Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A16 |
CE1 - Coñecer, identificar, modelar, estudar e resolver problemas complexos de estatística e investigación operativa, nun contexto científico, tecnolóxico ou profesional, xurdidos en aplicacións reais. |
A17 |
CE2 – Desenvolver autonomía para a resolución práctica de problemas complexos surdidos en aplicación reais e para a interpretación dos resultados cara á axuda na toma de decisións. |
A18 |
CE3 - Adquirir coñecementos avanzados dos fundamentos teóricos subxacentes ás distintas metodoloxías da estatística e a investigación operativa, que permitan o seu desenvolvemento profesional especializado. |
A21 |
CE6 - Adquirir coñecementos teórico-prácticos avanzados de distintas técnicas matemáticas, orientadas específicamente á axuda na toma de decisións, e desenvolver a capacidade de reflexión para avaliar e decidir entre distintas perspectivas en contextos complexos. |
A23 |
CE8 - Adquirir coñecementos teórico-prácticos avanzados das técnicas destinadas á realización de inferencias e contrastes relativos a variables e parámetros dun modelo estatístico, e saber aplicalos con autonomía suficiente nun contexto científico, tecnolóxico ou profesional. |
A24 |
CE9 - Coñecer e saber aplicar con autonomía en contextos científicos, tecnolóxicos ou profesionais, técnicas de aprendizaxe automático e técnicas de análise de datos de alta dimensión (big data). |
A25 |
CE10 - Adquirir coñecementos avanzados sobre metodoloxías para a obtención e o tratamento de datos derivados de distintas fuentes, como enquisas, internet, ou entornos “na nube". |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B17 |
CG1 - Coñecer, comprender e saber aplicar os principios, metodoloxías e novas tecnoloxías na estatística e a investigación operativa en contextos científico/académicos, tecnolóxicos ou profesionais especializados e multidisciplinares, así como adquirir as destrezas e competencias descritas nos objectivos generales do título. |
B18 |
CG2 - Desenvolver autonomía para identificar, modelar e resolver problemas complexos da estatística e da investigación operativa en contextos científico/académicos, tecnolóxicos ou profesionais especializados e multidisciplinares. |
B19 |
CG3 - Desenvolver a capacidade para realizar estudos e tarefas de investigación e transmitir os resultados a públicos especializados, académicos e xeneralistas. |
B20 |
CG4 - Integrar coñecementos avanzados e enfrontarse á toma de decisións a partir de información científica e técnica. |
B21 |
CG5 - Desenvolver a capacidade de aplicación de algoritmos e técnicas de resolución de problemas complexos no eido da estatística e a investigación operativa, manexando o software especializado axeitado. |
C11 |
CT1 - Desenvolver firmes capacidades de razoamento, análise crítica e autocrítica, así como de argumentación e de síntese, contextos especializados e multidisciplinais. |
C12 |
CT2 - Desenvolver destrezas avanzadas no manexo de Tecnoloxías da Información e a Comunicación (TIC), tanto para a obtención de información como para a difusión do coñecemento, nun ámbito científico/académico, tecnolóxico ou profesional especializado e multidisciplinar. |
C13 |
CT3 - Ser capaz de resolver problemas complexos en novos escenarios mediante a aplicación integrada dos coñecementos. |
C14 |
CT4 - Desenvolver unha sólida capacidade de organización e planificación do estudo, asumindo a responsabilidade do seu propio desenvovemento profesional, para a realización de traballos en equipo e de xeito autónomo. |
C15 |
CT5 - Desenvolver capacidades para o aprendizaxe e a integración no traballo en equipos multidisciplinais, nos ámbitos científico/académico, tecnolóxico e profesional. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Manage autonomously and solvently the software necessary to access datasets in professional environments and / or in the cloud. |
AC16 AC17 AC23 AC24 AC25
|
BJ5 BJ17 BJ19 BJ20 BJ21
|
CJ12
|
Know how to manage massive data sets in a multidisciplinary environment that allows participation in complex professional projects that require the use of statistical techniques. |
AC18 AC21
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ18
|
CJ11 CJ13 CJ14 CJ15
|
Knowing how to relate the design and management database software with the especifically implemented data analysis software. |
AC16 AC17 AC21 AC24 AC25
|
BJ17 BJ18 BJ21
|
CJ12 CJ13
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. Introduction to the SQL language |
1.1 Relational Databases
1.2 SQL Sintax
1.3 Connecting R to databases |
2. Introduction to NoSQL technologies |
2.1 Concepts and types of NoSQL Databases
(documentary, colum-oriented, key/value & graph)
2.2 Connecting R to NoSQL |
3. Technologies for massive data handling
|
3.1 Big Data Technologies (Hadoop, Spark, Hive, Rspark, Sparklyr)
3.2 Visualization and implementation of dashboards
3.3 Introduction to the analysis of massive data
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A16 A18 A21 A23 |
20 |
28 |
48 |
Laboratory practice |
A16 A18 A24 A25 B3 B2 C13 C12 |
7 |
10.5 |
17.5 |
Problem solving |
