Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A2 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural |
A4 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos |
A7 |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes |
A8 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma |
A10 |
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e xenéricos |
A14 |
Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B5 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
C1 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C7 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
C8 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico |
C9 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir a capacidade de manexar ferramentas e recursos de investigación aplicados ao ámbito dos estudos literarios e culturais. |
AI3
|
|
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras, sempre baixo os principios democráticos da distribución xusta da riqueza, a igualdade social e o equilibrio do ecosistema. |
|
BP2
|
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
BP4
|
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance cultural e socioeconómico da sociedade. |
|
BP5
|
|
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma. |
AM8
|
|
|
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura. E distinguir a crítica da teoría como dominios da ciencia da literatura. |
AM7
|
|
|
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural máis extenso que transcenda os límites dunha soa lingua e / ou nación, atendendo á diversidade cultural. |
AM1
|
|
|
Considerar a convencionalidade do concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, as ciencias e as artes, no marco da diversidade cultural. |
AM2
|
|
|
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntese, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador. |
|
|
CI1
|
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico. |
|
|
CI2
|
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
|
|
CM1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
BP1
|
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
BP3
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
BP2
|
|
Aplicar as técnicas de análise cultural aclarando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos. |
AM4
|
|
|
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación.
|
|
|
CI3
|
Analizar e interpretar textos, aplicando diferentes modelos teóricos e críticos. |
AP1
|
|
|
Integrar coñecementos de campos de estudo diversos. |
|
|
CM5
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
BP7
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A teoría da literatura |
1.1. O lugar da teoría nos estudos literarios
1.2. Panorama histórico das principais correntes teóricas en Occidente
1.3. Actualidade da teoría literaria |
2. A crítica literaria |
2.1. O lugar da crítica nos estudos literarios
2.2. Funcións da crítica literaria
2.3. Métodos de análise de textos literarios |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 A2 A4 A7 A10 A8 B5 B6 B10 C1 C7 C9 |
2 |
0 |
2 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A14 A7 A10 A8 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C7 C5 C8 C9 |
0 |
5 |
5 |
Presentación oral |
A4 A14 B4 B7 B8 C5 |
1 |
2 |
3 |
Lecturas |
A1 A2 A4 A14 A7 A10 A8 B4 C7 C5 C9 |
0 |
18 |
18 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A2 A4 A7 A10 A8 B5 B6 B7 B8 C7 C5 C9 |
0 |
1 |
1 |
Actividades iniciais |
A1 A2 A7 A8 C5 |
1 |
1 |
2 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A4 A14 A7 A8 B5 B6 B7 B8 C7 C5 |
10 |
20 |
30 |
Proba mixta |
A1 A2 A4 A7 A10 A8 B6 B10 C1 C7 C5 C9 |
2 |
10 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Despois da consulta de fontes bibliográficas, discutirase na aula sobre algún tema que suscite debate. |
Traballos tutelados |
Traballo de crítica literaria sobre unha obra literaria, á elección do alumno, e a partir das ferramentas metodolóxicas que se darán a coñecer na aula. |
Presentación oral |
Serán expostos na aula os traballos de crítica literaria, indicando a lectura de fontes e explicando o proceso de elaboración. |
Lecturas |
A partir da bibliografía indicada, acordarase na aula a lectura de capítulos, artículos ou información na rede, para debater na aula. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Os estudantes estarán pendentes de acudir a conferencias, xornadas e actividades literarias que se desenvolvan na contorna, para relacionar os contidos do curso coa realidade literaria e cultural que nos arrodea. |
Actividades iniciais |
Destinarase un tempo ao inicio do curso para que os alumnos informen á docente das motivacións, preparacións e proxectos en relación coa súa presenza no Posgrao |
Sesión maxistral |
O docente exporá os contidos, explicará e aclarará as dúbidas que poidan presentar os alumnos. |
Proba mixta |
Os estudantes realizarán nas datas oficiais da primeira e, no caso de ser necesario, na segunda oportunidade, un exame con cuestións teóricas vistas na aula. A profesora indicará que textos serán utilizados para tal fin. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O alumnado realizará prácticas de crítica literaria con orientación persoal do docente.
