Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Posuír, comprender e desenvolver habilidades que posibiliten aplicar os coñecementos académicos especializados adquiridos no grao á realidade cambiante á que se enfrontan os avogados para evitar situacións de lesión, risco ou conflito en relación aos intereses encomendados ou o seu exercicio profesional ante tribunais ou autoridades públicas e nas funcións de asesoramento |
A2 |
Coñecer as técnicas dirixidas á investigación e establecemento dos feitos nos distintos tipos de procedemento, especialmente a produción de documentos, os interrogatorios e as probas periciais |
A3 |
Coñecer e ser capaz de integrar a defensa dos dereitos dos clientes no marco dos sistemas de tutela xurisdicionais nacionais e internacionais |
A4 |
Coñecer as diferentes técnicas de composición de intereses e saber atopar solucións a problemas mediante métodos alternativos á vía xurisdicional |
A5 |
Coñecer e saber aplicar os dereitos e deberes deontolóxicos profesionais nas relacións do avogado co cliente, as outras partes, o tribunal ou autoridade pública e entre avogados |
A7 |
Saber identificar conflitos de intereses e coñecer as técnicas para a súa resolución, establecer o alcance do segredo profesional e da confidencialidade, e preservar a independencia de criterio |
A10 |
Desenvolver destrezas e habilidades para a elección da estratexia correcta para a defensa dos dereitos dos clientes tendo en conta as esixencias dos distintos ámbitos da práctica profesional |
A13 |
Saber expor de forma oral e escrita feitos, e extraer argumentalmente consecuencias xurídicas, en atención ao contexto e ao destinatario ao que vaian dirixidas, de acordo no seu caso coas modalidades propias de cada ámbito procedimental |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo |
B9 |
Capacidade de resolución de problemas |
B12 |
Desenvolvemento dun espírito crítico, lóxico e creativo |
C2 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
C5 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C6 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecemento do réxime xurídico do empresario individual e do empresario social. Estudio das formas xurídicas que pode adoptar un empresario. Especial referencia ás sociedades de capital. Impugnación de acordos sociais e responsabilidade de administradores. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC10 AC13
|
BC2 BC3 BC4 BC9 BC12
|
CC2 CC5 CC6
|
Destrezas básicas sobre a contratación mercantil. As obrigas mercantís. Contratación electrónica, contratación con condicións xerais. Especial referencia aos contratos bancarios. O préstamo mercantil. Venta de bens mobles a prazo. Contratos de colaboración empresarial. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC10 AC13
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC9
|
CC2 CC5 CC6
|
Coñecemento do réxime xurídico do concurso. Estudio da estructura xeral da Lei Concursal. A comunicación previa para adhesións, a solicitude de concurso voluntario e necesario, os incidentes concursais. Responsabilidade do concursado. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC10 AC13
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC9 BC12
|
CC2 CC5 CC6
|
Manexo adecuado das categorías xurídicas propias dos dereitos sobre creacións industriais e sobre signos distintivos. Libre competencia e competencia desleal. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC7 AC10 AC13
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC9 BC12
|
CC2 CC5 CC6
|
Destrezas básicas no manexo de títulos valores. O xuizo cambiario: accións e excepciós. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC10 AC13
|
BC3 BC4 BC5 BC9 BC12
|
CC2 CC5
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. DEREITO DE SOCIEDADES. |
1. Empresario individual e empresario social.
2. Formas xurídicas que pode adoptar un empresario social.
3. As sociedades de capital.
4. Impugnación de acordos sociais.
5. Responsabilidade de administradores. |
II. CONTRATOS MERCANTÍS. |
1. As obrigas mercantís.
2. Contratación electrónica.
3. Contratación con condicións xerais.
4. Contratos bancarios.
5. Contratos de colaboración. |
III. DEREITO CONCURSAL. |
1. A declaración de concurso.
2. Determinación da masa activa e pasiva.
3. Convenio ou liquidación.
4. Responsabilidade do concursado.
5. Aspectos procesais. |
IV. PROPIEDADE INTELECTUAL E COMPETENCIA. |
1. Patente: solicitude, accións de tutela e nulidade.
2. Marca: solicitude, tutela e nulidade.
3. Accións por competencia desleal.
4. A tutela administrativa e xudicial da competencia nos mercados. |
V. TÍTULOS VALORES. |
1. Letra de cambio, cheque e pagaré.
2. Tutela extracambiaria.
3. Accións e excepcións cambiarias: o xuizo cambiario. |
VI. SUPOSTOS PRÁCTICOS. |
Se realizarán casos prácticos sobre temas abordados no temario da asignatura. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Directed discussion |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B12 C2 C5 C6 |
15 |
20 |
35 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A4 A7 A10 A13 B3 B5 |
5 |
20 |
25 |
Mixed objective/subjective test |
A13 B3 B9 |
0.5 |
0 |
0.5 |
Case study |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B12 C2 C5 C6 |
18 |
24 |
42 |
|
Personalized attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Directed discussion |
O profesor plantexará en clase un problema xurídico e se procurará chegar á solución do mesmo cas intervencións dos alumnos. |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral de cada unha das leccións que integran os contidos da asignatura, ca finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Mixed objective/subjective test |
Preguntas de resposta múltiple, de ordeación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Case study |
Se analizarán sentenzas dos tribunales e, especialmente, se resolverán problemas xurídicos plantexados en supostos de feito concretos (casos prácticos). |
Personalized attention |
|
Description |
Os profesores da materia axudarán aos alumnos a resolver as dúbidas referentes á resolución dos casos prácticos.
A atención personalizada tamén se realiza a través da posta a disposición dos profesores da materia nuns horarios determinados para que os alumnos consulten as dúbidas que podan ter do temario oo do sistema de avaliación. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Case study |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B12 C2 C5 C6 |
Os alumnos durante as sesións presenciais intervendrán oralmente expoñendo a súa solución aos casos propostos, debatendo, en no seu caso, co profesor e o seus compañeiros. |
25 |
Directed discussion |
A1 A2 A3 A4 A5 A7 A10 A13 B2 B3 B4 B5 B9 B12 C2 C5 C6 |
Os alumnos intervendrán na discusión plantexada, tratando de mostrar o ses coñecementos e habilidades. |
25 |
Mixed objective/subjective test |
A13 B3 B9 |
Verificación dos coñecementos adquiridos. |
50 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) Aurelio MENÉNDEZ y Ángel ROJO (directores) (Última edición). Lecciones de Derecho Mercantil. Thomson Reuters. ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) SÁNCHEZ CALERO, F. (Última edición). Instituciones de Derecho Mercantil, t. I. Aranzadi. ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) JIMÉNEZ SANCHEZ, G. J. (Última edición). Derecho Mercantil, t. I. Ariel. ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) VICENT CHULIÁ, F. (Última edición). Introducción al Derecho Mercantil. Tirant lo Blanch. ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) BROSETA PONT, M./MARTÍNEZ SANZ, F. (Última edición). Manual de Derecho Mercantil, t. I. Tecnos. ![](https://guiadocente.udc.es/docencia/guia_docent/images/square.gif) BERCOVITZ RODRÍGUEZ-CANO, A. (Última edición). Apuntes de Derecho Mercantil. Aranzadi. |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|