Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
CE2-Identificar e anticipar problemas económicos relevantes en relación coa asignación de recursos en xeral, tanto no ámbito privado como no público. |
A3 |
CE3-Aportar racionalidade á análise e á descripción de calquera aspecto da realidade económica. |
A4 |
CE4-Avaliar consecuencias e distintas alternativas de acción e seleccionar as mellores, dados os obxectivos. |
A5 |
CE5-Emitir informes de asesoramento sobre situación concretas da economía (internacional, nacional ou rexional) ou de sectores da mesma. |
A6 |
CE6-Redactar proxectos de xestión económica a nivel internacional, nacional ou rexional. Integrarse na xestión empresarial. |
A7 |
CE7-Identificar as fontes de información económica relevante e o seu contido. |
A8 |
CE8-Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A9 |
CE9-Derivar dos datos información relevante imposible de recoñecer por non profesionais. |
A10 |
CE10-Usar habitualmente a tecnoloxía da información e as comunicación en todo a seu desempeño profesional. |
A11 |
CE11Leer e comunicarse no ámbito profesional en máis dun idioma, en especial en inglés. |
A12 |
CE12-Aplicar á análise dos problemas criterios profesionais baseados no manexo de instrumentos técnicos. |
A13 |
CE13-Comunicarse con fluidez no seu contorno e traballar en equipo. |
B1 |
CB1 - Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo. |
B2 |
CB2 - Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo. |
B3 |
CB3 - Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
CB4 - Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5 - Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico |
B7 |
CG2 - Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora |
B8 |
CG3 -Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce. |
B9 |
CG4 -Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
CT1-Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C4 |
CT2-Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
CT3-Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
CT4-Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
CT5-Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
CT6-Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e entender a realidade económica internacional e española, as súas transformacións no longo prazo, os sectores produtivos, e as institucións económicas e a súa evolución |
A5 A11
|
|
C8
|
Asimilar que as realidades económicas son complexas, interrelacionadas con variables sociais, políticas e culturais, e inmersas nun contexto dinámico |
A4
|
|
|
Apreciar o papel desempeñado polos factores económicos e os factores institucionais nos procesos de desenvolvemento económico |
A3 A4
|
|
|
Análise das variábeis que determinaron o liderado occidental no proceso de crecemento económico contemporáneo |
A4 A7
|
|
|
Axudar a entender as orixes e persistencia das desigualdades socioeconómicas entre países |
A6 A7
|
|
C5 C8
|
Aplicar conceptos básicos da economía a diferentes contextos históricos |
A3 A7
|
|
|
Coñecer as distintas formacións económicas xurdidas na evolución histórica recente, e os factores que condicionaron as súas formas de crecemento |
A4
|
|
C2
|
Potenciar o emprego de técnicas e instrumentos cuantitativos básicos que impliquen o uso de material estatístico e gráfico |
A10 A12
|
|
|
Capacidade analítica e sintética |
A9
|
|
|
Capacidade crítica e autocrítica |
A13
|
|
C4
|
Capacidade de expresión, oral e escrita |
|
|
C1
|
Reforzar a capacidade de comprensión lectora |
A7 A10
|
|
|
Elaborar e defender argumentos sobre cuestións económicas |
A4 A5
|
|
|
Resolver problemas sobre as cuestións económicas, facendo uso dos coñecementos sobre as teorías, os modelos e os métodos científicos da economía e a empresa |
A3
|
|
|
Capacidade de percura, selección e elaboración de información |
A2 A7
|
|
|
Capacidade de aplicación dos coñecementos adquiridos á interpretación do material estatístico, gráfico e documental |
A3 A7
|
|
|
Destreza na aplicación de técnicas cuantitativas para o tratamento de repertorios estatísticos |
A3 A4
|
|
|
Capacidade para o traballo autónomo |
|
|
C7 C8
|
Capacidade de aplicar o coñecemento na práctica |
A6 A12
|
|
|
Analizar e interpretar datos básicos da conxuntura económica |
A4 A12
|
|
|
A materia aporta valores humanísticos e culturais importantes para desenvolver o liderado en empresas e Administración pública ao que están chamados os futuros Graduados en Economía |
|
|
C7 C8
|
Entender as institucións económicas como resultado e aplicación de representacións teóricas ou formais acerca de cómo funciona a economía. |
A8
|
|
|
- Que os estudantes demostren posuir e comprender coñecementos nun área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e que soe encontrar nun nivel que, ainda que se apoia en libros de texto avanzados, inclue tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo.
- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ó seu traballo ou vocación dun xeito profesional e posúan as competencias que se demostran por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da su entorna de traballo.
- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da su área de estudo) para emitir xuizos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética
- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado
- Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía
- Que os estudantes formados se convertan en profesionais capaces de analizar, reflexionar e intervir sobre os diferentes elementos que constitúen un sistema económico
- Que os estudantes coñezan o funcionamento e as consecuencias dos sistemas económicos, as distintas alternativas de asignación de recursos, acumulación de riqueza e distribución da renda e estean en condicións de contribuír ao seu bo funcionamento e mellora
Que os estudantes sexan capaces de identificar e anticipar os problemas económicos relevantes, identificar alternativas de resolución, seleccionar as máis axeitadas e avaliar os resultados aos que conduce.
-Que os estudantes respecten os dereitos fundamentais e de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9
|
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.
A evolución da economía española no longo prazo, 1789-2018 |
1.1. As grandes etapas da economía española desde a historia económica
1.2. Indicadores de desenvolvemento económico: unha panorámica cuantitativa
1.3. Converxencia e diverxencia respecto de Europa occidental
1.4. As desigualdades territoriais do crecemento económico
1.5. A crise económica en España: Leccións desde a Historia. |
Tema 2.
A crise do Antigo Réxime e a revolución Liberal (1789-1840) |
2.1. A revolución liberal en España: novo marco xurídico e institucional
2.2. A Reforma Agraria Liberal
2.3. O colapso do comercio colonial
2.4. A quebra da Facenda e o establecemento da Facenda Pública liberal
2.5. A economía española durante ou o Antigo Réxime |
Tema 3.
O difícil arranque da industrialización (1840-1880) |
3.1. Ritmos de crecemento e pautas de transformación estrutural
3.2. A expansión agraria e os seus límites
3.3. Letargo e esplendor da minería e déficit enerxético
3.4. Desenvolvemento industrial endóxeno e limitado
3.5. Creación e crise da banca moderna |
Tema 4.
Crise e recuperación económica (1880-1913) |
4.1. A integración dos mercados mundiais de produtos agrarios: A depresión finisecular
4.2. A lenta continuidade da industrialización
4.3. A perda dos últimos mercados coloniais e a Facenda pública
4.4. O auxe intersecular. A formación da gran empresa moderna e o arranque da Segunda Revolución Industrial
|
Tema 5.
A economía española entre a I Guerra Mundial e a Guerra civil (1914-1936) |
5.1. A conxuntura da I Guerra mundial (1914-1922)
5.2. Crecemento e cambios estruturais durante a Ditadura de Primo de Rivera (1923-1930)
5.3. A economía española durante a Segunda República e a Gran Depresión (1931-1936) |
Tema 6.
A Guerra civil e a ditadura franquista ata o Plan de Estabilización (1936-1959) |
6.1. La guerra civil española: economía de guerra
6.2. El primer franquismo: intervención de los mercados y políticas autárquicas (1939-1949)
6.3. El segundo franquismo: la transformación de los planteamientos iniciales (1949-1959)
6.4. El Plan de Estabilización
|
Tema 7.
“Desenvolvismo”, crise económica e transición política (1960-1985) |
7.1. Industrialización acelerada: crecemento económico e cambio estrutural (1960-1972)
7.2. Problemas estruturais do modelo de crecemento a longo prazo
7.3. Crise económica e transición política (1973-1985) |
Tema 8.
