Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
CE1 - Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sustentable |
A6 |
CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos |
A7 |
CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras |
A10 |
CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización |
A11 |
CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras |
A12 |
CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
B7 |
CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
B10 |
CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
C1 |
CT1 - Resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo |
C3 |
CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa |
C4 |
CT4 - Traballar de forma colaborativa |
C7 |
CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións |
C8 |
CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica |
C9 |
CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Ofrecer os futuros titulados no MAster Oficial un coñecemento esencial sobre o proceso de promoción, desenvolvemento e comercialización de productos e paquetes turísticos |
AP1 AP6 AP7 AM1 AM2 AM3
|
BM1 BM5 BM7
|
CM3 CM7
|
Presentar o concepto de producto turístico e a sua tipoloxía co fin de profundizar no coñecemento do proceso de diseñodos mesmos, desde a xeración de ideas ate o momento do lanzamento ó mercado dos novos productos, así como os factores determinantes da difusión dos mesmos e as claves do éxito ou fracaso do proceso |
AP1 AP6 AP7 AM2 AM3
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10
|
CM2 CM3 CM7
|
Saber desenvolver a implementación de programas e plans de comunicación dirixidos á promoción de productos turísticos a través do análisise do mix promocional |
AP6 AP7 AM1 AM3
|
BM2 BM3
|
CM1 CM4 CM8 CM9
|
Conseguir do alumnado un nivel de coñecementos adecuado en orden a permitirlles non solo profundizar no alcance da comunicación social como unha das variables esenciais do marketing operativo,senón tamén no manexo das diferentes técnicas da promoción de destinos turísticos. |
AP6 AP7 AM1 AM2 AM3
|
BM1 BM2
|
CM1 CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Introducción á Promoción e comunicación dos productos e destinos turísticos |
I. Estratexias de Promoción e comunicación dos productos e destinos turísticos
II. Marketing de relaciones e fidelización turística |
2. A Comunicación Comercial no Sector Turístico |
III. Factores determinantes da comunicación comercial
IV. Identidade, Imaxen e Reputación no sector turístico
V. O mix de comunicación e os seus elementos |
3. Perspectivas da Promoción Comercial no Sector Turístico |
VI. Novas tendencias na comunicación turística: as novas tecnoloxías da información e a comunicación aplicadas a comunicación no sector turístico |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Traballos tutelados |
A1 A11 A12 A6 A7 A10 B2 B7 C1 C4 C8 C9 |
10 |
15 |
25 |
Sesión maxistral |
A1 A11 A6 A7 A10 B1 B3 B5 C7 |
35 |
55 |
90 |
Análise de fontes documentais |
A12 B1 B3 B5 C3 C7 C8 |
10 |
15 |
25 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Traballos tutelados |
Requiriráselle ao alumnado online e presencial o desenvolvemento dun traballo de aplicación práctica consistente na realización dun plan de promoción e comercialización dun produto ou destino turístico, cos seguintes obxectivos:
-Efectuar unha aproximación á realidade da actividade profesional no ámbito da promoción e comercialización de produtos e destinos turísticos. Por iso o traballo non poderá presentar elementos de ficción.
-No traballo reflectiranse adecuadamente os contidos conformadores da materia.
O formato do traballo será:
-Soporte dixital e en formato pdf.
-O documento elaborarase en letra Times New Roman, corpo 12, e interlineado 1,5.
-A extensión de cada traballo terá un mínimo de 30 páxinas.
-En todo traballo terá que identificarse as fontes bibliográficas utilizadas e ao final do mesmo incluirase a pertinente bibliografía.
A estrutura tipo do traballo será:
-Introdución
-Descrición e análise do mercado, contorna e competencia para o produto ou destino elixido.
-Definición e análise do público obxectivo
-Delimitación dos atributos do produto/destino
-Posicionamento
-Estratexias de promoción e comercialización
-Plans de acción
A bibliografía recomendada con carácter básico é:
Kotler, P. et al. (2004), “Marketing para el Turismo”, Pearson, Madrid.
Serra, A. (2000), “Marketing Turístico”, Pirámide, Madrid
Bigne, E. et al. (2000), “Marketing de Destinos Turísticos”, Esic, Madrid
Ries, A y Trout, J. (2002), “Posicionamiento”, McGraw-Hill
Elizagarate, V. (2008), “Marketing de Ciudades”, Pirámide.
