Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B2 |
Manexar ferramentas, programas e aplicacións informáticas específicas. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer e utilizar ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario |
A1
|
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de aplicacións didácticas |
A15
|
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas de traballo colaborativo e as súas posibilidades |
|
B1 B2 B3 B9
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de presentacións e difusión de contidos multimedia |
A1 A15
|
B2
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas para o tratamento e busca de información |
A1 A15
|
B1 B2
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas de producción, xestión e exposición de contidos |
|
|
|
Coñecer as posibilidades tecnolóxicas actuais e as súas posibilidades, en relación cos estudos lingüísticos e literarios |
|
|
|
Aprender a adaptarse a cambios e innovacións tecnolóxicas |
|
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de aplicacións didácticas |
|
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario |
|
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas de traballo colaborativo e as súas posibilidades |
|
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de presentacións e difusión de contidos multimedia |
|
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas para o tratamento e busca de información |
|
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas de producción, xestión e exposición de contidos |
|
|
|
Coñecer as posibilidades tecnolóxicas actuais e as súas posibilidades, en relación cos estudos lingüísticos e literarios |
|
|
|
Aprender a adaptarse a cambios e innovacións tecnolóxicas |
|
|
|
Coñecer as posibilidades tecnolóxicas actuais e as súas posibilidades, en relación cos estudos lingüísticos e literarios |
|
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas para o tratamento e busca de información |
|
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas de producción, xestión e exposición de contidos |
|
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de presentacións e difusión de contidos multimedia |
|
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas de traballo colaborativo e as súas posibilidades |
|
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario |
|
|
|
Coñecer e utilizar ferramentas para a realización de aplicacións didácticas |
|
|
|
Aprender a adaptarse a cambios e innovacións tecnolóxicas |
|
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introdución aos conceptos básicos de informática |
1.1 Conceptos básicos de Computadores, Hardware, Software, Redes, Internet.
1.2 Aplicacións das TIC aos estudos lingüísticos e literarios
|
2. Multimedia. Imaxe, video, son. Produción e distribución. |
2.1 Representación de imaxe, vídeo e son
2.2 Xeración de contidos multimedia
2.3 RSS. |
3. Ferramentas para a compilación, organización e análise de datos de interese lingüístico e literario |
3.1 Introdución aos Sistemas Xestores de Bases de Datos (SXBD)
3.2 Bases de datos documentais. Linguaxes de consulta sobre BDs documentais |
4. Bibliotecas Dixitais e Recuperación de Información |
4.1 Bases de datos Documentais.
4.2 Catálogos informatizados e Bibliotecas Dixitais.
4.3 Tipoloxías de Bibliotecas Dixitais.
4.4 Recuperación de Información: Precisión e Recuperación. |
5. Didáctica |
5.1 Aplicacións didácticas. Estándares e-learning
5.2 Exercicios interactivos. Autoaprendizaxe. |
6. Ferramentas para o tratamento e busca de información na sociedade do coñecemento |
6.1 Linguaxes e estándares: HTML, XML
6.2 Ferramentas de tratamento e busca de información
|
7. Ferramentas básicas de produción, xestión e exposición de contidos |
7.1 Procesadores de texto
7.2 Aplicacións de presentación
|
8. Ferramentas de traballo colaborativo |
8.1 Web 2.0
8.2 Blogs e wikis
8.3 Ofimática en web |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
|
21 |
42 |
63 |
Supervised projects |
|
7 |
21 |
28 |
ICT practicals |
|
13 |
39 |
52 |
Introductory activities |
|
1 |
2 |
3 |
Mixed objective/subjective test |
|
2 |
0 |
2 |
|
Personalized attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición, por parte dos docentes, de contidos nunha aula convencional, incluíndo demostracións do uso de ferramentas TIC |
Supervised projects |
Realización de traballos, individualmente ou en grupo, baixo a supervisión dos docentes |
ICT practicals |
Realización de pequenas actividades na aula informatizada, para a adquisición de competencias no uso de diferentes ferramentas TIC |
Introductory activities |
Introdución ao manexo de ferramentas básicas necesarias durante o curso. |
Mixed objective/subjective test |
Realización dunha proba escrita para demostrar os coñecementos e competencias adquiridos en relación á materia |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
ICT practicals |
|
Description |
Asistencia a pé de aula durante a realización das actividades propostas.