A economía española, o seu proceso de integración en Europa e a primeira crise do século XXI (1986-2018) |
8.1. Recuperación económica e as etapas de integración en Europa (1986-2007)
8.2. Recesión, crise e depresión (2008-2018)
8.3. Converxeu a economía española respecto das economías máis avanzadas no longo prazo? |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A2 C7 C8 |
1 |
0 |
1 |
Estudo de casos |
A3 A4 A5 A6 A7 A9 A12 B3 B6 B7 B8 C6 |
9 |
18 |
27 |
Lecturas |
A7 A11 A13 C2 C5 |
9 |
27 |
36 |
Presentación oral |
A6 A7 A10 A13 B3 C1 |
3 |
6 |
9 |
Proba de ensaio |
A3 A6 A9 A12 C1 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A2 A4 A7 A8 C4 |
17 |
51 |
68 |
Proba obxectiva |
A4 A6 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Planificación do curso, explicación de conceptos básicos e presentación das metodoloxías a aplicar |
Estudo de casos |
Incluen prácticas a partir de textos e datos estatísticos |
Lecturas |
Haberá varias lecturas de carácter obrigatorio cuxo contido se discutirá en clase. Os seus contidos servirán como complemento das clases maxistrais e como material para realizar estudos de caso e análise de datos |
Presentación oral |
Debateránse os contidos das lecturas obrigatorias e os resultados dos estudos de caso e análise de datos |
Proba de ensaio |
Durante o curso realizaranse dúas probas avaliables (cada unha 1,5 puntos) que servirán para realizar a avaliación continua dos estudantes. Estas probas consistirán nunha análise de datos históricos e/ou unha lectura obrigatoria do curso. Os alumnos dispoñerán dunha hora para realizar cada un dos exercicios propostos que computarán globalmente cun máximo de 3 puntos na nota final. As datas destas probas facilitaranse ao inicio do curso |
Sesión maxistral |
Nas sesións maxistrais o profesor impartirá as pautas clave da materia que o alumno debe coñecer e preparar con traballo individual e en grupo utilizando o resto de instrumentos que ofrece o curso. A asistencia a clase e a participación nas actividades realizadas na aula serán decisivas para elaborar a cualificación final dos alumnos dubidosos, aos que lles falten poucas décimas para o aprobado ou para subir nota |
Proba obxectiva |
Consistirá na realización dun exame escrito sobre os contidos do programa nas convocatorias oficiais. Para superar a proba, e que esta compute na avaliación final, haberá que obter un mínimo de 30 puntos dos 70 totais. Valorarase a capacidade de expresión, o manexo e o dominio do vocabulario específico, a capacidade analítica e sintética e o coñecemento dos contidos do programa. Está prohibido acceder á aula do exame con calquera dispositivo que permita a comunicación co exterior e/ou o almacenamento de información. Así mesmo, é necesario que cada alumno que desexe realizar o exame se identifique correctamente co DNI ou carné de estudante na aula onde se vaia realizar a proba. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Lecturas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
En cada un dos casos ofrecerase atención personalizada aos estudantes tanto nas sesións de clase coma no horario de titorías.
Alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: No caso de alumnos con dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, empregarase a plataforma Moodle e o correo electrónico como vehículo de comunicación principal para a xestión de contidos, titorías e a entrega de traballos. Acordarase ao comezo do curso un calendario específico de datas compatible coa súa dedicación, mais terán a mesma obriga de realizaren actividades e de acudiren a calquera tipo de proba de avaliación que o alumnado a tempo completo.
Ademais, se realizarán tamén actividades de orientación docente nas titorías de grupo reducido (4 horas para cada grupo de 15 alumnos) durante o curso.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A3 A4 A5 A6 A7 A9 A12 B3 B6 B7 B8 C6 |
Inclúen as prácticas con material cuantitativo. Refírese ás análises de datos estatísticos dende unha perspectiva de longo prazo. Os estudos de caso avaliaranse a través das dúas probas de ensaio/desenvolvemento |
0 |
Lecturas |
A7 A11 A13 C2 C5 |
Representan unha información complementaria ás clases maxistrais. En clase traballaranse as técnicas para extraer a información fundamental das lecturas e discutirase o seu contido en clase. O contido das lecturas servirá como materia complementaria á impartida nas clases maxistrais. Así mesmo, o contido das lecturas servirá tamén para elaborar os estudos de caso. En consecuencia, a súa avaliación realizarase conxuntamente cos estudos de caso a través das dúas probas de ensaio/desenvolvemento
|
0 |
Presentación oral |
A6 A7 A10 A13 B3 C1 |
