Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Supervised projects |
|
0 |
0 |
0 |
Workbook |
|
0 |
0 |
0 |
Mixed objective/subjective test |
|
0 |
0 |
0 |
|
Personalized attention |
|
30 |
0 |
30 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Supervised projects |
|
Workbook |
|
Mixed objective/subjective test |
|
Personalized attention |
Methodologies
|
Mixed objective/subjective test |
Supervised projects |
Workbook |
|
Description |
Actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, que ten como finalidade atender as necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
|
|
50 |
Supervised projects |
|
|
30 |
Workbook |
|
|
20 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
SGAE (2010). Anuario SGAE de las artes escénicas, musicales y audiovisuales 2010. Madrid. Fundación Autor-SGAE
Linde, E.; Vidal, J.M. y Medina, S. (2011). Derecho Audiovisual. Madrid. Colex
Azurmendi, A. (2011). Derecho de la Comunicación. Barcelona. Bosch
Mora-Figueroa, B. (2009). El mercado global de la comunicación: éxitos y fracasos. Pamplona. EUNSA
Medina, M. (2005). Estructura y gestión de empresas audiovisuales. Pamplona. EUNSA
Epstein, E.J. (2007). La gran ilusión. Dinero y poder en Hollywood. Barcelona. Tusquets
UTECA (Unión de televisiones comerciales asociadas) (2010). La televisión en España. Informe 2010.
Barrera, C. y Nogué, A. (2006). La Vanguardia, del franquismo a la democracia. Madrid. Fragua
AEDE (Asociación de Editores de Diarios Españoles) (2010). Libro blanco de la prensa diaria 2011. Madrid. AEDE
Carvajal Prieto, M. (2007). Líderes en prensa. La dirección estratégica de Vocento. Diego Marín Librero-Editor
Artero Muñoz, J.P. (2007). Modelos estratégicos de Telecinco (1990-2005). Madrid. Fragua
(). Noticias de la Comunicación.
Frattini, E. y Colias, Y. (1996). Tiburones de la comunicación: grandes líderes de los grupos multimedia. Pirámide
SEOANE, M.C. y SUEIRO, S. (2004). Una historia de El País y del grupo Prisa. De una aventura incierta a una gran industria cultural. Barcelona. Plaza & Janés |
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|