Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Integrar os estudos literarios nun contexto cultural mais extenso que trascenda os límites dunha soa lingua e/ou nación, atendendo á diversidade cultural |
A2 |
Ampliar o concepto de literatura, a través da súa relación coas TICS, os medios de comunicación, o cine, as artes, no marco da diversidade cultural |
A3 |
Ser capaz de realizar aportacións creativas e orixinais no estudo comparatista dos textos literarios, dos productos artísticos e das realidades culturais |
A4 |
Aplicar as técnicas de análise cultural en contextos diversos |
A5 |
Adquirir as habilidades necesarias para analizar e investigar os mecanismos dos procesos de comunicación |
A8 |
Comprender os procesos históricos dos estudos literarios e culturais e os seus cambios de paradigma |
A9 |
Aplicar as técnicas de análise cultural respetando os fundamentos ideolóxicos presentes en contextos diversos |
A12 |
Ser capaz de desenvolver un enfoque orixinal e creativo na investigación avanzada no ámbito dos estudos literarios e culturais |
A13 |
Aplicar unha perspectiva comparatista de carácter transnacional e plurilingüístico aos estudos literarios, artísticos e culturais |
A14 |
Adquirir a capacidade de xestionar ferramentas e recursos de investigación aplicados no ámbito dos estudos literarios e culturais |
B4 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións(TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da vida |
B5 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
B6 |
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñibles para resolver problemas cos que deben enfrontarse |
B7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe |
B8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
B10 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
B13 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en entornos novos ou pouco coñecidos. dentro de contextos mais amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
C1 |
Adquirir capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos |
C4 |
Promover o entendemento intercultural desde a comprensión da diversidade |
C5 |
Integrar coñecementos de campos de estudos diversos |
C6 |
Aplicar coñecementos e habilidades na resolución de problemas en entornos novos o non familiares en contextos interdisciplinares |
C7 |
Desenvolver habilidades cognitivas avanzadas (capacidade de síntesise, análise e pensamento crítico) relacionadas co desenvolvemento e a creación dun perfil investigador |
C8 |
Adquirir a capacidade de concebir e deseñar proxectos de investigación con rigor académico |
C9 |
Desenvolver habilidades de xestión da información para propósitos académicos e de investigación |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as principais correntes teóricas que integraron e integran a reflexión sobre a literatura e a cultura, así como os seus antecedentes. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC8 AC9 AR1 AR2 AR3
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ7 BR2
|
CC1 CC2 CC4 CC5 CC6 CR1 CR2 CR3
|
Traballar de maneira interdisciplinar en entornos diversos. |
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC8 AC9 AR1 AR2 AR3
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ7 BR2
|
CC1 CC2 CC4 CC5 CC6 CR1 CR2 CR3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Introduction |
1.1. Literature regarding arts outras hoes
1.2. Set parameters of the study |
Tema 2. Interaction of artistic discourse |
2.1. Literature and the Arts
2.1. Literatura and Music |
Tema 3. Literature and Art: Cultural paradigms and underlying drivers |
3.1. Politics and religion as the driving gear
3.2. Temporary Axes and ideological prevalent in Europe
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Seminar |
A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C6 C8 C9 |
12 |
44 |
56 |
Events academic / information |
A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C8 C9 |
1 |
0 |
1 |
Speaking test |
A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C8 C9 |
2 |
14 |
16 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Seminar |
Traballo cooperativo, en que o alumnado participa activamente e debate as cuestións tratadas. |
Events academic / information |
Attending conferences scheduled in addition to the subject |
Speaking test |
Proba oral final, de carácter individual, avaliable, para demostrar os coñecementos e destrezas adquiridos no transcurso das aulas. Terá carácter público e será obxecto de debate na aula. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Events academic / information |
Seminar |
|
Description |
It is expected that among students with considerable differences both in terms of their previous training and the degree of familiarity with cultural concepts and skills. For that reason it is planned to develop a personalized care (especially for the development of personal work, accurate readings and presentation), either by personal interviews through email or virtual platform. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Events academic / information |
A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C8 C9 |
Asistencia a actividades locais de carácter artístico e cultural relacionadas coa materia do curso e acordadas previamente co profesor. Dará lugar a un informe escrito por parte do estudante. |
20 |
Seminar |
A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C6 C8 C9 |
Traballo participativo, de intercambio e debate, que xunto á asistencia, permite valorar o aproveitamento e evolución, a dinámica individual na aula e todo aquilo que implica aprendizaxe colaborativa e traballo en grupo.