A participación activa do alumnado nas clases, a través das presentacións orais para a corrección de casos prácticos, terase en conta para elaborar a cualificación final dos estudantes dubidosos, aos que lles falten poucas décimas para o aprobado ou para subir nota. |
0 |
Proba obxectiva |
A4 A6 A9 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 |
Consistirá na realización dun exame escrito sobre os contidos do programa nas convocatorias oficiais establecidas. O exame representa o 70% da avaliación final do estudante. Pero para superar a materia o estudante haberá de obter un mínimo de 3 puntos no exame final e unha cualificación mínima de 5 puntos na avaliación global (exame + estudo de casos). No exame valorarase a capacidade de expresión, o manexo e dominio do vocabulario específico, a capacidade analítica e sintética e o coñecemento dos contidos do programa da materia. |
70 |
Sesión maxistral |
A2 A4 A7 A8 C4 |
Nestas sesións o profesor impartirá as pautas clave da materia que os estudantes deben coñecer e preparar con traballo persoal e coa axuda do resto de instrumentos que ofrece o curso. |
0 |
Proba de ensaio |
A3 A6 A9 A12 C1 |
Inclúen as prácticas con material cuantitativo (estudos de caso e Lecturas). Ao inicio do curso, a profesora establecerá dúas datas para realizar dúas probas avaliables e computables na nota final. En conxunto, as dúas probas avaliables contarán 3 puntos na nota final de curso (1,5 cada proba). |
30 |
|
Observacións avaliación |
O alumnado comezará a ser avaliado dende o primeiro día de curso independentemente da súa data de matrícula. Se o alumno se presenta a unha das probas avaliables de "Estudos de caso" e non se presenta á segunda proba avaliable de "Estudo de caso" nin ao exame final, a súa avaliación será Non Presentado". No caso contrario, se se presenta a dous estudos de caso (preséntese ou non ao exame final), a súa cualificación será a correspondente á nota obtida no conxunto de exercicios avaliables realizados no curso.
O exame ou proba obxectiva celebrarase na convocatoria oficial establecida pola Xunta de Facultade. Para superar a materia, o estudante haberá de obter en conxunto (exame + estudo de casos) unha cualificación de 5 puntos. No exame valorarase a capacidade de expresión, o manexo e dominio do vocabulario específico, a capacidade analítica e sintética e o coñecemento dos contidos do programa da materia.
O criterio de avaliación para a primeira e segunda oportunidade e a oportunidade adiantada será o mesmo. Para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: Excepto para as fechas aprobadas na Xunta de Facultade no que compete á proba obxectiva, para as restantes probas acordarase ao inicio do curso un calendario específico de fechas compatible coa súa dedicación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BIBLIOGRAFÍA
Carreras, A. y Tafunell, X. (coord.) (2005), Estadísticas
históricas de España siglos XIX-XX, Madrid : Fundación BBVA
Carreras, A. y X. Tafunell (2010), Historia
económica de la España contemporánea (1789-2009), Barcelona, Crítica Comín, F y M. Hernández (ed.) (2013): Crisis Económicas en España 1300-2012. Lecciones de la Historia, Madrid, Alianza Comín, F.; M. Hernández y E. Llopis (Eds.) (2010),
Historia económica de España, siglos X-XX, Barcelona, Crítica. Llopis, Enrique (ed.) (2004), El legado económico del Antiguo
Régimen, Barcelona, Crítica Llopis, Enrique y Jordi Maluquer de Motes, (eds.) (2013), España
en crisis: las grandes depresiones económicas, 1348-2012, Barcelona, Pasado
& presente Maluquer de Motes, Jordi (2014): La economía española en perspectiva histórica, Barcelona, Pasado&Presente. Nota: Al inicio de curso se colgarán en el campus virtual las lecturas obligatorias para cada tema
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia Económica/611G01002 | Estatística I/611G01006 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
NON EXISTE UN ÚNICO MANUAL QUE CUBRA TODA A MATERIA IMPARTIDA AO LONGO DO CURSO NESTA MATERIA. A PROFESORA INDICARÁ EN CADA TEMA CALES SON AS PRINCIPAIS REFERENCIAS BIBLIOGRÁFICAS COAS QUE OS ESTUDANTES TERÁN QUE COMPLETAR A MATERIA EXPLICADA EN CLASE. ASÍ MESMO, O ALUMNADO TERÁ QUE LER E TRABALLAR EN CLASE VARIAS LECTURAS OBRIGATORIAS QUE SE INDICARÁN EN CLASE PARA CADA UN DOS TEMAS. O alumnado terá a obriga de consultar con regularidade o campus virtual da materia, pois será a vía que a profesora utilizará para colgar información sobre todos os aspectos relacionados coa materia. A materia non esixe requisitos previos. Non obstante, considéranse como recomendables: - Coñecementos básicos de informática a nivel de usuario. Coñecementos básicos de Historia e Estatística. Familiaridade con conceptos básicos de Economía. |
|