Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A3 |
Introducción a la evolución de las sociedades contemporáneas y de sus movimientos sociales y políticos. |
A8 |
Análisis de las transformaciones y evolución de las sociedades contemporáneas. |
A17 |
Conocimientos y habilidades en la búsqueda de información secundaria en las diferentes fuentes (instituciones oficiales, bibliotecas, internet, etc.). |
A35 |
Actitud crítica frente a las doctrinas y las prácticas sociales. |
A36 |
Actitud de compromiso frente a los problemas sociales y culturales. |
B1 |
Capacidad de organización y planificación. |
B2 |
Toma de decisiones. |
B3 |
Capacidad de análisis y síntesis. |
B4 |
Resolución de problemas. |
B5 |
Capacidad de gestión de la información. |
B6 |
Comunicación oral y escrita en la lengua nativa. |
B10 |
Habilidades en las relaciones interpersonales. |
B11 |
Compromiso ético. |
B12 |
Trabajo en equipo. |
B13 |
Razonamiento crítico. |
B18 |
Creatividad. |
B21 |
Aprendizaje autónomo. |
B22 |
Liderazgo. |
B24 |
Habilidades para contextualizar e identificar los actores clave en cada situación. |
B26 |
Capacidades en reconocer el carácter global y local de los fenómenos sociales. |
B27 |
Capacidades en reconocer la complejidad de los fenómenos sociales. |
C3 |
Utilizar las herramientas básicas de las tecnologías de la información y las comunicaciones (TIC) necesarias para el ejercicio de su profesión y para el aprendizaje a lo largo de su vida. |
C4 |
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida, democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocimiento teórico y práctico de las causas y formas en las que la sociedad civil se organiza para articular sus demandas de contenido social, político y económico |
A3 A8 A17 A35
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B1 B2 B3 B5 B6 B11 B12 B13 B18 B21 B22 B24 B26
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C3
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Habilidades en gestión y organización de las personas y de las redes sociales que participan en proyectos colectivos |
A3 A8 A35 A36
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B3 B4 B10 B13 B18 B24 B27
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C4
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
I) Marco teórico |
1. Acción colectiva, acción política e sociedade civil.
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II) Os movementos sociais
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2. O estudo dos movementos sociais.
3. Movementos sociais, sociedade civil e cambio social
4. Marcos interpretativos dos movementos sociais
5. Análise de distintos movementos sociais.
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III) O Terceiro Sector
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6. O xurdimento do Terceiro Sector. Definición e análise.
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IV) Teoría e praxe |
7. Acción colectiva en cooperación e desenvolvemento. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A3 A8 A17 A35 A36 B1 B3 B5 B10 B27 C3 |
0 |
30 |
30 |
Sesión maxistral |
A3 A8 A36 B6 B11 B13 B18 B21 C4 |
35.5 |
0 |
35.5 |
Discusión dirixida |
A3 A8 A35 A36 B2 B4 B11 B12 B13 B22 B24 B26 |
11 |
0 |
11 |
Proba de ensaio |
A8 A35 A36 B2 |
35 |
0 |
35 |
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Atención personalizada |
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1 |
0 |
1 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lecturas de determinados textos relacionados coa materia, dispoñibles en versión dixital. En certos casos, as lecturas poderán ser substituidas por saídas de campo, asistencia a charlas e conferencias así coma o visionado e análise de películas e/ou documentais. |
Sesión maxistral |
A habitual para a presentación e desenvolvemento dos contidos teóricos da materia. A base de cada sesión estará maracada polas las lecturas e/ou prácticas asignadas para cada día. |
Discusión dirixida |
Debates dirixidos durante as leccións maxistrais que terán o seu punto de partida tanto nas explicacións do profesor como nos contidos das lecturas, as cales serán de obrigada lectura antes de cada clase. |
Proba de ensaio |
Con regularidade celebraranse na aula pequenas probas de ensaio nas que o alumnado deberá relacionar os contidos das lecturas coas explicacións da sesión maxistral, expoñendo sempre -de maneira sólida, científica e rigorosa- o seu propio punto de vista. |
Atención personalizada |
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Descrición |
O alumnado poderá acudir a titorías no horario establecido polo profesor. Estas titorías concertaranse sempre, previamente, vía correo electrónico. As pequenas dúbidas tamén poderán ser resoltas por mail. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Discusión dirixida |
A3 A8 A35 A36 B2 B4 B11 B12 B13 B22 B24 B26 |
Participación activa na aula. Implicación nas actividades propostas, nos debates e na discusión e análise dos materiais traballados. |
30 |
Lecturas |
A3 A8 A17 A35 A36 B1 B3 B5 B10 B27 C3 |
Lectura obrigada de textos antes de cada clase. |
10 |
Sesión maxistral |
A3 A8 A36 B6 B11 B13 B18 B21 C4 |
Asistencia obrigada ás clases, salvo causa xustificada que deberá de ser notificada. |
10 |
Proba de ensaio |
A8 A35 A36 B2 |
Entrega en clase das probas de ensaio esixidas polo profesor, a partir das lecturas previas e das explicacións e discusións sostidas na clase. O soporte admitido nestas probas será unicamente o papel reciclado. |
50 |
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Observacións avaliación |
Asistencia obrigatoria a clase, salvo causa xustificada que deberá ser probada.