|
30 |
Speaking test |
A13 A1 A2 A3 A4 A5 A14 A8 A9 A12 B13 B4 B5 B6 B7 B8 B10 C1 C2 C4 C7 C5 C6 C8 C9 |
Proba oral final, concebida como a exposición dun traballo de carácter individual, avaliable, para demostrar os coñecementos e destrezas adquiridos no transcurso das aulas. Terá carácter público e será obxecto de debate na aula. |
50 |
|
Assessment comments |
<p>People registered to partial time that have requested and have obtained academic exemption
will have to deliver the evaluable activities in the conditions and in
the specific deadlines. These students must contact the professor at the beginning of the course.</p><p>In the second oportunity for exams (July) all assessment tools described above may be recovered, with the same percentages as in the first edition. In this second opportunity, supervised work and activities will be delivered on the same date fixed for the examination.</p>
|
Sources of information |
Basic
|
Egido, Aurora (1990). "La página y el lienzo: Sobre las relaciones entre poesía y pintura en el Barroco", en Fronteras de la poesía en el Barroco. Barcelona: Crítica
Kandinsky, Vasili (1997). De lo espiritual en el arte. Madrid: Andrómeda
Guillén, Claudio (1985). Entre lo uno y lo diverso. Introducción a la literatura comparada. Barcelona: Crítica
Lotman, Yuri M. (2011). Estructura del texto artístico. Madrid: Akal
Praz, Mario (1989). Imágenes del Barroco (estudios de emblemática). Madrid: Siruela
Gombrich, E. H. (1986). Imágenes simbólicas. Madrid: Alianza Editorial
Souriau, Etienne ((1969) 2004). La correspondencia de las artes. Madrid: Fondo de Cultura Ecxonómica
Lessing, Gotthold (2014). Laocoonte o sobre los límites de la pintura y la poesía. Barcelona: Herder
Monegal, Antonio, ed. (2000). Literatura y Pintura. Arco LIbros: Madrid
Auerbach, E. ((1950) 1996). Mímesis. La representación de la realidad en la literatura occidental. México: Fondo de Cultura Económica
Praz, Mario ( (1971) 2007). Mnemosyne. El paralelismo entre la literatura y las artes visuales. Madird: Taurus
Brown, Calvin (1963). Music and Literature. A Comparison of the Arts. Athens: The University of Georgia Press
Dumanoir, Virginie, coord. (2003). Música y literatura en la España de la Edad Media y del Renacimiento. Madrid: Casa de Velázquez
Bürger, Peter (1974). Teoría de la vanguardia. Barcelona: Penísnsula
Da Vinci, Leonardo (2013). Tratado de pintura. Madrid: Alianza Editorial
Gállego, Julián (1972). Visión y símbolos en la pintura española del Siglo de Oro. Madrid: Cátedra
Vega Ramos, María José (2007). “La unión de poesía y música en el Renacimiento: breve historia de una idea”, en María Dolores Rincón González, ed., Doce calas en el Renacimiento y un epílogo, pp. 269-316.
Spitzer, Leo (1955). “The ‘Ode on a Grecian Urn,’ or Content vs. Metagrammar”, Comparative Literature, 7 (1955), pp. 203-255.. |
Bibliography more specific will be indicated during the course |
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|