Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Dominar nun nivel de postgrado os coñecementos, as ferramentas e os procedementos da investigación social e de mercados aplicándoos á solución de problemas e necesidades |
A2 |
Aplicar os procesos e protocolos de captación de información necesarios para observar e analizar de forma correcta e propria dun nivel avanzado o comportamento dos usuarios ou consumidores |
A3 |
Ser quen de deseñar un proceso de investigación de carácter empírico demostrando dominio no uso de técnicas de investigación cuantitativas e/ou cualitativas |
A5 |
Ter capacidade para identificar, nun nivel de postgrado, a relevancia dos distintos factores relacionados cos contornos sociais, os mercados e os consumidores que deben ser tidos en conta na investigación |
A6 |
Análisis crítico das sociedades de consumo actuais que permita coñecer a estructuración e o significado social do consumo |
A10 |
Ser quen de redactar, presentar e defender documentos e informes de investigación social e de mercados |
A11 |
Coñecer, nun nivel avanzado, os mercados e os consumidores, apreciando a diversidade dos seus enfoques |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (o multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes sexan quen de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuizos a partires de unha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vencelladas á aplicación dos seus coñecementos e xuizos |
B4 |
Que os estudiantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun xeito claro e sen ambigüedades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo |
B6 |
Ser quen de buscar, xestionar, analizar e sintetizar a información, seleccionando aquela que resulta pertinente para a toma de decisións |
B7 |
Ter capacidade creativa, proactiva e emprendedora |
B10 |
Ser quen de traballar en equipo eficaz e eficientemente |
B11 |
Ser quen de asumir responsabilidades tanto individuais como colectivas na tarefa investigadora ou profesional |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Interpretar os mercados en clave sociolóxica, con especial atención á súa construción social e ás prácticas que o conforman. |
AC1 AC2 AC3 AC10
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC10 BC11
|
|
Explicar a relacionalidade social como factor explicativo dos mercados. |
AC5 AC6 AC11
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC10 BC11
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. O capital social como factor de desenvolvemento dos mercados. |
1.1. A interrelación entre sociedade e economía.
1.2. As relacións sociais e o comportamento económico.
1.3. O concepto de Capital Social Xeral e individual.
1.4. Capital social e xestión empresarial. |
TEMA 2. A construción social dos mercados.
O consumo como práctica social. Estilos de vida. |
2.1. A percepción social da realidade e do noso entorno.
2.2. A construción social do mercado e o consumo como práctica social.
2.3. Perfís de consumidores e estilos de vida.
2.4. Técnicas de investigación social aplicadas ao estudo do mercado e do consumo. |
TEMA 3. O consumo e a construción de identidades.
|
3.1. Funcións e lóxicas sociais do consumo: gustos, preferencias e valores
3.2. Consumo e vida cotiá: as necesidades e os desexos
3.3. Teorías sociolóxicas do consumo |
TEMA 4. Uso de diñeiro e prácticas monetarias. |
4.1. INTRODUCCIÓN Ó COMPORTAMENTO DO CONSUMIDOR
4.2. FACTORES QUE INFLUYEN NO PROCESO DE COMPRA
4.3. FASES DO PROCESO DE COMPRA |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Objective test |
A1 A2 A3 A5 A6 A10 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 |
1 |
0 |
1 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Objective test |
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Objective test |
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Objective test |
A1 A2 A3 A5 A6 A10 A11 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B10 B11 |
|
100 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Sassatelli, R. (2012). Consumo, cultura y sociedad.. Buenos Aires, Amorrortu
Sastre, C. (2010). McMundo. Un viaje por la sociedad de consumo. Madrid, Los libros del lince
Bauman, Z. (2005). Amor Líquido. Acerca de la fragilidad de los vínculos humanos. Buenos Aires-México-Madrid, Fondo de Cultura Ecomómica
Ruiz de Maya, S. y Grande Esteban, I. (2013). Casos de comportamiento del consumidor. Madrid; ESIC
Alonso Rivas, Javier (2000). Comportamiento del consumidor. Madrid, ESIC
Featherstone, Mike (2000). Cultura de consumo y posmodernismo. Buenos Aires, Amorrortu
Veira Veira, José Luis (2013). Desigualdad y capital social en España. A Coruña, Netbiblo
Bocock, R. (1995). El consumo. Madrid, Talasa
Borràs Català, V. (1998). El consumo, un análisis sociológico. Barcelona, Cedecs Editorial
Putnam, Robert (2003). El declive del capital social: Un estudio internacional sobre las sociedades y el sentido comunitario. Barcelona, Galaxia Gutemberg
Ritzer, G. (2000). El encanto de un mundo desencantado: revolución en los medios de consumo. Barcelona, Ariel
Svensen, T. y Hasse, G. (2009). Handbook of social capital : the troika of sociology, political science and economics. Cheltenham, E. Elgar
Berger, Peter y Luckmann, Thomas (1968). La construcción social de la realidad. Buenos Aires, Amorrortu
Bourdieu, P. (1998). La Distinción. Madrid, Taurus
Alonso, L.E (2005). La era del consumo. Madrid, Siglo XXI
Lipovetsky, G. (2007). La felicidad paradójica. Anagrama, Barcelona
Baudrillard, J. (2009). La sociedad de consumo. Sus mitos, sus estructuras. Barcelona, Siglo XXI
Alcaide, Juan Carlos (2015). Los 100 errores de la experiencia del cliente. Madrid, ESIC
Manzano, Roberto et All (2011). Marketing sensorial. Comunicar con los sentidos en el punto de venta. Madrid, Prentice Hall
Älvarez Blanco, Roberto (2011). Neuromarketing. Seducir el cerebro con inteligencia para ganar en tiempos exigentes. Madrid, Prentice Hall
García Ruiz, P. (2009). Repensar el consumo. Madrid, Ediciones Internacionales Universitarias
Berger, Peter (1995). Sociología: La dimensión social de la vida cotidiana. Bologna, Il Mulino
Bauman, Z. (2007). Vida de consumo. Madrid, Fondo de Cultura Económica. |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|