Alcázar, B. (2002), “Los Canales de Distribución en el Sector Turístico”, Esic
Baack, C. (2010), “Publicidad, Promoción y Comunicación Integral en Marketing”, Pearson
O alumnado de modalidade online deberá elixir o produto ou destino turístico sobre o que pretende traballar e comunicarllo aos profesores/as da materia, debidamente motivada a proposta, antes do 19 de novembro de 2019 por correo electrónico aos tres docentes da materia. Ningún plan será válido sen o visto e prace previo dos/as profesores/as.
Na modalidade presencial, serán os docentes os que propoñan nos primeiros días de clase os diferentes temas de traballo.
Tanto para o alumnado online como presencial, a data límite de entrega deste traballo é o día 20 de Decembro de 2019. Unha vez superada esa data, non se admitirá ningún traballo. As entregas de traballos deberán facerse a través do enlace en Moodle habilitado para tal efecto.
No caso do alumnado online os docentes poderán solicitar a presentación dos traballos vía skype ou hangouts.
Os criterios de valoración destes traballos serán:
-Adecuada estruturación do traballo.
-Claridade e concisión no desenvolvemento.
-Coñecemento e manexo dos conceptos.
-Orixinalidade das ideas propostas.
-Viabilidade do plan.
O traballo valorarase nunha escala de 0 a 10 aplicándose posteriormente a ponderación oportuna.
A cualificación desta parte responderá a unha ponderación do 45% sobre a nota final de avaliación da materia.
A posible revisión do traballo farase na terceira semana de xaneiro de 2020 previo aviso aos docentes por correo electrónico.
|
Sesión maxistral |
Para a modalidade presencial utilizarase unha mestura de clases maxistrais coa discusión de casos reais e exercicios prácticos. Para o mellor aproveitamento da clase faise indispensable a participación activa dos/as alumnos/as, tanto na discusión dos conceptos como dos casos que se traten. Igualmente aconséllase a preparación previa de cada tema, mediante a consulta da bibliografía recomendada.
Para a modalidade online aconséllase o seguimento do temario a través da bibliografía recomendada, así como dos PDFs coa explicación dos distintos temas da materia que están dispoñibles en Moodle.
Ademais, realizaranse discusións de temas de interese actual relacionados coa asignatura a través de foros/debates en liña a través de Moodle.
As datas establecidas para a docencia van do 5 de Novembro ao 5 de Decembro de 2019.
Aquelas dúbidas que se susciten entre o alumnado poderán exporse presencialmente (para os/as alumnos/as da modalidade presencial) e tamén por correo electrónico, skype, hangouts ou teléfono (previo aviso por correo electrónico) para o alumnado da modalidade online.
|
Análise de fontes documentais |
Tanto para o alumnado online e presencial a finalidade desta actividade consiste en desenvolver a visión crítica do alumnado sobre cuestións relacionadas cos contidos da materia e plasmadas en traballos de carácter fundamentalmente teórico. As lecturas facilitaranse a través de Moodle e a data de entrega coincidirá coa finalización das clases presenciais (4 de decembro de 2019) e en ningún caso poderá atrasarse. O método para entregar as lecturas será a través do enlace habilitado en Moodle para tal efecto.
O alumnado deberá traballar e entregar dúas das catro lecturas propostas.
Con cada lectura efectuarase por parte do alumnado as seguintes tarefas:
-Síntese do texto
-Procura de referencias bibliográficas que respondan a textos complementarios da lectura proposta.
-Elaboración dunha análise crítica da lectura facilitada, sobre a base da bibliografía complementaria.
O formato do traballo será:
-Soporte dixital e en formato pdf.
-O documento elaborarase en letra Estafes New Roman, corpo 12, e interlineado 1,5.
-A extensión de cada traballo terá un mínimo de 5 páxinas e un máximo de 10.
-En todo traballo haberá de identificarse as fontes bibliográficas utilizadas e ao final do mesmo incluirase a pertinente bibliografía.
Os criterios de valoración destes traballos serán:
-Claridade e concisión.
-Coñecemento e manexo dos conceptos.
-Achega propia sustentada no correspondente marco teórico.
Todos os traballos valoraranse nunha escala de 0 a 10 aplicándose posteriormente a ponderación oportuna.
A cualificación desta parte responderá a unha ponderación do 45% sobre a nota final de avaliación da materia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Para o alumnado presencial:
Farase un exhaustivo seguimento personalizado de todo o traballo desenvolto ao longo da materia.
A través da plataforma Moodle o propio alumnado presencial poderá revisar tamén os PFDs que conteñen a información teórica e que lles permitirán ser un complemento ás fontes bibliográficas recomendadas.
