Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A17 |
Coñecemento e aplicación das características, funcionalidades e estrutura dos sistemas distribuídos, as redes de computadores e internet, e deseñar e implementar aplicacións baseadas nelas. |
A35 |
Capacidade de analizar, avaliar e seleccionar as plataformas hárdware e sóftware máis acaídas para o soporte de aplicacións embarcadas e de tempo real. |
A38 |
Capacidade para deseñar, despregar, administrar e xestionar redes de computadores. |
B1 |
Capacidade de resolución de problemas |
B3 |
Capacidade de análise e síntese |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquisición de coñecementos para comprensión e toma de decisións sobre tecnoloxías hardware e software necesarias para codificación de información en tempo real. |
A17 A35 A38
|
B1 B3
|
C3 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Sinais |
- Introdución
- Representación
- Tipos
- Concepto de frecuencia
- Señais básicas
- Conversión A/D: muestreo, cuantificación e codificación |
Sistemas |
- Operaciones básicas de señais
- Sistemas: Diagrama de bloques, Interconexión, Sistemas LTI, Suma de convolución
- Sistemas FIR e IIR: Concepto, Implementación |
Análisis en frecuencia |
- Concepto de frecuencia: Relaciones entre dominio temporal y frecuencial
- Transformada de Fourier: Ecuaciones DFT e IDFT, FFT
- Propiedades más importantes: Linealidad, Desplazamiento, Multiplicación y Convolución
- Respuesta en frecuencia de un sistema: Filtros
- Función sistema e función de transferencia: concepto de Transformada Z, diagrama de polos e ceros.
- STFT |
Procesado de Voz e Audio |
Voz:
- Fundamentos da señal de voz: Aparato bucal, Fonemos e Tipos de sonido.
- Codificación da señal de voz: Codificación da voz, Linear Predictive Coding
Audio
- Introdución
- Psicoacustica: Curvas de sonoridad, Apreciación frecuencial, Enmascaramiento, Bandas críticas.
- Codificación e compresión: PCM vs compresión, Formatos de compresión. |
Relación espazo-frecuencia |
- Representación de imaxes
- Relación espazo-frecuencia
- Filtros espaciais
- Filtros frecuenciais |
Transformadas 2D |
- Transformadas: FFT, DCT, Hadamard, etc.
- Aplicacións: filtrado, compresión de imáxenes |
Compresión de imáxenes |
- Bloques dun compresor.
- Cuantificación uniforme e non uniforme.
- Codificación entrópica.
- Exemplos: JPEG, JPEG2000. |
Compresión de vídeo |
- Predición por compensación de movemento: técnicas de búsqueda e criterios de “macheado”.
- Tipos de imáxenes e grupo de imáxenes
- Transmisión de vídeo.
- Exemplos: H.26X e MPEG |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A38 A17 B3 C8 |
21 |
21 |
42 |
Obradoiro |
A35 C3 |
9 |
10 |
19 |
Prácticas a través de TIC |
A17 A38 B3 C3 C6 |
10 |
27 |
37 |
Solución de problemas |
B1 B3 |
6 |
23 |
29 |
Proba obxectiva |
A17 B1 B3 C6 |
2 |
16 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Presentación dos contidos da asignatura. |
Obradoiro |
Talleres previos ás prácticas de laboratorio para definir obxetivos, preparar o material necesario e orientar aos alumnos. |
Prácticas a través de TIC |
Prácticas individuais para probar os conceptos adquiridos nas clases maxistrais. |
Solución de problemas |
Resolución de problemas para ilustrar os conceptos da materia. |
Proba obxectiva |
Valoración dos conocimientos adquiridos na materia: teoría e problemas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Prácticas a través de TIC |
|
Descrición |
O profesor realizará titorías e estará presente durante a resolución de problemas, posta en marcha das prácticas e obradoiros. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A35 C3 |
Avaluación mediante probas curtas que se realizarán, en xeral, a seman seguiente ao obradoiro. |
25 |
Proba obxectiva |
A17 B1 B3 C6 |
PRIMEIRA PROBA OBXECTIVA: Avaliación dos temas 1 ao 4 que se realizará durante o cuadrimestre:
* Avaliación da parte teórica mediante proba escrita: 20%
* Avaliación de talleres e práctica mediante proba escrita: 7.5%
SEGUNDA PROBA OBXECTIVA: Avaliación dos temas 5 ao 8 que se realizará ao finalizar o cuadrimestre:
* Avaliación da parte teórica mediante proba escrita: 20%
* Avaliación de talleres e práctica mediante proba escrita: 7.5% |
55 |
Prácticas a través de TIC |
A17 A38 B3 C3 C6 |
Entrega de prácticas e presentación oral:
* Temas 1 ao 4: 10%
* Temas 5 ao 8: 10% |
20 |
|
Observacións avaliación |
Convocatoria ordinaria: Para aprobar na primeira oportunidade é necesario presentarse ás dúas probas obxectivas. Os alumnos que non se presenten a algunha proba obxectiva terán a cualificación de NON PRESENTADO. Os alumnos que non superen a materia na primeira oportunidade, poderán presentarse á segunda oportunidade con todo o contido das probas obxectivas. O resto das notas (obradoiros e prácticas a través de TIC) consérvanse da primeira oportunidade. Convocatorias extraordinarias: Nas convocatorias de decembro e extraordinarias realizarase unha proba obxectiva co 100% da nota. Plaxios: O plaxio dos traballos prácticos levará unha nota global de SUSPENSO na convocatoria anual, tanto ao estudante que presente material copiado como para o estudante que o facilite. Alumnos matriculados a tempo parcial: Os alumnos matriculados a tempo parcial teñen que realizar a entrega e presentación das prácticas a través do TIC e as probas obxectivas nas datas sinaladas. Para a avaliación dos obradoiros poderá elixir entre realizar a avaliación continuada ou unha avaliación final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Ian McLoughlin (2009). Applied Speech and Audio Processing. Cambridge
R. González (1997). Digital image processing. Adisson Wesley
Ben Gold, Nelson Morgan, Dan Ellis (2011). Speech and Audio Signal Processing: Processing and Perception of Speech and Music. Wiley
Lawrence Rabiner (2010). Theory and Applications of Digital Speech Processing. Prentice Hall
John G. Proakis & G. Manolakis (2007). Tratamiento Digital de Señales. Prentice Hall |
|
Bibliografía complementaria
|
A. Quilis (1987). Fonética Acústica de la Lengua Española. Gredos |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Xestión de Infraestruturas/614G01025 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|