Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Política Económica Código 611G01013
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Seijas Diaz, Amparo Dolores
Correo electrónico
amparo.seijas@udc.es
Profesorado
Casal Rodríguez, Bruno
Pena Lopez, Jose Atilano
Seijas Diaz, Amparo Dolores
Correo electrónico
bruno.casal@udc.es
atilano.pena@udc.es
amparo.seijas@udc.es
Web
Descrición xeral O principal obxectivo desta materia é familiarizar o alumno cos aspectos fundamentais dos procesos de toma de decisións das autoridades en materia de política económica. Para iso, preséntanse os conceptos básicos e principios explicativos dos procesos político-econonómicos. En particular estúdanse os principais obxectivos e instrumentos de política económica. O alumno, como consecuencia do desenvolvemento dos aspectos teóricos e prácticos do curso, ha de ser capaz de identificar e interpretar o papel das decisións públicas nos feitos económicos

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
Coñecer os principios explicativos dos procesos político-económicos A2
A3
A5
A6
A7
A8
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
Analizar e comprender a incidencia na realidade económica das decisons das autoridades públicas en materia de política económica A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
C4
Ter capacidade de reflexión lóxica e de crítica para aplicar os coñecementos adquiridos na análise de problemas de política económica e das súas posibles solucións en contextos cambian A1
A2
A3
A4
A5
A6
A7
A8
A9
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
C1
C2
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
Tema I. Fundamentos teóricos da Política Económica 1.1. Introdución
1.2. A Política Económica como campo de análise
1.3. Razóns e limitacións da intervención do goberno na economía
1.4. Funcións económicas dos poderes públicos
Tema II. O proceso de elaboración da Política Económica 2.1. Introdución
2.2. O esquema fins-medios
2.3. Suxeitos activos no proceso de elaboración da Política Económica
2.4. Etapas e problemas do proceso de elaboración da Política Económica
Tema III. Modelos e Política Económica 3.1. Introdución
3.2. Os modelos de decisión.
3.3. Os modelos de interdependencia entre política e economía
3.4. Outros problemas e restricións da política económica
Tema IV. A Política Económica Conxuntural versus a Estrutural 4.1. Introdución
4.2. O ciclo económico e a política conxuntural
4.3. A política monetaria
4.4.A política fiscal
Tema V. Obxectivos e instrumentos de Política Económica 5.1. Introdución
5.2. Pleno emprego
5.3. Estabilidade de prezos
5.4. Crecemiento económico.
5.5. Redistribución da renda.


Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Análise de fontes documentais A2 A3 A7 B1 5 10 15
Lecturas A2 A3 A4 A5 B8 B9 C4 C7 3 6 9
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A8 17 51 68
Obradoiro A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 21 21 42
Proba obxectiva B2 B1 B3 2 12 14
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Análise de fontes documentais Utilizaranse referencias documentais de todo tipo que axuden aos obxectivos do curso. Servirán tanto para afianzar coñecementos teóricos coma para a realización de actividades de obradoiro.
Lecturas En cada tema poderase facilitar ao alumno algún documento que sirva de referencia a través da súa lectura para afondar nos contidos teóricos da materia. A devandita documentación tamén poderá empregarse como material de apoio para o resto de metodoloxías de natureza máis práctica.

Sesión maxistral Explícanse os aspectos fundamentais da materia.

Obradoiro Realizaranse diferentes actividades que requiren a participación activa do alumnado. Valorarase a capacidade de análise e de razoamento do alumno afondando nos contidos propios da materia. En canto a traballo específico do alumno, propoñeranse preguntas de resposta breve para valorar o grao de aprendizaxe e a capacidade de síntese, tamén se formularán preguntas de resposta ampla relacionadas con aspectos da materia habitualmente con referencia a un texto, un gráfico, unha noticia, etc. e no seu caso tamén poden formularse preguntas para cuxa resposta o alumno deberá elixir unha das opcións formuladas no enunciado. Parte desta metodoloxía desenvolverase nas clases de grupo reducido.
Proba obxectiva Ao final do curso realizarase unha proba escrita. Con ela preténdese realizar unha valoración global obxectiva dos coñecementos adquiridos polo alumno ao longo do curso e da súa capacidade de razoamento.

Atención personalizada
Metodoloxías
Obradoiro
Descrición
Para lograr un mellor aproveitamento desta metodoloxía atenderanse as necesidades individuais de aprendizaxe de cada alumno. Desenvolverase tamén dentro das clases a grupos reducidos.

Para aqueles alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial establecerase un plan individual para a avaliación continua os primeiros días do cuatrimestre.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Obradoiro A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 Probas realizadas ao longo do curso 40
Proba obxectiva B2 B1 B3 Exame final da materia que se realizará nas datas aprobadas oficialmente polo centro 60
 
Observacións avaliación
A calificación de non presentado corresponde ao alumno cando só participe de actividades de avaliación que teñan unha ponderación inferior ao 20 % na calificación final, con independencia da cualificación alcanzada.

Calificación final: Será necesario realizar cando menos o 20% das probas de avaliación continua (obradoiro) para aprobar a materia.

A avaliación na convocatoria de xullo realizaráse cos mesmos criterios que a avaliación da primeira oportunidade.

Aqueles alumnos que optaran á avaliación da oportunidade adiantada de decembro rexeránse polos mesmos criterios que se manteñen na convocatoria de xullo, é dicir, 60% exame final e 40% en avaliación continua.

Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Agás para as datas aprobadas na Xunta de Facultade para a proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación.

Condicións de realización do exame final e das probas de avaliación: Os profesores encargados de cada grupo comunicarán ó alumnado o material necesario para a realización das distintas probas de avaliación continua e do exame final.

Fontes de información
Bibliografía básica Morán, J, C. (2014). Claves para el diseño de la política económica en la actualidad. Madrid: Piramide
Benassy-Quere, A. (2010). Economic policy theory and practice. New York:Oxford
Cuadrado, J.R.;Mancha. T. Villena, J. E.;Casares, J.;González, M. (1995). Introducción a la Política Económica. Madrid:Mc Graw Hill
Arias, X. C. (1996). La formación de la política económica. Madrid: Civitas
Fernández Díaz, A.; Parejo Gámir, J. A.; Rodríguez Sáiz; L. (2011). Política Económica. Madrid:Mc Graw Hill
Cuadrado, J.R.;Mancha. T. Villena, J. E.;Casares, J.;González, M.; Marín, J.Mª.; Peinado, Mª.L. (2015). Política Económica. Madrid:Mc Graw Hill
Aranda, E.;Pérez, S.;Sánchez, A (2018). Política Económica y Entorno Empresarial. Madrid:Pearson
Aranda, E.;Pérez, S.;Sánchez, A (2018). Política Económica y Entorno Empresarial. Madrid:Pearson
Ochando, C. (2015). Políticas económicas coyunturales. Objetivos e instrumentos. Valencia: Tirant Lo Blanch
Mankiw, N. G. (1998). Principles of Economics. Orlando: The Dryde
Acocella, N. (1998). The foundations of economic policy: Values and techniques. Cambridge: Cambridge University Press

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías