Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Knowledge of the main legal institutions |
A2 |
Knowledge of the role of law as a regulatory system of social relations |
A3 |
Grasping the systematic nature of the legal system |
A4 |
Appreciating the interdisciplinary nature of legal problems |
A5 |
Knowing the constitutional principles and values. |
A6 |
Understanding the different manifestations of law in its historical evolution and in its current reality. |
A7 |
Knowing the national and international legal and political structures. |
A8 |
Basic knowledge of legal argumentation. |
A9 |
Ability to handle legal sources (legal, jurisprudential and doctrinal). |
A10 |
Ability to interpret and critically assess the legal system. |
A11 |
Ability to understand and write legal documents. |
A12 |
Management of legal oratory (ability to express themselves properly in public). |
A13 |
Mastering new technologies applied to law. |
A14 |
Ability to draft legal norms. |
A15 |
Ability to negotiate and mediate. |
B1 |
Knowledge in an area of study that is based on general secondary education, and is usually found at a level that, although supported by advanced textbooks, includes also some aspects that involve knowledge from the forefront of his field of study. |
B2 |
Ability to know how to apply their knowledge to their work or vocation in a professional way and possess the skills that are usually demonstrated through the elaboration and defense of arguments and the resolution of problems within their area of study. |
B6 |
Learning to learn. |
B7 |
Effective problem solving. |
B8 |
Critical, logical, and creative thinking. |
B9 |
Working autonomously on own initiative with a lifelong learning approach. |
B10 |
Teamwork and collaboration. |
B11 |
Ethical and social responsibility. |
B12 |
Effective workplace communication and oral and written skills in Spanish, Galician and foreign languages. |
C1 |
Adequate oral and written expression in the official languages. |
C3 |
Using ICT in working contexts and lifelong learning. |
C4 |
Exercising an open, educated, critical, committed, democratic and supportive citizenship for the sake of the common good. |
C5 |
Understanding the importance of entrepreneurial culture and knowing the useful means for enterprising people. |
C6 |
Critically assess the knowledge, technology and information available to solve the problems they face. |
C7 |
Assume as a professional and citizen the importance of lifelong learning. |
C8 |
Valuing the importance of research, innovation and technological development for the socioeconomic and cultural progress of society. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Coñecer as bases da argumentación xurídica a través do estudo da metodoloxía jurisprudencial romana, recollida nos textos xurídicos, analizando os mesmos. |
A1 A2 A4 A5 A6 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B6 B8 B9 B10 B11 B12 B1 B2
|
C1 C4 C5 C6 C7
|
Aprendizaxe da terminoloxía xurídica básica e da norma no contexto social e histórico europeo, valorando críticamente as mesmas desde plantexamentos de equidade e xustiza. |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A14 A15
|
B6 B8 B11
|
C4 C6 C7
|
Coñecemento dás principais institucións xurídicas romanas, e do Dereito romano como sistema dás regulacions sociais a través dá Historia. |
A1 A2 A4 A6 A8 A10 A14 A15
|
B8 B11
|
C4 C6 C7
|
Aprender a discriminar entre a ratio decidendi e os elementos adjetivos de unha sentenza jurisprudencial ou xudicial |
A2 A4 A6 A8 A9 A10 A11 A12 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
PRIMEIRA PARTE: Dereito Públio, sistema de fontes e recepción europea do Dereito romano.
Tema 2. Primeiras institucións políticas e fundamentos do ordenamento xurídico.
Tema 3. Do s. IV a.C. a caída da República.
Tema 4. O Principado.
Tema 5. O Dominado.
Tema 6. A tradición romanística na cultura xurídica europea. Características e metodoloxía xurídica dos diversos movementos culturais europeos.
SEGUNDA PARTE: Institucións de dereito privado romano.
Tema 7. Estructura das relacións xurídico-patrimoniais.
Tema 8. Dereito de familia.
Tema 9. A tutela procesual das relacións xurídico privadas e a tramitación das controversias de dereito privado
Tema 10. Dereitos reais.