Resolución de dúbidas en horario de titorías. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
|
A participación nas aulas maxistrais e a entrega de exercicios curtos prantexados de una clase para a seguinte |
5 |
Mixed objective/subjective test |
|
Proba escrita na que deben ser demostrados os coñecementos e as competencias adquiridos |
50 |
Supervised projects |
|
Dous traballos dunha maior extensión, que serán realizados ao longo do curso baixo a supervisión dos docentes |
20 |
ICT practicals |
|
Actividades curtas a desenvolver na aula informatizada. Cada semana será proposta unha nova actividade. As actividades realizadas serán utilizadas para valorar a participación dos/das estudantes. |
25 |
|
Assessment comments |
PRIMEIRA OPORTUNIDADE A primeira oportunidade será avaliada do seguinte xeito: - O 50% da nota global da materia corresponderá a unha proba escrita teórica sobre os coñecementos e competencias adquiridos ao longo do curso. Será precisa unha NOTA MÍNIMA de 5 (sobre 10) nesta proba escrita para superar a materia.
- O 20% da nota global da materia corresponderá a dous traballos tutelados que deberán ser desenvolvidos ao longo do curso, utilizando os recursos da aula informática.
- O 25% da nota global da materia corresponderá ao desenvolvemento das prácticas na aula de informática ao longo do curso.
- Finalmente outro 5% da nota corresponderá á participación nas aulas de teoría e a resolución e entrega dos exercicios curtos que se propoñan na mesma nos diferentes temas.
OBSERVACIÓNS: - Terá cualificación de NON PRESENTADO calquera estudante que non realice a proba escrita teórica.
SEGUNDA OPORTUNIDADE Poderán presentarse á segunda oportunidade ÚNICAMENTE aqueles/as estudantes que non superen a materia na primeira oportunidade A segunda oportunidade constará de tres partes: - Proba escrita teórica (50% da nota final), para recuperar a nota da proba teórica da primeira oportunidade. Será precisa unha NOTA MÍNIMA de 5 (sobre 10) nesta proba escrita para superar a materia.
- Proba escrita práctica (30% da nota final), para recuperar a nota das actividades prácticas dos grupos medianos.
- Dous traballos prácticos (20% da nota final) para recuperar a nota dos traballos tutelados. Estes traballos poderán ser, a criterio dos docentes, os mesmos da primeira oportunidade ou outros de similar dificultade. O enunciado dos traballos será publicado no Moodle da UDC logo de publicarse as cualificacións definitivas da primeira oportunidade.
OBSERVACIÓNS: - Cada estudante poderá escoller se opta a recuperar unha, dúas ou as tres partes.
- Se un/unha estudante decide non realizar a recuperación de algunha das tres partes, conservará a nota obtida na primeira oportunidade nesa parte.
- Os/as estudantes con nota inferior a 5 na proba escrita teórica na primeira oportunidade deberán recuperar esa parte na segunda oportunidade para aprobar a materia.
- Aqueles alumnos que se presentan ao examen extraordinario (ou adiantado) de decembro, examinaranse segundo o especificado na segunda oportunidade.
DISPENSA ACADÉMICA Aqueles/as estudantes con matrícula a tempo parcial e dispensa académica que lles exima da asistencia ás clases poderán, en primeira oportunidade demostrar o seu desenvolvemento no manexo das ferramentas informáticas usadas nos grupos medianos mediante un exame práctico que valerá o 30% da nota e entregar os dous traballos tutelados. Para a segunda oportunidade examinaranse como o resto do alumnado.
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|