Económica Conxuntural versus a Estrutural |
4.1. Introdución
4.2. O ciclo económico e a política conxuntural
4.3. A política monetaria
4.4.A política fiscal
|
Tema V. Obxectivos e instrumentos de Política Económica |
5.1. Introdución
5.2. Pleno emprego
5.3. Estabilidade de prezos
5.4. Crecemiento económico.
5.5. Redistribución da renda.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A2 A3 A7 B1 |
5 |
10 |
15 |
Lecturas |
A2 A3 A4 A5 B8 B9 C4 C7 |
3 |
6 |
9 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A8 |
17 |
51 |
68 |
Obradoiro |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
21 |
21 |
42 |
Proba obxectiva |
B2 B1 B3 |
2 |
12 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Utilizaranse referencias documentais de todo tipo que axuden aos obxectivos do curso. Servirán tanto para afianzar coñecementos teóricos coma para a realización de actividades de obradoiro. |
Lecturas |
En cada tema poderase facilitar ao alumno algún documento que sirva de referencia a través da súa lectura para afondar nos contidos teóricos da materia. A devandita documentación tamén poderá empregarse como material de apoio para o resto de metodoloxías de natureza máis práctica.
|
Sesión maxistral |
Explícanse os aspectos fundamentais da materia.
|
Obradoiro |
Realizaranse diferentes actividades que requiren a participación activa do alumnado. Valorarase a capacidade de análise e de razoamento do alumno afondando nos contidos propios da materia. En canto a traballo específico do alumno, propoñeranse preguntas de resposta breve para valorar o grao de aprendizaxe e a capacidade de síntese, tamén se formularán preguntas de resposta ampla relacionadas con aspectos da materia habitualmente con referencia a un texto, un gráfico, unha noticia, etc. e no seu caso tamén poden formularse preguntas para cuxa resposta o alumno deberá elixir unha das opcións formuladas no enunciado. Parte desta metodoloxía desenvolverase nas clases de grupo reducido. |
Proba obxectiva |
Ao final do curso realizarase unha proba escrita. Con ela preténdese realizar unha valoración global obxectiva dos coñecementos adquiridos polo alumno ao longo do curso e da súa capacidade de razoamento. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Para lograr un mellor aproveitamento desta metodoloxía atenderanse as necesidades individuais de aprendizaxe de cada alumno. Desenvolverase tamén dentro das clases a grupos reducidos.
Para aqueles alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial establecerase un plan individual para a avaliación continua os primeiros días do cuatrimestre. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
Probas realizadas ao longo do curso |
40 |
Proba obxectiva |
B2 B1 B3 |
Exame final da materia que se realizará nas datas aprobadas oficialmente polo centro |
60 |
|
Observacións avaliación |
A calificación de non presentado corresponde ao alumno cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20 % na calificación final, con independencia da cualificación alcanzada.
Calificación final: Será necesario realizar cando menos o 20% das probas de avaliación continua (obradoiro) para aprobar a materia.
A avaliación na convocatoria de xullo realizaráse cos mesmos criterios que a avaliación da primeira oportunidade.
Aqueles alumnos que optaran á avaliación da oportunidade adiantada de decembro rexeránse polos mesmos criterios que se manteñen na convocatoria de xullo, é dicir, 60% exame final e 40% en avaliación continua.
Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.
Condicións de realización do exame final e das probas de avaliación: Os profesores encargados de cada grupo comunicarán ó alumnado o material necesario para a realización das distintas probas de avaliación continua e do exame final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Morán, J, C. (2014). Claves para el diseño de la política económica en la actualidad. Madrid: Piramide
Benassy-Quere, A. (2010). Economic policy theory and practice. New York:Oxford
Cuadrado, J.R.;Mancha. T. Villena, J. E.;Casares, J.;González, M. (1995). Introducción a la Política Económica. Madrid:Mc Graw Hill
Arias, X. C. (1996). La formación de la política económica. Madrid: Civitas
Fernández Díaz, A.; Parejo Gámir, J. A.; Rodríguez Sáiz; L. (2011). Política Económica. Madrid:Mc Graw Hill
Cuadrado, J.R.;Mancha. T. Villena, J. E.;Casares, J.;González, M.; Marín, J.Mª.; Peinado, Mª.L. (2015). Política Económica. Madrid:Mc Graw Hill
Aranda, E.;Pérez, S.;Sánchez, A (2018). Política Económica y Entorno Empresarial. Madrid:Pearson
Aranda, E.;Pérez, S.;Sánchez, A (2018). Política Económica y Entorno Empresarial. Madrid:Pearson
Ochando, C. (2015). Políticas económicas coyunturales. Objetivos e instrumentos. Valencia: Tirant Lo Blanch
Mankiw, N. G. (1998). Principles of Economics. Orlando: The Dryde
Acocella, N. (1998). The foundations of economic policy: Values and techniques. Cambridge: Cambridge University Press |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|