Tema 11. Dereito de obligacións.
Tema 12. Dereito de sucesións.
|
Temario teoría
PRIMEIRA PARTE: Dereito Público, sistema de fontes e recepción europea do Dereito romano.
Tema 1. Introducción.
1.1. Periodización da Historia xurídica romana.
1.2. Fontes do Dereito romano.
1.3. O modelo romano de Dereito de xuristas.
Tema 2. Primeiras institucións políticas e fundamentos do ordenamento xurídico.
2.1. Organización política primitiva.
2.2. Dereito primitivo.
Tema 3. Do s. IV a.C. a caída da República.
3.1. A constitución política republicana.
3.2. Desenrolo e sistematización do dereito no período republicano.
Tema 4. O Principado.
4.1. Organización política.
4.2. O dereito no Principado.
Tema 5. O Dominado.
5.1. Organización política.
5.2. Fontes do dereito.
5.3. Formación do dereito da Igrexa.
5.4. Desenrolo da cultura xurídica en Occidente e Oriente. Vulgarismo e clasicismo.
5.5. A Compilación xustinianea.
Tema 6. A tradición romanística na cultura xurídica europea. Características e metodoloxía xurídica dos diversos movementos culturais europeos.
6.1. Glosadores e Comentaristas.
6.2. A Tradición xurídica do Common law e a Equity. Diferencias e analoxías coa Tradición romanística.
6.3. A revolución protestante e o Absolutismo monárquico.
6.4. O Humanismo xurídico.
6.5. O Iusnturalismo racionalista y la Ilustración.
6.6. O positivismo xurídico e científico. A Pandectística e a Escola Histórica do dereito. O Movemento codificador.
6.7. O neo-Humanismo e a romanística moderna.
SEGUNDA PARTE: Institucións de dereito privado romano.
Tema 7. Estructura das relacións xurídico-patrimoniais.
7.1. Contido das relacións xurídico-patrimoniais.
7.2. Os suxeitos da relación xurídico-patrimonial.
7.3. Dinámica da relación xurídico-patrimonial.
Tema 8. Dereito de familia.
8.1. A familia e o matrimonio.
8.2. A patria potestad e la relacións paterno-filiais.
8.3. Tutela e curatela.
Tema 9. A tutela procesual das relacións xurídico privadas e a tramitación das controversias de dereito privado
9.1. A formación do sistema de dereito procesual civil.
9.1.1. As accións da ley.
9.1.2. O procedemento formulario.
9.2. A tramitación procesual das accións formularias.
9.2.1. Actuaciones ante o maxistrado.
9.2.2. Litis contestatio e contido da fórmula.
9.2.3. Actuacions perante o xu¡z.
9.2.4. Execución da sentencia.
9.2.5. Procedemento interdictal.
9.3. A cognitio extraordinem e el desarrollo del sistema procesal postclásico.
9.3.1. La cognitio extraordinem y o desenrolo do sistema procesual postclásico.
9.3.2. Tramitación dos litixios.
9.4. O arbitraxe.
9.4.1. Os arbitraxes compromisarios.
9.4.2. A episcopalis audientia.
Tema 10. Dereitos reais.
10.1. Os bens como obxeto de relacións xurídicas.
10.2. A posesión.
10.3. A propiedade.
10.3.1. Réxime xurídico da propiedade privada no sistema civil.
10.3.2. A propiedade no dereito pretorio e noss territorios provinciais.
10.3.3. A propiedade no dereito xustinianeo.
10.3.4. Transmisións patrimoniais a título oneroso e lucrativo. Donacións.
10.4. Concurrencia de dereitos reais.
10.4.1. A copropiedade.
10.4.2. Servidumes.
10.4.3. Usufructo.
10.4.4. Superficie.
10.4.5. Enfitéusis.
Tema 11. Dereito de obrigacións.
11.1. A relación obrigatoria.
11.1.1. Estructura da relación obrigatoria.
11.1.2. As fontes das obrigacións.
11.2. Negocios formais con eficacia obrigatoria.
11.2.1. Estipulacións.
11.2.2. Documento constitutivo.
11.3. Negocios causales típicos e figuras afins.
11.3.1. Obrigacions re contractae.
11.3.1.1. Mutuo e dacions crediticias.
11.3.1.2. Comodato.
11.3.1.3. Depósito.
11.3.2. Obrigacions consensu contractae.
11.3.2.1. Compraventa e figuras afins.
11.3.2.2. Arrendamentos.
11.3.2.3. Sociedade.
11.3.2.4. Mandato e xestión de negocios.
11.3.3. Negocios atípicos e tipificación de novas figuras causais.
11.4. Negocios con función de garantía das obrigacions.
11.4.1. Garantías personais.
11.4.1.1. Fianza.
11.4.1.2. Outras formas de fianza personal.
11.4.2. Garantías reais.
11.4.2.1. Fiducia.
11.4.2.2. Prenda.
11.4.2.3. Hipoteca.
11.5. Obrigaciones surxidas de actos ilícitos.
11.6. Aspectos relativos a responsabilidade contractual e extracontractual no Dereito romano.
Tema 12. Dereito de sucesións.
12.1. A sucesión hereditaria.
12.2. As formas de sucesión.
12.3. Efectos patrimoniais da sucesión hereditaria.
|
|
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Events academic / information |
A4 |
5 |
10 |
15 |
Workbook |
A1 A5 A6 A10 |
0 |
5 |
5 |
Supervised projects |
A11 B9 B1 B2 C1 |
3 |
10 |
13 |
Oral presentation |
A3 A7 A8 A9 A12 A13 B12 C1 C3 |
2 |
10 |
12 |
Objective test |
A3 B6 |
0 |
30 |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 |
30 |
30 |
60 |
Problem solving |
A14 A15 B7 B8 B10 B11 C4 C5 C6 C7 C8 |
6 |
4 |
10 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Events academic / information |
Asistencia a Conferencias e Cursos, tanto da materia como de outras relacionadas con aquela, presenciais e on-line, suxerindo a realización de reseñas do tratado nas mesmas.
|
Workbook |
Realización de lecturas relativas tanto ás materias tratadas no programa da materia, como a cuestións xerais relativas a cultura xurídica en xeral. |
Supervised projects |
Realización de resumos ou esquemas de partes da materia que poidan resultar útiles para unha mellor comprensión e estudo posterior das mesmas. Con posibilidade de, en caso de atoparse interesados en determinados temas, ampliar os coñecementos sobre os mesmos. |
Oral presentation |
Intervencións en clase expoñendo partes do temario individualmente ou por grupos, e someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e o profesor, sobre a parte exposta. |
Objective test |
Exámen parcial liberatorio escrito das partes indicadas da materia, con preguntas concretas a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos alumnos dos contidos da materia.
Nos mesmos termos descritos, exame final da parte restante pendente. |
Guest lecture / keynote speech |
Lección maxistral impartida polo profesor con posibilidade de intervención dos alumnos formulando preguntas sobre os temas cuxa lectura se suxeriu previamente. |
Problem solving |
Plantexmento e realización de casos prácticos conectados coas materias teóricas previamente estudadas, con participación activa dos alumnos nas sesións establecidas ao efecto. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Events academic / information |
Workbook |
Oral presentation |
Supervised projects |
Objective test |
Guest lecture / keynote speech |
Problem solving |
|
Description |
- Tutorías personalizadas coa finalidade de resolver as posibles dúbidas particulares xurdidas ao ler, comprender e estudar a materia.
- Seguimento das capacidades e progresos dos alumnos a través da corrección dos resumos das conferencias e traballos presentados.