AVALIACIÓN NON CONTINUA Para o alumnado con recoñecemento de adicación a tempo parcial e
dispensa académica de excención de asistencia, acordarase ao inicio do
curso un calendario específico de titorías compatible coa súa adicación. Este
alumnado deberá entregar un traballo crítico e de reflexión baseado nos
textos distribuídos e comentados na clase; para este traballo
facilitarase a información e os materiais durante o curso, en titorías
ou vía correo electrónico. As datas de entrega deste traballo individual
correspóndense coas datas de exame oficial: 1ª oportunidade (10 de
xaneiro) e 2ª oportunidade (23 de xuño).
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Castells, M. (1986). La ciudad
y las masas: sociología de los movimientos sociales urbanos. Madrid:
Alianza. Castells, M. (2001). La era de
la información economía, sociedad y cultura. Vol. 2 - El poder de la identidad. Madrid: Alianza. Cucó Giner, J. (2004). Enfoques teóricos en el estudio de los
movimientos sociales. En J. Cucó Giner, Antropología
Urbana. Barcelona: Ariel, pp. 195-213. Della Porta, D. (2011). Los
movimientos sociales. Madrid: Complutense. Ibarra, P., y Tejerina, B. (eds.) (1998). Los movimientos sociales: transformaciones políticas y cambio cultural. Madrid: Trotta. Juris, J. (2008). Networking futures: the movements against
corporate globalization. Durham: Duke University Press. Laraña, E (1999). La
construcción de los movimientos sociales. Madrid: Alianza. McAdam, J., McCarthy, J., y Zald, M. (eds.). (1999). Movimientos sociales: perspectivas
comparadas. Oportunidades políticas, estructuras de movilización y marcos
interpretativos culturales. Madrid: Istmo. Melucci, A. (1996). L'invenzione del presente. Movimenti sociali
nelle società complesse. Bologna: Il Mulino. Negri, A., y Hardt, M. (2004).
Multitud. Guerra y democracia en la era del imperio. Barcelona: Debate. Santos, B. (2013). Descolonizar
el saber, reinventar el poder. Santiago: LOM. Sassen, S. (2003). Contrageografías
de la globalización: género y ciudadanía en los circuitos transfronterizos.
Madrid: Traficantes de Sueños. Scott, J. (2003). Los dominados y el arte de la resistencia.
Tafalla: Txalaparta. Tarrow, S. (1997). El poder en
movimiento: los movimientos sociales, la acción colectiva y la política.
Madrid: Alianza. Tarrow, S. (2010). El nuevo
activismo transnacional. Barcelona: Hacer. Tilly, Ch. (2009). Los movimientos
sociales, 1768-2008: desde sus orígenes a Facebook. Barcelona: Crítica. Touraine, AL. (1990). Movimientos
sociales hoy. Barcelona: Hacer. |
Bibliografía complementaria
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Adell, R., y Martínez, M. (coords.) (2004). Dónde están las
llaves? El movimiento Okupa: prácticas y contextos sociales. Madrid:
Catarata. Alonso, L. E., y Fernández,
C. J. (2013). Los discursos del presente. Un análisis de los imaginarios
sociales contemporáneos. Madrid: Siglo XXI. Appadurai, A. (2007). El rechazo de las minorías: ensayo sobre la
geografía de la furia. Barcelona:
Tusquets. Balandier,
G. (1994). El poder en escenas. De la representación del poder al poder de
la representación. Barcelona: Paidós. Cañedo,
M., y Marquina, A. (eds.) (2011). Antropología política: temas
contemporáneos. Barcelona: Bellaterra. Castells, M. (2012). Redes de
indignación y esperanza: los
movimientos sociales en la era de Internet. Madrid: Alianza. Cruells, M., e Ibarra, P. (eds.) (2013). La democracia del futuro: del 15M a la emergencia de una sociedad civil
viva. Barcelona: Icaria. Cruz, R. (2015). Protestar en
España: 1900-2013. Madrid: Alianza. Escobar, A. (1996). La
invención del tercer mundo: construcción y deconstrucción del desarrollo. Barcelona: Norma. Feldman, A. (1991). Formations of violence: the narrative of the
body and political terror in Northern Ireland. Chicago: University
of Chicago Press. Ginzburg, C. (2017). El queso y
los gusanos: el cosmos según un molinero del siglo XVI. Barcelona:
Península. Gledhill, J. (2000). El poder y
sus disfraces: perspectivas antropológicas de la política. Barcelona:
Bellaterra. Graeber, D. (2014). Somos el
99%. Una historia, una crisis, un movimiento. Madrid: Capitán Swing. Hobsbawm, E. (1999). Gente poco
corriente: resistencia, rebelión y jazz. Barcelona: Crítica. Lazzarato, M. (2006). Por una
política menor: acontecimiento y política en las sociedades de control. Madrid:
Traficantes de Sueños. Viola, A. (1999). Antropología
del desarrollo: teorías y estudios etnográficos en América Latina. Barcelona:
Paidós. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Antropoloxía social e cultural/615G01102 | Hª política e social contemporánea/615G01109 | Estrutura e cambio social/615G01208 |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Historia das ideas e formas políticas/615G01402 | Metodoloxía da investigación etnográfica/615G01403 | Globalización, medio ambiente e poboación/615G01409 | Risco, cultura e medio ambiente/615G01417 |
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Materias que continúan o temario |
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