A atención personalizada tamén se levará a cabo, con carácter xeral, no horario de titorías. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
A1 A2 A4 A7 A10 A8 B6 B10 C1 C7 C5 C9 |
Exame con cuestións teóricas e/ou de análise práctica que se realizará nas datas oficiais indicadas nas dúas oportunidades (xuño e, de ser necesario, xullo). |
50 |
Presentación oral |
A4 A14 B4 B7 B8 C5 |
Na aula farase unha exposición pública do proceso de elaboración da crítica literaria levada a cabo, aclarando metodoloxía |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A4 A14 A7 A10 A8 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C7 C5 C8 C9 |
O traballo consistirá en elaborar a crítica dunha obra literaria
|
30 |
|
Observacións avaliación |
Os estudantes que se matriculen con dispensa académica, total ou parcial, deberán porse en contacto coa profesora, ao inicio da impartición da materia, para informarse do seu proceso de avaliación especial. A actividade práctica consistirá na redacción e presentación oral dunha recensión crítica literaria. Tanto en xuño (1º oportunidade) como en xullo (2º oportunidade) haberá unha proba mixta. A cualificación final será a nota media entre a parte teórica e a práctica. Os estudantes que non superen a materia na primeira convocatoria, deberán entregar na altura da segunda edición ordinaria, nas datas marcadas aos efectos de avaliación pola Facultade de Filoloxía, os traballos que foren solicitados, e superar tamén aquelas probas (orais e/ou escritas) marcadas polo profesorado responsable da materia. Todo traballo no que se detecte plaxio suporá unha cualificación de 0 na parte práctica. A docente ten á súa disposición a aplicación informática para detección de plaxios da UDC.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
VILLANUEVA, Darío (comp.) (1994). Avances en Teoría de la Literatura. Santiago de Compostela: USC
SOTO, Luis G. (2016). Barthes filósofo. Vigo: Galaxia
WELLEK, René (1968). Conceptos de crítica literaria. Caracas: Universidad Central de Venezuela
BARTHES, Roland (1966). Crítica y verdad. México: Siglo XXI, 2005
CASAS, Arturo (coord.), (2004). Elementos de Crítica literaria. Vigo, Xerais
DOLEŽEL, Lubomír (1997). Historia breve de la Poética. Madrid: Síntesis
VIÑAS PIQUER, David (2002). Historia de la crítica literaria. Barcelona: Ariel
SELDEN, Ramán (ed.) (2010). Historia de la crítica literaria del siglo XX: del formalismo al postestructuralismo. Madrid: Akal
WELLEK, René (1959 e ss.). Historia de la crítica moderna (1750-1950), 7 vol.. Madrid: Gredos
ASENSI, Manuel (1998-2003). Historia de la teoría de la literatura. Valencia: Episteme
WAHNON, Sultana (1991). Introducción a la historia de las teorías literarias. Granada: Universidad de Granada
ANDERSON IMBERT, Enrique (1984). La crítica literaria: sus métodos y problemas. Madrid: Alianza
GÓMEZ REDONDO, Fernando (2010). Manual de Crítica literaria contemporánea. Madrid: Castalia
CABO ASEGUINOLAZA, Fernando , e María do Cebreiro Rábade Vilar (2006). Manual de Teoría de la Literatura. Madrid: Castalia
AULLÓN DE HARO, Pedro (ed.) (1994). Teoría de la crítica literaria. Madrid: Trotta
ELLIS, John M. (1987). Teoría de la crítica literaria. Análisis lógico. Madrid: Taurus
SILVA, Vítor Manuel de Aguiar e (2000). Teoria e metodologia literárias. Lisboa: Universidade Aberta
LLOVET, Jordi (2009/2012). Teoría literaria y literatura comparada. Barcelona: Ariel
EAGLETON, Terry (1988). Una introducción a la teoría literaria. Madrid: Fonco de Cultura Económica |
Completarase a bibliografía con revistas especializadas e páxinas web. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|