Competencias do título |
Código
|
Competencias do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Entender a función que desempeñan os tipos tipos de cambio no comercio internacional, nos fluxos de capitais e o xeito no que estes se determinan. |
A1 A2 A3 A11 A12
|
B1
|
C1
|
Manexar un modelo económico que relacione os tipos de cambio, os tipos de interese e outras variables macroeconómicas importantes, tales como a tasa de inflación e o nivel de produción. |
A2 A3 A4 A11 A12
|
|
|
Recoñecer a influencia dos factores que afectan aos tipos de cambio reais e aos prezos relativos das monedas a longo prazo. |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
Identificar os factores que inflúen na determinación do tipo de cambio no curto prazo. |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
Coñecer as principais vías de influencia das políticas monetaria e fiscal sobre o tipo de cambio e a produción nacional a curto prazo. |
A2 A11 A12
|
B2 B3 B4
|
C1
|
Comprobar o importante papel do tipo de cambio no funcionamento dos mercados internacionais de débeda, de accións e de materias primas |
A2 A11 A12
|
|
C1
|
Resolver casos prácticos que esixen a aplicación de principios básicos que permiten entender a relación entre tipos de interese, prezos e tipos de cambio. |
A2 A11 A12
|
B2 B3 B4 B5 B7
|
C1
|
Usar informacións e datos relevantes co fin de investigar a realidade dos mercados financeiros en xeral e dos mercados de divisas en particular. |
|
B5 B6 B8
|
C1
|
Evaluar a evidencia empírica dispoñible sobre a relación entre diñeiro, tipos de interese e tipos de cambio. |
A9 A12
|
|
C1
|
Mostrar interese polas cuestións relacionadas co campo de estudo das Finanzas Internacionais |
|
B9
|
C4
|
Manexar fontes documentais en inglés |
A11
|
|
|
Participar activamente na discusión dos temas abordados no programa da materia |
|
|
C1 C4
|
Colaborar activamente na realización de traballos en equipo |
|
|
C4
|
Apreciar a importancia das consideracións éticas no desenrolo da actividade profesional no sector financeiro |
|
|
C4 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Fundamentos das finanzas internacionais |
1.1 O mundo das finanzas internacionais
1.2 O mercado de divisas (Forex)
1.3 A cobertura do risco de cambio |
2. Determinantes dos tipos de cambio |
2.1 Enfoque de Balanza de Pagos
2.2 Mercados monetarios e tipos de xuro
2.3 Niveis de prezos e taxas de inflación
2.4 Explicacións integradoras. As expectativas |
3. Mercados internacionais e tipos de cambio |
3.1 Mercados de débeda e de accións
3.2 Mercados de materias primas
3.3 O investimento internacional |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 |
17 |
34 |
51 |
Solución de problemas |
A4 A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 C1 C4 |
15 |
30 |
45 |
Estudo de casos |
A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
8 |
12 |
20 |
Lecturas |
A2 A11 C6 |
0 |
6 |
6 |
Discusión dirixida |
B7 B8 B9 |
2 |
0 |
2 |
Proba mixta |
A4 A12 C6 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe |
Solución de problemas |
Resolución de casos prácticos concretos que esixen a aplicación dos coñecementos que se traballaron na aula. |
Estudo de casos |
Descrición dunha situación específica que expón un problema que ha de ser comprendido, valorado e resolto polo alumno a través dun proceso de discusión dirixido polo profesor |
Lecturas |
Conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados na aula. Presentaranse en papel ou en soporte dixital. Informaráse previamente ao estudante dos contidos que terá que traballar |
Discusión dirixida |
Dinámica de grupo dirixida polo profesor |
Proba mixta |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que se realiza co obxectivo de avaliar coñecementos, capacidades e destrezas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Solución de problemas |
Proba mixta |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Atención e resolución de dúbidas relativas aos contidos explicados na sesión maxistral ou que xorden nos procesos de resolución de casos prácticos e na discusión de casos.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias |
Descrición
|
Cualificación
|
Solución de problemas |
A4 A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 C1 C4 |
Resolución de casos prácticos concretos que esixe a aplicación dos coñecementos que previamente se traballaron na aula. Realizaranse varias probas avaliables ao longo do curso. |
20 |
Proba mixta |
A4 A12 C6 |
O exame final consistirá nunha única proba escrita de carácter teórico que permita avaliar o nivel de coñecemento do alumno sobre os contidos recolleitos no programa e desenvolvidos na aula.
Esta proba poderá incluír preguntas tipo test.
Na resposta ás preguntas do bloque teórico que esixan desenvolver por escrito a resposta, valoraranse especialmente, ademais dos coñecementos, as capacidades de análises e sínteses do alumno.
A puntuación do exame final establécese sobre un máximo de 7 puntos
|
70 |
Estudo de casos |
A9 A11 A12 B2 B1 B3 B4 B5 B6 |
Formulación de situacións específicas que expoñen un problema que ha de ser valorado e resolto polo alumno. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Coa realización das probas avaliables que se desenvolverán durante o curso, o alumno pode alcanzar o 30 % da cualificación final (3 ptos.) Para superar a materia requírese unha cualificación final de cinco puntos (computada a suma da avaliación continua e o exame final). Cualificación de non presentado: Obterán a cualificación de non presentado aqueles alumnos que non se presenten ao exame final (proba mixta) e que ademais non participasen na avaliación continua realizada ao longo do curso en porcentaxe superior ao 80 %. A avaliación da convocatoria de xullo e a avaliación anticipada realizaránse cos mesmos criterios que a avaliación de xuño. Os alumnos matriculados a tempo parcial terán os mesmos criterios que os matriculados a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Eun, C. S.; Resnick, B. G. (2007). Administración financiera internacional. México D.F.: McGrawHill, cuarta edición
Carbaugh, R. J. (2009). Economía Internacional. México D.F.: Cengage Learning
Krugman, P. R.; Obstfeld, M.; Melitz, M. (2016). Economía Internacional. Teoría y Política. Madrid: Pearson, décima edición
Kozikowski, Z. (2013). Finanzas internacionales. México D.F.: McGrawHill Educación
Weithers, T. (2006). Foreign Exchange. A Practical Guide to the FX Markets. New Jersey: Wiley Finance, UBS
Levi, M.D. (2005). International Finance. New York: Routledge, cuarta edición |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|