Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
CE1 - Que os estudantes coñezan os principios da planificación e a xestión sustentable |
A2 |
CE3 - Aplicar sistemas de calidade e xestión social, ambiental e económica |
A3 |
CE4 - Que os alumnos aprendan as técnicas de dirección de organizacións públicas e de empresas do sector turístico |
A4 |
CE5 - Que os alumnos teñan coñecementos sobre a normativa que regula as actividades turísticas |
A5 |
CE6 - Saber manexar o capital social, entendendo o destino turístico como sistema e relacionar axentes implicados no desenvolvemento do produto turístico |
A6 |
CE8 - Planificar novos destinos e produtos turísticos |
A7 |
CE9 - Remodelar destinos turísticos maduros para adaptalos ás novas esixencias da demanda e ao desenvolvemento sustentable das comunidades receptoras |
A8 |
CE11 - Saber definir proxectos de investigación innovadores que repercutan positivamente no sector |
A9 |
CE12 - Utilizar as metodoloxías científicas adecuadas tanto cualitativas como cuantitativas |
A10 |
CE10 - Manexar as TIC para a comunicación, promoción e a comercialización |
A11 |
CE2 - Diagnosticar necesidades e oportunidades e identificar as potencialidades e ameazas do turismo para o desenvolvemento integral das sociedades receptoras |
A12 |
CE7 - Capacidade para interpretar os cambios sociais e como afectan as innovacións nos produtos e ao comportamento do consumidor |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos |
B4 |
CB9 - Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades |
B5 |
CB10 - Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
B6 |
CG1 - Expresarse correctamente, tanto de forma verbal como escrita, nas linguas oficiais da Comunidade Autónoma |
B7 |
CG2 - Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
B8 |
CG3 - Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseada no coñecemento e orientadas ao ben común |
B9 |
CG4 - Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras |
B10 |
CG5 - Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
B11 |
CG6 - Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida |
B12 |
CG7 - Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvimiento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
C1 |
CT1 - Resolver problemas de forma efectiva |
C2 |
CT2 - Comunicarse de xeito afectiva nunha contorna de traballo |
C3 |
CT3 - Trabajar de forma autónoma con iniciativa |
C4 |
CT4 - Traballar de forma colaborativa |
C5 |
CT5 - Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
C6 |
CT6 - Capacidade para interpretar, seleccionar e valorar conceptos adquiridos noutras disciplinas do ámbito turístico |
C7 |
CT7 - Capacidade para a aprendizaxe de novos métodos e teorías, que doten dunha gran versatilidad para adaptarse a novas situacións |
C8 |
CT8 - Comunicar por escrito e oralmente os coñecementos procedentes da linguaxe científica |
C9 |
CT9 - Capacidade para resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade, razonamiento crítico e de comunicar e transmitir coñecementos habilidades e destrezas |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer de forma crítica os fundamentos teóricos da planificación no ámbito turístico (orixe, evolución histórica, tendencias actuais ...) e os principais modelos de planificación (estratéxicos, indicadores, políticas mínimas ...) |
AJ1 AJ2 AJ3 AJ6 AJ7 AR1
|
BC1 BC2 BC3 BC4
|
CC1 CC4 CC5 CC6 CC7
|
Comprender e poñer en práctica as metodoloxías aplicables nos procesos de preparación dos plans de produtos e destinos, tanto cuantitativos como cualitativos. |
AJ1 AJ2 AJ3 AR2 AC2 AC3
|
BC1 BC5 BC6 BC7 BC9 BC10 BC11
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CC7 CC8 CC9
|
Xestionar as distintas fases do desenvolvemento dun plan, integrando os grupos de interese que forman un grupo de turistas. |
AJ1 AJ2 AJ3 AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AR1 AR2 AC1 AC2 AC3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CC7 CC8 CC9
|
Redactar e avaliar críticamente plans de actuación sobre destiños y produtos. |
AJ1 AJ2 AJ3 AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AR1 AR2 AC1 AC2 AC3
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC10 BC11 BC12
|
CC1 CC2 CC3 CC4 CC5 CC6 CC7 CC8 CC9
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Bases teóricas da planificación: |
O concepto de planificación estratéxica: obxectivos e fases.
Evolución histórica, tipoloxía, crítica e situación da planificación en España e Galicia.
O problema xeográfico: a demarcación da rexión turística |
O diagnóstico e o proceso de planificación turística: destiño e produto |
A recollida de información e diagnóstico
A coordinación de actores ea xeración de consenso
Avaliación técnica de obxectivos prioritarios
Imaxe-Misión-Visión
O informe de consenso |
A planificación estratéxica |
Identificación de obxectivos de desenvolvemento turístico
Formulación dunha estratexia de desenvolvemento
Preparación de programas e proxectos
Fontes e compromisos de financiamento
Estratexias con enfoque de grupo |
Implementación, seguemento e evaluación-retroalimentación do plan |
A implantación dun plan
Deseño dunha estrutura para o seguimento do plan
Desenvolvemento de sistemas de información eficaces
Revisión e comentarios do plan |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
A11 A12 B1 B3 B7 |
3 |
2 |
5 |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A3 A4 A5 A12 A6 A8 A9 B12 C1 C4 C6 |
10 |
20 |
30 |
Document analysis |
A11 A4 A12 A6 A10 B1 B2 B3 B5 B10 B11 B12 C2 C3 |
4 |
8 |
12 |
Collaborative learning |
A5 A12 A6 A7 A10 A8 A9 B1 B4 B6 B8 B9 C1 C2 C5 C4 C7 C6 C8 |
7 |
10 |
17 |
Case study |
A1 A11 A2 A3 A4 A12 A8 B2 |
7 |
12 |
19 |
Workshop |
A1 A5 A12 A6 A7 A10 A8 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C3 C5 C4 C7 C6 C9 |
20 |
22 |
42 |
Oral presentation |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A10 B3 B5 B4 B6 B7 B8 B9 |
4 |
4 |
8 |
Seminar |
A1 A3 A4 A10 A8 A9 |
6 |
5 |
11 |
|
Personalized attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Ao comezo de cada tema identificaranse os principais obxectivos que se van alcanzar, a secuencia lóxica que se seguirá na presentación dos contidos, o coñecemento previo recomendado para facilitar o proceso de aprendizaxe e a bibliografía específica. |
Guest lecture / keynote speech |
Cada semana explicaranse os coñecementos básicos da materia, utilizando como soporte medios audiovisuales e fontes documentais. Nestas sesións, a participación activa dos alumnos será necesaria para facilitar o proceso de ensino-aprendizaxe. No caso dos alumnos presenciais, os alumnos participaran directamente no seguimento das explicacións e debate e tutorización presencial. No caso dos alumnoa online, xunto as presentacións e textos disporán de arquivos de audio e video coas explicacións necesarias para o seguimento da clase. Ao mesmo tempo serán tutorizados tanto por mail, como telefónicamente e por Skype. |
Document analysis |
A partir do programa da asignatura proporcionarase material audiovisual ou bibliográfico para servir de referencia para desenvolver algunhas preguntas básicas que o alumno deberá resolver para entregar ao profesor |
Collaborative learning |
Dado que o aprendido na materia resultará na formulación dun plan, o reparto do progreso realizado nos plans que cada alumno desenvolve e o debate continuo sobre as propostas é un dos mellores métodos de aprendizaxe colaborativo. Cada alumno comentará periódicamente as peculiaridades do seu caso eo seu progreso, así como responderá e comentará as propostas dos seus pares. |
Case study |
Un dos obxectivos da materia é a elaboración dunha análise crítica dunha proposta de política económica,
en concreto dos plans a longo prazo fixados para España (2020) utilizando a metodoloxía e os conceptos explicados na materia. |
Workshop |
Nas clases prácticas, baixo a supervisión do profesor e utilizando as metodoloxías mencionadas anteriormente (lecturas, análise de fontes documentais, discusións ...) o alumno debe realizar unha serie de exercicios prácticos. |
Oral presentation |
Un plan proposto preparado por cada alumno será presentado e defendido como a tarefa final do curso. |
Seminar |
Con base nos problemas que presenta a preparación dos plans, proponse seminarios para presentar e comentar os plans que se están a desenvolver neste momento. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Seminar |
Guest lecture / keynote speech |
Case study |
Collaborative learning |
Workshop |
Oral presentation |
Introductory activities |
Document analysis |
|
Description |
Tanto a parte teórica da materia como a práctica e, especialmente, o estudo de casos dentro deste último, complementaranse cunha atención personalizada das consultas dos estudantes, proporcionando orientación e apoio no proceso de aprendizaxe, así como motivando a expansión. de coñecemento seguindo intereses. Esta actividade levarase a cabo de xeito presencial (no horario de titoría do profesor) ou persoalmente (a través de correo electrónico, teléfono ou skype) |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Workshop |
A1 A5 A12 A6 A7 A10 A8 B1 B2 B3 B5 B6 B7 B8 B10 C3 C5 C4 C7 C6 C9 |
Nos talleres os alumnos resolverán conxuntamente problemas derivados do proposto na clase. Este tipo de obradoiros ten como obxectivo compartir as dúbidas que xorden na elaboración do plan. |
25 |
Oral presentation |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A10 B3 B5 B4 B6 B7 B8 B9 |
Realizarase e defenderá o traballo final sobre a elaboración dun plan. O obxectivo desta defensa é presentar os resultados finais do traballo e comentar as propostas desenvolvidas para o caso específico que escolleu o alumno. |
25 |
Document analysis |
A11 A4 A12 A6 A10 B1 B2 B3 B5 B10 B11 B12 C2 C3 |
Unha parte da materia será avaliada na redacción dun plan sobre un destino ou produto. Cada alumno elixirá un destino para elaborar un plan ao longo do curso para que cada parte da análise na clase teña o seu reflexo nel, en particular a análise das fontes documentais que serven de base para a súa redacción. |
50 |
|
Assessment comments |
A materia ten un carácter eminentemente práctico, polo tanto, realizarase a avaliación do traballo de planificación turística realizado polo alumno. Neste senso, pódese considerar unha avaliación continua, xa que as tarefas desenvolvidas serán monitoreadas periódicamente para comentar progresos e dificultades. No caso dos alumnos presenciais, este seguimento farase directamente nos obradoiros donde o contacto será continuo. No caso dos alumnos a distancia o traballo ten carácter individual pero o seguimento farase por un contacto semanal tanto por vía telefónica como por skype donde plantexarnse tanto os avances no proxecto como as dúbidas. Neste último caso a defensa do proxecto farase por vía telemática.
|
Sources of information |
Basic
|
Vera Rebollo, J.F. (Coord.) (2013). Análisis territorial del turismo y planificación de destinos. Valencia: Tirant
André, Marien (2004). Casos de turismo cultural: de la planificación estratégica a la gestión de producto. Madrid: Ariel
Mclntyire, G., Hetherington, A., Inskeeo (2005). Desarrollo turístico sostenible: Guía para planificadores locales. Madrid: OMT
Diaz, Beatriz (2011). Diseño de productos turísticos. Madrid: Síntesis
Mirabell Izard, Oriol (2010). Gestión pública del turismo. Barcelona: UOC
Ayestarán Crespo, Raquel (2012). Planificación Estratégica y gestión de la publicidad: conectando con el consumidor. Madrid: Esic
Antón, S. y González, F. (2005). Planificación territorial del turismo. . Bacelona: UOC |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|