En calquera momento os/as alumnos/as presenciais poderán contactar co profesorado vía correo electrónico para resolver calquera dúbida relacionada co traballo práctico e marcar, de ser necesario, unha titoría presencial.
valejand@udc.es, oscarjb@udc.es e eva.sanchez.amboage@udc.es
Para o alumando da modalidade online:
O alumnado online deberá de seguir os PDFs que conteñen a información de cada tema teórico e que serán un complemento da bibliografía recomendada.
En calquera momento poderán contactar co profesorado vía correo electrónico para resolver calquera dúbida. Tamén se poderán marcar, previo aviso, titorías vía skype ou hangouts, ou telefónicas, se fose preciso.
valejand@udc.es, oscarjb@udc.es e eva.sanchez.amboage@udc.es
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A12 B1 B3 B5 C3 C7 C8 |
Traballo de análise e elaboración de propostas a partir de lecturas e documentos facilitados.
Os criterios de valoración destes traballos serán:
-Claridade e concisión.
-Coñecemento e manexo dos conceptos.
-Achega propia sustentada no correspondente marco teórico.
Todos os traballos valoraranse nunha escala de 0 a 10 aplicándose posteriormente a ponderación oportuna.
A cualificación desta parte responderá a unha ponderación do 45% sobre a nota final de avaliación da materia.
|
45 |
Sesión maxistral |
A1 A11 A6 A7 A10 B1 B3 B5 C7 |
Valorarase a asistencia e participación na clase do alumnado presencial.
Para o alumando online valorarase a participación activa e razoada en foros/debates a través de Moodle.
|
10 |
Traballos tutelados |
A1 A11 A12 A6 A7 A10 B2 B7 C1 C4 C8 C9 |
Realización dun traballo sobre os contidos da asignatura.
Os criterios de valoración destes traballos serán:
-Adecuada estruturación do traballo.
-Claridade e concisión no desenvolvemento.
-Coñecemento e manexo dos conceptos.
-Orixinalidade das ideas propostas.
-Viabilidade do plan.
O traballo valorarase nunha escala de 0 a 10 aplicándose posteriormente a ponderación oportuna.
A cualificación desta parte responderá a unha ponderación do 45% sobre a nota final de avaliación da materia.
A posible revisión do traballo farase na terceira semana de xaneiro de 2020 previo aviso aos docentes por correo electrónico.
|
45 |
|
Observacións avaliación |
Nota: A revisión das calificacións da primeira oportunidade realizarase na terceira semana de Xaneiro de 2019 , previa solicitude a través de correo electronico. O sistema de evaluación será o mismo para ambas oportunidades. Para a segunda oportunidade o plazo de entrega de todolos traballos será a segunda semana de Xullo, e a revisión das calificacions na terceira semana de Xullo, previa solicitude a través de correo electrónico.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bel, I. (2004). Comunicar para crear valor. La dirección de comunicación en las organizaciones. Pamplona, EUNSA
Best, R. (2007). Marketing estratégico. Madrid, Pearson-Prentice Hall
Matos R. F.;San Martín, S. (2012). Análisis sobre la reputación de marca, las emociones y la confianza como formadoras de la satisfacción del turista. Contaduría y Administración 57 (4), octubre-diciembre: pp. 253-286
Casellas, A., Dot Jutgla, E., Pallares- Barbera, M. (2010). Creación de imagen, visibilidad y turismo como estrategias de crecimiento económico de la ciudad. Finisterra XLV, 90, pp. 153-172
Suárez, L.; Vázquez, R.; Díaz, A.M. (2007). La confianza y la satisfacción del cliente: variables clave en el sector turístico . Revista Europea de Dirección y Economía de la Empresa, vol. 16, núm. 3, pp. 115-132
Soledad, M.D.; Bernal, J.J.; Mellinas, J.P. (2012). Los hoteles de la región de Murcia ante las redes sociales y la reputación online. Análisis Turístico 12 1º semestre, pp. 1 - 10
Martínez, V.A., Juanatey, O. (2015). Material básico para el seguimiento de las sesiones magistrales. |
Os dous manuais referenciados son de simple consulta para as posibles dúbidas que poidan xurdir ao longo do curso ou para aquel alumnado que queira profundar en temas específicos. En canto aos capítulos de revistas, son de recomendada lectura os catro por tocar os diferentes bloques e temas da materia, pero o alumnado deberá elixir só dous deles para traballalos como avaliación das lecturas. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|