- Atención e resolución dos problemas expostos na resolución de casos prácticos. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Events academic / information |
A4 |
Asistencia a Conferencias e Cursos tanto da materia como a outras relacionadas coa mesma, suxerindo a realización de reseñas ou resumenes do tratado nas mesmas. |
2.5 |
Workbook |
A1 A5 A6 A10 |
Realización de lecturas relativas tanto ás materias tratadas no programa da materia, como a cuestións xerais relativas a cultura xurídica en xeral. |
2.5 |
Oral presentation |
A3 A7 A8 A9 A12 A13 B12 C1 C3 |
Intervencións en clase expoñendo partes do temario por grupos ou individualmente, e someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e o profesor, sobre a parte exposta. |
12.5 |
Supervised projects |
A11 B9 B1 B2 C1 |
Realización de esquemas e resumenes de partes da materia que poidan resultar útiles para unha mellor comprensión e estudo posterior das mesmas. Con posibilidade de, en caso de atoparse interesados en determinados temas, ampliar os coñecementos sobre os mesmos. |
5 |
Objective test |
A3 B6 |
Exámen parcial liberatorio escrito das partes indicadas da materia, con preguntas concretas a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos alumnos dos contidos da materia.
Nos mesmos termos descritos, exame final da parte restante pendente. |
70 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 |
Asistencia as leccións maxistrais impartidas polo profesor con posibilidade de intervención dos alumnos formulando preguntas sobre os temas cuxa lectura se suxeriu previamente. |
2.5 |
Problem solving |
A14 A15 B7 B8 B10 B11 C4 C5 C6 C7 C8 |
Formulación e realización de casos prácticos conectados coas materias teóricas previamente estudadas, con participación activa dos alumnos nas sesións establecidas ao efecto. |
5 |
|
Assessment comments |
Realización de probas parciais a determinar segundo a marcha do curso e examen final da materia
Aspectos e criterios de avaliación:
Coñecemento dos contidos da materia. Capacidade para resolver problemas xurídicos mediante a
aplicación dos coñecementos adquiridos. Asistencia e participación nas actividades do curso.
Capacidade de síntese e análise das lecturas realizadas. A forma de evaluación establecida para os alumnos que oficialmente teñan recoñecida a exención de docencia consistirá na realización dos exames final ordinario e, no seu caso, extraordinario da asigatura. Para a sua preparación deberán utilizar, seguindo o temario establecido nesta Guía, fundamentalmente a últimas edicións dos Manuais da asignatura dos profesores Fernández Barreiro e Paricio Serrano: Historia del Derecho romano y su recepción europea, Madrid, 2017, e Fundamentos de Derecho privado romano, Madrid, 2016. Para resolver os posibles problemas que no desenrolo do estudo e comprensión da materia lles xurdisen, arbitrarase, na medida do posibel, un sistema personalizado de atención a distancia mediante correo electrónico ou mediante tutorías presenciales en horas distintas das oficialmente fixadas.
No caso dos alumnos que non teñan superada a materia e se atopen en convocatorias elevadas, se prevé a posibilidade de que, previo acordo co profesor responsable, e sempre en atención a disponibilidade académica docente e investigadora do mesmo, se arbitre para eles a realización de diversas probas liberatorias por partes da materia o longo do curso académico correspondente en datas distintas das sinaladas oficialmente. Para acollerse a dita posibilidad os citados alumnos deberán solicitar previamente a correspndente reunión co profesor.
O inicio de cada curso académico se informará a os alumnos matriculados na asignatura que sigan o sistema presesncial dos criterios a seguir relativos a organización e desenrolo do mesmo: precisión sobre forma e tipo dos exames a realizar; tipos, contido e criterios de valoración das exposicións suxeridas; traballos de partes da materia; uras activiades valorables; e planificación temporal aproximada das diversas partes da asignatura.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Historia do Dereito/612001103 | Oral and Written Communication/612G01004 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Spain in the Historical and Legal Context of Europe/612G01002 | Obligations and Tort Law/612G01016 | Contract Law/612G01024 | Property Law/612G01027 | Legal Reasoning Theory and Practice/612G01041 | Roman System of Jurisprudence/612G01043 |
|
Other comments |
Iniciar o estudo da materia coa bibliografía básica, previa lectura da Guía docente da materia. Sería moi convinte chegar cos materias teorícos xa traballados |
|