A17 A16 B2 C13 |
0 |
28 |
28 |
Seminar |
A17 A24 A25 B1 B17 B19 B21 C15 |
7 |
10.5 |
17.5 |
Supervised projects |
A16 A17 A21 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B17 B18 B19 B20 B21 C11 C12 C13 C14 C15 |
1 |
9.5 |
10.5 |
Mixed objective/subjective test |
A16 A18 A21 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B17 B18 C13 |
3 |
0 |
3 |
|
Personalized attention |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Expository sessions, in which they will present concepts and / or procedures, providing basic information necessary to understand a theoretical perspective or a practical procedure, promoting the participation of students. |
Laboratory practice |
Interactive sessions of laboratory (computer lab) practices or problem solving, where the teachers will support and supervise how the students put in practice the acquired knowledge. |
Problem solving |
Personal work of the students in the realization of practical exercises and problem solving from the lectures and laboratory practices. |
Seminar |
Group work technique aimed at in-depth exploration of given topic, consisting of group discussion, individual engagement, preparation of texts and collective conclusions. |
Supervised projects |
Autonomous learning activities, in which professors guide the realization of individual works or in small groups by the students. |
Mixed objective/subjective test |
Mixed test consisting of essay-type and objective test questions. Essay section consists of open (extended answer) questions; objective test may contain multiple-choice, ordering and sequencing, short answer, binary, completion and/or multiple-matching questions. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Laboratory practice |
Seminar |
Problem solving |
Supervised projects |
|
Description |
Personalized attention (or in a small group / very small group) in these methodologies, both in the classroom and in the tutoring hours, to solve any doubts that may arise in the development of the teaching/learning process and that have not been resolved effectively previously. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Laboratory practice |
A16 A18 A24 A25 B3 B2 C13 C12 |
Evauation of the laboratoy practices carried out by the students. |
30 |
Mixed objective/subjective test |
A16 A18 A21 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B17 B18 C13 |
The final exam will evaluate the following aspects:
Theoretical Concepts regarding the subject: Mastering the theoretical and operational knowledge of the subject.
Practical expertise: Handling and Understanding of the operational and theoretical knowledge of the subject |
60 |
Supervised projects |
A16 A17 A21 A23 A24 A25 B1 B2 B3 B4 B5 B17 B18 B19 B20 B21 C11 C12 C13 C14 C15 |
Evauation of the supervised projects carried out by the students. |
10 |
|
Assessment comments |
- To pass the course in the 1st opportunity call, it is mandatory to obtain at least on the one hand a 30% of the maximum possible grade in the laboratory practices+supervised projects, and on the other hand, at least a 30% of the maximum possible grade of the written mixed objective/subjective test performed during the term and to have a final grade (lab practices + supervised projects + mixed objective/subjective test) at least a 50% of the maximum possible grade.
- Only the final mixed objective/subjective test is remediable in the 2nd opportunity call. The other parts of the grade are the ones obtained during the term. Students taking advantage of the ahead December call will be evaluated using their grades (lab practices and supervised projects) from the previous term. The only condition to pass the course in this call is to obtain a final grade equal to or greater than 50% of the maximum possible grade.
- Once a student gets an evaluation for a laboratory practice or a supervised project implies he/she will be graded. Thus, "not graded" mark is not possible once an exercise/project has been evaluated.
|
Sources of information |
Basic
|
Rubén Fernández Casal (2019). Ayuda y Recursos para el Aprendizaje de R. https://rubenfcasal.github.io/post/ayuda-y-recursos-para-el-aprendizaje-de-r/
Silberschatz, A., Korth, H. y Sudarshan, S. (2014). Fundamentos de Bases de Datos. Mc Graw Hill
Daroczi, G. (2015). Mastering Data Analysis with R. Packt Publishing
Grolemund, G. y Wickham, H. (2016). R for Data Science. https://r4ds.had.co.nz/ & O'Reilly |
|
Complementary
|
Alex Holmes (2014). Hadoop in practice. Manning (2ª ed.)
Tom White (2015). Hadoop: The Definitive Guide. O'Reilly (4ª ed.)
Wes McKinney (2017). Python for Data Analysis: Data Wrangling with Pandas, NumPy, and IPython. O'Reilly (2ª ed.)
Centro de Supercomputación de Galicia (2019). Servicio de Big Data del CESGA. https://bigdata.cesga.es/ |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Recommendations for studying this subject
Due to the large practical component of the subject, it is advisable to be up-to-date with practices and guided projects during the semester. The software tools used in this course are generally open-source or have free license for students. |
|