Datos Identificativos 2019/20
Asignatura (*) Teoría do Investimento Código 611G02020
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Galego
Inglés
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Empresa
Coordinación
Fernandez Castro, Angel Santiago
Correo electrónico
angel.fernandez.castro@udc.es
Profesorado
Alvarez Garcia, Begoña
Fernandez Castro, Angel Santiago
Lagoa Varela, Maria Dolores
Llano Paz, Fernando de
Piñeiro Sanchez, Carlos
Suarez Massa, Maria Isabel Ana
Correo electrónico
begona.alvarez@udc.es
angel.fernandez.castro@udc.es
dolores.lagoa@udc.es
fernando.de.llano.paz@udc.es
carlos.psanchez@udc.es
isabel.suarez.massa@udc.es
Web
Descrición xeral A materia pretende que os alumnos desenvolvan as habilidades precisas para realizar a avaliación financeira de proxectos de investimento.

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Afondar na comprensión da lóxica financeira A1
B1
B2
C6
C8
Comprende-la fundamentación da análise de proxectos de investimento A1
A3
B3
B7
B10
C4
Saber avaliar un investimento non financeiro A2
A4
A5
A6
A8
A11
B5
B8
Saber desenvolver modelos e aplicar ferramentas informáticas A5
A9
B3
B5
B7
C5
C7
Saber formular e defender un proxecto financeiro A10
A11
B3
B4
B6
B7
B8
B9
B10
C1
C5
C8

Contidos
Temas Subtemas
Avaliación de proxectos de investimento. O valor. Introdución á avaliación de investimentos.
Fundamentos e fases do modelo de avaliación.
Os fluxos de caixa (método directo)
Os fluxos de caixa (método indirecto)
O valor actual neto
A taxa interna de rendemento
Outros criterios: O payback e o indice de rendibilidade
O risco dos proxectos individuais Risco e incertidume
Análise de sensibilidade.
Introdución á simulación.
As árbores de decisión.
Modelos avanzados de avaliación de investimentos O investimento en equipos.
Decisións de investimento con racionamento de capital.
Enfoques de decisión multicriterio. AHP.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A3 A4 A8 A10 A11 B1 B6 B7 B10 C1 C4 C6 C7 C8 17 34 51
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A10 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C7 25 50 75
Prácticas a través de TIC A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C5 C6 C7 4 8 12
Proba mixta A3 A4 A8 A10 A11 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C1 C6 2 9 11
 
Atención personalizada 1 0 1
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Presentación dos aspectos xerais do tema.
Estudo de casos O curso centrarase no estudo de proxectos de investimento realistas, complementados con exercicios sobre técnicas e modelos específicos.
Prácticas a través de TIC Desenvolvemento e aplicación de modelos de análise mediante folla de cálculo e/ou software específico
Proba mixta Proba de avaliación escrita, de contido teórico - práctico

Atención personalizada
Metodoloxías
Proba mixta
Sesión maxistral
Prácticas a través de TIC
Estudo de casos
Descrición
As actividades prácticas desenvolveranse nas aulas e como extensión delas, o cal require, pola súa propia natureza, unha supervisión por parte dos docentes.
Programaranse 4 horas de seminarios (titorías en grupos reducidos) nas que se poderán atender dúbidas individuais. Ademáis, o alumnado ten á súa disposición o horario de tutorías publicado polo profesorado para a atención personalizada, para axudar a superar problemas na preparación dos temas e na resolución de exercicios con ferramentas informáticas, tanto no caso dos alumnos matriculados en réxime de dedicación a tempo completo como no caso de alumnos con recoñecemento de dedicación a tempo parcial.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A3 A4 A8 A10 A11 B2 B3 B5 B6 B7 B8 C1 C6 Cunha orientación eminentemente práctica, pretende medir a calidade xeral da aprendizaxe, as habilidades e competencias desenvolvidas polo alumnado. 60
Prácticas a través de TIC A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A9 A10 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C5 C6 C7 As TIC teñen nesta materia un papel instrumental. En consecuencia, aínda que non se valorará directamente a seu dominio, nalgúns casos prácticos avaliados poderían utilizarse ferramentas informáticas. 0
Estudo de casos A1 A2 A3 A4 A5 A6 A8 A10 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 C1 C6 C7 Valorarase a capacidade de formular e resolver modelos de avaliación de proxectos de investimento. 40
 
Observacións avaliación

Os criterios de avaliación son aplicables con total uniformidade nas oportunidades de Xuño e Xullo, e tamén aos estudantes a tempo parcial.

A avaliación continua está integrada no proceso
de aprendizaxe, e consistirá en catro exercicios prácticos que se realizarán,
resolverán e discutirán en calquera
momento durante as aulas, polo que só poderán ser avaliadas cando se leven a cabo no horario
ey grupo correspondente. Porén, o resultado obtido na
proba de avaliación continua con peor cualificación (ou non realizada) poderá
substituírse pola cualificación das actividades complementarias que se
programen (conferencias, exercicios adicionais…). 

De acordo coa normativa aplicable, os exámes deberán realizarse nas datas oficias establecidas, agás nos casos excepcionais expresamente previstos na normativa académica.

A cualificación de "non presentado" outorgarase só cando se participe en actividades que teñan un peso na avaliación inferior ao 20% (independentemente da cualificación acadada).

Na convocatoria adiantada a avaliación realizarase mediante unha proba específica comprensiva da totalidade dos contidos e competencias da materia, na que se valorará a capacidade de formular e resolver modelos de avaliación de proxectos de investimento. 


Fontes de información
Bibliografía básica Fernández Castro, A.S. e Iglesias Antelo, S. (2000). Métodos Cuantitativos de Selección de Inversiones. Casos prácticos. . Santiago: Tórculo Edicións
BREALEY, R.A.; MYERS, S.C y ALLEN, F. (2010). PRINCIPIOS DE FINANZAS CORPORATIVAS, 9ª ed.. MacGraw-Hill
(). Principles of Corporate Finance.

Outras edicións do manual de Brealey & Myers, ou doutros destes autores, proporcionan tamén axuda para a maioría dos conceptos tratados.

Bibliografía complementaria Suárez, A. (2005 ). Decisiones óptimas de inversión y financiación en la empresa. . Madrid: Pirámide
Piñeiro, C.; de Llano, P (2006). Dirección Financiera: modelos avanzados de decisión con Excel. . Madrid: Delta
Boedo Vilabella, Lucía (2010). Evaluación de un proyecto de inversión en entornos de certeza, riesgo e incertidumbre. . Editorial Reprografía del Noroeste, A Coruña
Berk, J.; DeMarzo, P. (2017). Finanzas Corporativas / Corporate Finance. Pearson
Pindado García, J. (2012). Finanzas Empresariales.. Madrid: Paraninfo
Doldán, F. (2003). Métodos cuantitativos de selección de inversiones. . Santiago: Tórculo


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente
Análise das Operacións Financeiras/611G02004
Estatística I/611G02006
Matemáticas II/611G02010
Contabilidade Financeira I/611G02013

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario
Teoría do Financiamento/611G02021
Planificación Financeira/611G02034

Observacións

Non está permitida a utilización de teléfonos móbiles na aula.



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías