Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que se poden presentar na enxeñaría. Aptitude para aplicar os coñecementos sobre: álxebra linear; cálculo diferencial e integral; métodos numéricos; algorítmica numérica; estatística e optimización. |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Saber analizar funcións dunha variable real:
- Límites, continuidade, derivación, optimización e representación gráfica
- Integración definida e indefinida e a súa aplicación ao cálculo de superficies e volumes, así como á resolución de ecuacións diferenciais |
A1
|
B3
|
|
Saber empregar unha aplicación informática de cálculo simbólico e computacional para o desenrolo dos contidos da materia |
A1
|
B3
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Funcións reais dunha variable real |
- Conxuntos de números
- Funcións reais de variable real
- Funcións elementais
- Límite dunha función nun punto
- Continuidade
- Método de bisección
- Interpolación de Lagrange |
Cálculo diferencial de funcións reais dunha variable real |
- Derivabilidade
- Derivada de funcións elementais
- Método de Newton-Raphson
- Extremos relativos e absolutos
- Teoremas de cálculo diferencial
- Aplicacións inmediatas da derivación
- Derivadas sucesivas
- Teorema de Taylor
- Derivación implícita e logarítmica
|
Cálculo integral de funcións reais dunha variable real |
- A integral de Riemann
- Métodos elementais para o cálculo de primitivas
- Integrais impropias
- Aplicacións da integral
- Integración numérica
- Introducción ás ecuacións diferenciais
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B3 |
30 |
60 |
90 |
Prácticas de laboratorio |
A1 B3 |
18 |
18 |
36 |
Seminario |
A1 B3 |
9 |
9 |
18 |
Proba obxectiva |
A1 B3 |
0 |
3 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
- Coa axuda do canón de video realizaranse presentacións en formato .pdf (facilitadas con anterioridade aos alumnos) que conterán os apuntamentos básicos para seguir o desenvolvemento da materia.
- Explicarase a teoría apoyándose no encerado e aportando exemplos clarificadores
- Empregaranse applets feitos explícitamente para a asignatura e outros disponibles no internet para ilustrar algúns aspectos da materia. |
Prácticas de laboratorio |
- Ensinarase o uso do paquete informático Octave, co que se empregarán ou implementarán ferramentas do cálculo simbólico e numérico.
- Resolveranse, coa axuda de Octave, problemas da materia.
|
Seminario |
- Nas Titorías en Gupos Reducidos (TGR) que esta guía denomina 'Seminarios', resolveranse dúbidas dos alumnos, así como traballos e exercicios que serán dos boletíns de problemas -dispoñibles con anterioridade- ou outros propostos polo profesor.
- Nalgúns seminarios ofertarase a posibilidade de levar a cabo, de xeito voluntario, un proxecto vinculado aos Obxetivos de Desenrolo Sostible (ODS). Nesta tarefa educativa, o estudante vinculará contidos da materia de Cálculo con algúns dos ODS. |
Proba obxectiva |
- Realizarase un exame escrito tipo test que consistirá nunha colección de cuestións teóricas e/ou prácticas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Seminario |
|
Descrición |
- A diversidade do alumnado e da súa formación fai recomendable unha orientación, que podería levarse a cabo no marco dunha acción titorial.
- Nas prácticas de laboratorio o profesor, presente na aula, axudará aos alumnos no desenvolvemento destas prácticas, instruíndoos no manexo dun paquete informático, e axudándolles a comprender algúns aspectos teóricos e prácticos da materia.
- Durante os seminarios (TGR) o profesor axudará aos alumnos na resolución de exercicios teóricos e de aplicación.
Sen esquencer, como xa se indicou, que se poden resolver dúbidas concretas dun xeito máis personalizado empregando o horario de titorías do profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A1 B3 |
Realizaranse 2 probas de avaliación durante as clases de laboratorio, que suporán o 30% da nota final. Só os alumnos matriculados a tempo parcial que non foron avaliados da parte de prácticas de laboratorio poderán realizar unha proba específica para recuperar o 30% da nota correspondente a esta parte. |
30 |
Seminario |
A1 B3 |
Ao longo do curso realizarase unha proba escrita cunha cualificación dun máximo do 10% da nota. Os alumnos que non obteñan o máximo da nota correspondente a esta parte, poderán recuperar o que faltaba no exame final.
Eventualmente, e previo acordo co profesor, o alumno poderá obter este 10% da nota realizando un proxecto vinculado aos Obxetivos de Desenrolo Sostible (ODS). |
10 |
Proba obxectiva |
A1 B3 |
O exame final, cun valor entre o 50 e o 70% (dependendo da cualificación obtida no control da Sesión maxistral e nos Seminarios) consistirá en realizar unha proba escrita tipo test. |
50 |
Sesión maxistral |
A1 B3 |
Ao longo do curso realizarase una proba escrita cunha cualificación cun máximo do 10% da nota. Os alumnos que non obteñan o máximo da nota correspondente a esta parte, poderán recuperar o que faltaba no exame final.
|
10 |
|
Observacións avaliación |
O estudante vai rematar o período de clases cun máximo do 50% da nota, que obterá mediante dúas probas escritas (10% cada unha delas) e dúas probas para a avaliación de prácticas de laboratorio (30%). Nas datas establecidas pola Xunta de Facultade, os estudantes farán por escrito o exame final. A nota obtida no exame final reescalarase de forma que os alumnos teñan a oportunidade de recuperar a parte perdida do 20% da cualificación correspondente aos exames escritos realizados durante as sesións maxistrais e os seminarios. Non poderá recuperarse a nota correspondente á avaliación das prácticas de laboratorio. Así, a nota máxima do exame final será de entre 5 e 7 puntos sobre 10. A avaliación da Sesión maxistral, dos Seminarios e das prácticas de laboratorio dos alumnos con matrícula a tempo parcial, poderase realizar atendendo, na medida do posibe, as súas circunstancias particulares. En canto á convocatoria extraordinaria de decembro, o proceso de avaliación incluirá: a) unha proba obxectiva que puntuará un máximo de sete puntos, b) un exame para avaliar os coñecementos adquiridos nas prácticas de laboratorio, que puntuará un máximo de tres puntos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
J. Stewart (2001). Cálculo de una variable. Thomson Learning
R.T. Smith, R.B. Minton (2002). Calculus (Second edition). McGraw-Hill
M.T. Iglesias Otero (2011). MatLab para Cálculo en una variable. Andavira |
|
Bibliografía complementaria
|
R. Larson, R. Hostetler, B.H. Edwards (2010). Cálculo Esencial. Cengage Learning
S. Josa (1992). Cómo iniciarse en la resolución de integrales. Edunsa
B.D. Hahn, D.T. Valentine (2007). Essential Matlab for Engineers and Scientistics (3th ed.) . B.H.
A.M. Ramos del Olmo, J.M. Rey Cabezas (2017). Matemáticas básicas para el acceso a la universidad. Ediciones Pirámide, Colección Ciencia y Técnica
C. Neuhauser (2004). Matemáticas para Ciencias. Pearson
S. Lantarón Sánchez, B. Llanas Juárez (2010). Matlab y Matemática Computacional . Bellisco Ediciones
J. de Burgos (2010). Test de cálculo infinitesimal : (enunciados, respuestas y justificación). Madrd : García-Maroto |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Métodos Numéricos para a Informática/614G01064 |
|
Observacións |
Recoméndase o traballo diario para un axeitado aproveitamento dos Seminarios (TGR), así como das prácticas de laboratorio, sen esquencer o seguimento das clases maxistrais. |
|