Competencias do título |
Código
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Competencias do título
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A2 |
Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos. |
A36 |
Actitud de compromiso frente a los problemas sociales y culturales. |
B3 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B9 |
Reconocimiento a la diversidad y a la multiculturalidad. |
B12 |
Trabajo en equipo. |
B22 |
Liderazgo. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias do título |
Reconocimiento a la diversidad y a la multiculturalidad B9 |
A2
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B9 B22
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Capacidad de análisis y síntesis B3 |
A2
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B3 B9 B12 B22
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Actitud de compromiso frente a los problemas sociales y culturales A36 |
A2 A36
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B3 B9
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Introducción a la psicología de los colectivos y grupos humanos A2 |
A2 A36
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B9 B12
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Reconocimiento a la diversidad y a la multiculturalidad B9 |
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B9 B12
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Liderazgo B22 |
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B9 B12 B22
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Trabajo en equipo B12 |
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B12 B22
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: LA REALIDAD DEL GRUPO |
Introducción a la Psicología de los Grupos. 2.- El continuo Interpersonal-Intergrupal. 3.- El grupo, escenario de la influencia. 4.- Funciones de los Grupos. 5.- Tipologías grupales. |
TEMA 2: LA ESTRUCTURA DE GRUPO
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1.- Componentes de la estructura grupal. 2.- Posiciones, estatus y roles. 3.- La naturaleza de las normas grupales. 4.- Las diversas acepciones de la cohesión. |
TEMA 3: EL LIDERAZGO EN LOS GRUPOS |
1.- Jefes, líderes y directivos. 2.- Poder, liderazgo e influencia. 3.- Carisma y visión en el liderazgo. 4.- Las habilidades de dirección. |
TEMA 4: COOPERACIÓN, COMPETICIÓN Y RESOLUCIÓN DE CONFLICTOS EN LOS GRUPOS |
1.- Condiciones de las relaciones intergrupales: la condición de identidad, la condición de interdependencia y la condición de estructura. 3.- Determinantes de la cooperación y el conflicto. 4.- La resolución de conflictos. 5.- Estrategias psicosociales contra la discriminación y el prejuicio. |
TEMA 5: DISEÑO E IMPLEMENTACIÓN DE UN PROGRAMA DE INTERVENCIÓN |
1.- Fases en el diseño de un programa de intervención
2.- Implimentación : de la iniciativa a la acción
3.- Estrategias para asegurar la implementación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias |
Horas presenciais |
Horas non presenciais / traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
B3 B9 B12 |
6.5 |
13 |
19.5 |
Discusión dirixida |
B3 |
7 |
7 |
14 |
Traballos tutelados |
A36 B12 |
7 |
21 |
28 |
Presentación oral |
B3 B22 |
2 |
10 |
12 |
Sesión maxistral |
A2 |
7 |
30 |
37 |
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Atención personalizada |
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2 |
0 |
2 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Traballos tutelados |
Proceso de ensinanza orientado á aprendizaxe do alumnado mediante a realización de actividades de carácter práctico a través das que se propoñen situacións que requiren ao estudante identificar un problema obxecto de estudo, formulalo con precisión, desenvolver os procedementos pertinentes, interpretar os resultados e sacar as conclusións oportunas do traballo realizado. |
Presentación oral |
Intervención baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
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Atención personalizada |
Metodoloxías
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Traballos tutelados |
Presentación oral |
Sesión maxistral |
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Descrición |
Os estudiantes recibirán atención personalizada sempre que o necesiten. En calquer caso informarán periodicamente o profesor do estado do traballo |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias |
Descrición
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Cualificación
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Traballos tutelados |
A36 B12 |
Consistirá na realización de actividades de carácter práctico: resumenes sobre documentos analizados individualmente ou en grupo; procura e análise de información sobre temas e situacións sociais; identificación e tratamento de problemas cos procedementos pertinentes; interpretar resutados de traballos de investigación
realizados |
40 |
Presentación oral |
B3 B22 |
Intervención baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica |
20 |
Sesión maxistral |
A2 |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
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20 |
Estudo de casos |
B3 B9 B12 |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada |
20 |
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Observacións avaliación |
La nota final será la suma de todas las metodologías. Es necesario aprobar cada una de las partes para poder superar la asignatura Non se establece ningún criterio de avaliación diferente para o alumnado a tempo parcial ou con dispensa académica.
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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CARTWRIGHT, D. y ZANDER, A. (1992). Dinámica de Grupos. México: Trillas
AYESTARÁN, S. (1996). El grupo como construcción social. Barcelona: Plural Ediciones
ANZIEU, D. y MARTIN, J. (1997). La Dinámica de los Grupos Pequeños. Biblioteca Nueva: Madrid
BUENO, J. R. (1993). La intervención psicosocial. Programas y experiencias> . Madrid: Editorial Popular
ROMAY, J. (2005). Perspectivas y retrospectivas de la Psicología Social en los albores del siglo XXI.. Madrid: Biblioteca Nueva
HUICI, C. y MORALES, J. F. (2004). Psicología de los grupos. Madrid: UNED
GIL, F. y ALCOVER, J. M. (Eds.) (1999). Psicología de los grupos. Madrid: Pirámide
Blanco Abarca, Amalio (2005). Psicología de los grupos. Madrid : Pearson, [2005]
José C. Sánchez. (2014). Psicología de los grupos : teorías, procesos y aplicaciones /. Mc Graw Hill[Recurso electrónico]
BLANCO, A., CABALLERO, A. y DE LA CORTE, L. (2004). Psicología de los Grupos Madrid. Madrid: Pearson
SÁNCHEZ, J. C. (2002). Psicología de los grupos. Teorías, procesos y aplicaciones. Madrid: Mc Graw
Canto Ortiz, Jesús M. (2006). Psicología de los grupos: estructura y procesos (2a. ed. Ediciones Aljibe (recurso Electrónico) |
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
Psicoloxía social/615G01108 |
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Observacións |
As calificacións obtidas na primeira convocatoria serán gardadas para a segunda convocatoria |
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