Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecer e aplicar os métodos e as técnicas de análise lingüística e literaria. |
A2 |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A3 |
Coñecer as correntes teóricas da lingüística e da ciencia literaria. |
A5 |
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A11 |
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
A15 |
Ser capaz de aplicar os coñecementos lingüísticos e literarios á práctica. |
A16 |
Coñecer a crítica textual e a edición de textos. |
A17 |
Ter un coñecemento avanzado das literaturas en lingua española. |
B1 |
Utilizar os recursos bibliográficos, as bases de datos e as ferramentas de busca de información. |
B3 |
Adquirir capacidade de autoformación. |
B5 |
Relacionar os coñecementos cos doutras áreas e disciplinas. |
B6 |
Ter capacidade de organizar o traballo, planificar e xestionar o tempo e resolver problemas de forma efectiva. |
B7 |
Ter capacidade de análise e síntese, de valorar criticamente o coñecemento e de exercer o pensamento crítico. |
B8 |
Apreciar a diversidade. |
B9 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B10 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán/á e profesional. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber analizar e comentar textos e discursos literarios e non literarios utilizando apropiadamente as técnicas de análise textual. |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17
|
B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10
|
C4
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Ter capacidade para avaliar, analizar e sintetizar criticamente información especializada. |
|
B5
|
|
Ter un dominio instrumental avanzado oral e escrito da lingua española. |
A5
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Planteamientos histórico-literarios.
2. Estado da cuestión bibliográfica.
3. Lecturas obligatorias. |
1.1. A literatura como instrumento do poder.
1.2. Contextos histórico-literarios.
2.1. Consideraciones críticas e historiográficas (HCLE).
3.1. Eugenio Suárez Galbán. Balada de la guerra hermosa. Madrid: Fundamentos, 1982.
3.2. Arturo Pérez Reverte. El Club Dumas. Madrid: Alfaguara, 1993
3.3.Clara Sánchez . Entra en mi vida. Madrid, Destino, 2010. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A17 B7 |
16 |
16 |
32 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17 B7 B8 B9 B10 C4 |
8 |
38 |
46 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 |
0 |
32 |
32 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor explicará os fundamentos histórico-sociais e literarios pertinentes da materia objeto de estudio. |
Obradoiro |
Mediante a combinación de diversas metodoloxías (discusión dirixida, debate, ejercicios, etc.) o alumno levará a cabo distintas actividades sobor diferentes aspectos do programa baixo a supervisión do profesor |
Proba mixta |
Haberá un examen final sobor diversos aspectos (autores, obras, movimientos, etc) da materia obxecto de estudo. Se valorará a capacidade de comprensión, pensamento crítico e dominio do idioma castelá.. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
O alumno acudirá periódicamente a tutorías para aclarar dúbidas sobre os temas suscitados na presentación do profesor.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A17 B7 |
Se valorará a participación activa do alumno, na que debe reflexar a súa preparación (lectura e reflexión) das lecturas asignadas. |
10 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17 B1 B3 B5 B6 B7 B8 B9 B10 C4 |
Haberá unha proba mixta (examen final) sobre diversos aspectos teórico-prácticos pertinentes á materia obxecto de estudo: unha pregunta sobre consideracións teóricas e outra sobre a aplicación das mesmos a unha lectura breve. Se valorará a capacidade de comprensión, o rigor do análisis, o pensamento crítico, a orixinalidade e odominio do idioma castelá. |
50 |
Obradoiro |
A1 A2 A3 A5 A11 A15 A16 A17 B7 B8 B9 B10 C4 |
Se valorarál a comprensión e a capacidade crítica do alumno mediante exercicios prácticos:
1. Presentacións breves individuais sobre temas pertinentes á lectura.
2. control de lecturas: comprobación/revisión da lectura e a súa significación.
3. análisis de textos e contextos: interpretación crítica das lecturas distribuidas na clase.
Cada unha destas actividades terá un valor de 33.3% da cualificación asignada neste apartado. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Na proba mixta é necesario obter unha cualificación mínima de catro sobre dez para superar a materia.
Recibirán a cualificación de Non Presentado aqueles alumnos que non se presenten á proba mixta. Na segunda oportunidade, gardaranse as notas de todolas actividades
superadas e proporánse actividades alternativas ás que se fixeron nos
obradoiros e non se superaron. Os alumnos que suspenderon o examen ou
non se presentaron faranno de novo na data indicada no calendario
oficial de exames.
Para os estudantes con dedicación a tempo parcial ou de modalidades específicas de aprendizaxe e apoio a diversidade, o profesorado responsable poderá adoptar as medidas que considere oportunas para non perxudicar ao alumno.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Lecturas obligatorias:
1. Eugenio Suárez Galbán. Balada de la guerra hermosa. Madrid: Fundamentos, 1982.
2. Arturo Pérez Reverte. El Club Dumas. Madrid: Alfaguara, 1993
3. Clara Sánchez. Entra en mi vida. Madrid, Destino, 2010. Bibliografía básica:
HCLE: volúmenes 6, 6/1, 7, 7/1, 8, 8/1, 9 y 9/1, relacionadas cos movimentos, autores e obras abarcados na asignatura. Bibliografía complementaria
Prats i Cuevas, España: Siglo XX (1898-1931). Madrid, Anaya 1988. Paniagua,Javier. Espana: Siglo XX (1931-39). Madrid. Anaya, 1988. Castelló,J.E. Espana: Siglo XX (1939-78). Madrid, Anaya, 1988.
Ferreras, J. La novela española de nuestrra época. Madrid, Taurus, 1988 Tusón,V. Poesía Española actual. madrid, Anaya, 1985. Se recomendarán/distribuirán en clase otras lecturas pertinentes.
O profesor asesorará ao alumno sobre bibliografía específica (personalizada). |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|