Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Teoría Microeconómica Código 611G01023
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Terceiro Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Novo Peteiro, Jose Antonio
Correo electrónico
jose.novop@udc.es
Profesorado
Novo Peteiro, Jose Antonio
Correo electrónico
jose.novop@udc.es
Web
Descrición xeral Baseándose nos coñecimentos adquiridos polo aluno nas asignaturas Principios de Microeconomía (1º curso) e de Microeconomía (2º curso) desenvolveranse temáticas relativas, en primeiro lugar, á influencia da interacción estratéxica nas decisións das empresas e no funcionamento dos mercados, e en segundo lugar, atenderase á análise dos problemas de información e da presenza de externalidades en tanto que fallos nos mecanismos de funcionamiento e asignación dos mercados.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Capacidade de aplicación a un amplio rango de problemas e decisions económicas dos distintos tipos de axentes económicos. A1
A2
A3
A4
A5
A7
A8
A9
B1
B2
B3
C1
C6
C7
C8
Coñecimento das metodoloxías de análise microeconómico mediante modelos matemáticos e análisis gráfico. A1
A2
A3
A4
A6
A7
A8
A10
A11
A12
A13
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
C1
C3
C4
C5
C6
C7
C8

Contidos
Temas Subtemas
I. Interacción estratéxica 1. Introducción: Teoría de xogos
2. Enfoque estático
3. Enfoque dinámico
4. Diferenciación de producto
II. Fallos de mercado 1. Introducción
2. Economía da información
3. Externalidades e bens públicos

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A13 B2 B1 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10 B9 C1 C4 C5 C6 C7 C8 17 34 51
Solución de problemas A1 A2 A3 A4 A8 A9 A12 A13 B2 B1 B3 10 20 30
Estudo de casos A11 A12 C3 10 14 24
Discusión dirixida A1 A2 A3 A4 A7 A8 A9 A12 A13 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C4 C5 5 5 10
Proba mixta A1 A2 A3 B2 B1 B3 C1 C4 2 18 20
Seminario A1 A2 A3 A4 A11 A12 B2 B1 B3 C1 C3 C4 C5 4 0 4
 
Atención personalizada 11 0 11
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Exposición do profesor de carácter oral e complementada con medios audiovisuais e coa introducción dalgunhas preguntas dirixidas a os estudiantes, coa finalidade de facilitar a aprendizaxe e de transmitir coñecimentos.
Solución de problemas Cuestións prácticas e aplicadas para resolver en sesións interactivas
Estudo de casos Plantexarase ao aluno un problema concreto ou caso que describe unha situación real ou suposta. Deberá ser capaz de analizala axeitadamente e de plantexar solucións ou decisións.
Discusión dirixida Cuestións teóricas e prácticas para comentar e discutir en sesións interactivas.
Proba mixta Proba escrita que pode combinar preguntas breves, de desenrolo e exercicios
Seminario Clases en grupos reducidos de 15 alumnos para a análise detallado de problemas concretos do temario

Atención personalizada
Metodoloxías
Estudo de casos
Discusión dirixida
Solución de problemas
Descrición
Durante o desenrolo das sesións interactivas atenderase de forma individualizada aos alumnos, facendo un seguimento dos problemas que se lles poidan presentar ante as cuestións propostas.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Estudo de casos A11 A12 C3 Valoraranse as respostas propostas e a análise desenrrolado polos alunos para a resolución dos casos plantexados. 15
Solución de problemas A1 A2 A3 A4 A8 A9 A12 A13 B2 B1 B3 Valoraranse as respostas e solucións ofrecidas polos alunos as cuestións prácticas plantexadas na clase. 15
Proba mixta A1 A2 A3 B2 B1 B3 C1 C4 Examen final oficial da materia 70
 
Observacións avaliación

Para superar a asignatura será necesario alcanzar unha calificación de 5 puntos sobre 10, dos que polo menos 3,5 deberán ser obtidos na proba mixta.  A  os efectos da evaluación, a valoración das solucións propostas polo alumno, tanto no estudio de casos, como na solución de problemas, realizaráse exclusivamente nas horas de clase destinadas a tales efectos. Os criterios de evaluación na segunda oportunidade serán os mesmos que na primeira. As condicións de evaluación para a segunda oportunidade serán as mesmas que para a primeira.

Na proba da convocatoria adiantada, se fora o caso, o alumno
deberá obter unha cualificación de 5 sobre 10. Este mismo criterio
seguirase para o alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo
parcial e dispensa académica de exención de asistencia conforme o
establecido na normativa específica da UDC.


Fontes de información
Bibliografía básica Varian, H. (1998). Análisis microeconómico (3ª ed.). Antoni Bosch (English version Norton)
Antelo, M. (2015). Economía de la información. McGraw-Hill
Tirole, J. (1989). Teoría de la organización industrial. Ariel (English version MIT Press)

Bibliografía complementaria Motta, M. (2004). Competition policy: Theory and practice. Cambridge University Press
Kreps, D.M. (). Curso de Teoría Microeconómica. McGraw Hill
Usategui, J.M. (2000). Economía de la información. Servicio Editorial de la UPV
Gravelle, H. y Rees, R. (2006). Microeconomía. Pearson
Carrasco, A. y otros (2003). Microeconomía Intermedia: Problemas y cuestiones. McGraw Hill


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Principios de Microeconomía/611G01001
Matemáticas I/611G01009
Matemáticas II/611G01010
Microeconomía e Mercados/611G01012

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías