Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A3 |
Xestionar proxetos audiovisuais. |
A4 |
Investigar e analizala comunicación audiovisual. |
A6 |
Coñecelo sector audiovisual: a oferta e as audiencias. |
A9 |
Coñecelos modelos de xestión. |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar os datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que acheguen unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B6 |
Expresarse correctamente tanto de xeito oral como escrito en linguas oficiais da comunidade autónoma |
B8 |
Empregar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) precisas para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
B9 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida e solidaria capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e imprantar solución baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común |
C1 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C2 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C3 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C4 |
Valorar a importancia que ten a investigación, innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Identificar, distinguir e relacionar as estruturas organizativas no campo da comunicación, a súa evolución, a súa xestión ao longo do tempo e as súas tendencias. Así como as interrelacións entre os suxeitos da comunicación: autores, institucións, empresas, medios, soportes e receptores. |
A3 A4 A6 A9
|
B3 B8 B9
|
C1 C2
|
Buscar, seleccionar e sistematizar fontes de información de referencia sobre os sectores estudados. Interpretar a información obtida nas devanditas fontes: informes sectoriais, informes económico-financeiros, datos estatísticos. Usar adecuadamente as ferramentas tecnolóxicas para presentar os resultados dos seus traballos correctamente, conforme aos canons das disciplinas da comunicación. |
A4 A6 A9
|
B3 B4 B6 B8
|
C3
|
Traballar en equipo e comunicar as propias ideas mediante a creación dun ambiente propicio, e ser capaz de integrarse nun proxecto común destinado á obtención de resultados. Respecto solidario cara ás persoas. Tomar decisións, asumir riscos e afrontar con madurez os acertos e erros derivados das mesmas. Orde e método: habilidade para a organización e temporalización das tarefas. Consultar se se necesita orientación: chegar a tempo coas preguntas e as dúbidas.
|
A9
|
B4 B6 B8 B9
|
C3 C4
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Industrias Culturais |
- Conceptos fundamentais.
- Políticas de comunicación e cultura.
- Hábitos de consumo cultural na sociedade española. |
A industria do videoxogo |
- Antecedentes.
- Mercado dos videoxogos: crecemento e diversificación.
- Tendencias. |
A industria do lecer cultural |
- A identidade cultural europea.
- O patrimonio cultural. |
A industria musical |
- Antecedentes.
- Cadea de valor: creación, produción, difusión, distribución, consumo.
- Tendencias. |
A industria xornalística |
- Antecedentes.
- Datos estructurais.
- Tendencias e retos. |
A industria do libro |
- Antecedentes.
- Datos estructurais.
- Tendencias e retos. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A3 A6 B3 B4 B6 B8 B9 |
26 |
36 |
62 |
Document analysis |
A4 C2 C3 C4 |
6 |
0 |
6 |
Collaborative learning |
A3 A4 A6 A9 B3 B4 B7 C1 |
12 |
24 |
36 |
Workshop |
A4 A6 B9 C2 C3 |
6 |
8 |
14 |
Mixed objective/subjective test |
B3 B5 B9 |
2 |
22 |
24 |
|
Personalized attention |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Leccións expositivas nas que se explicarán os aspectos principais dos bloques temáticos que comprende a materia. Un dos seus obxectivos é facilitar a aprendizaxe dos conceptos propios desta disciplina. |
Document analysis |
Busca, selección e sistematización de fontes de información de referencia sobre as industrias estudadas. |
Collaborative learning |
Organización da clase en pequenos grupos nos que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo.
|
Workshop |
Aprendizaxe práctica con diversos obxectivos e aplicación de diferentes metodoloxías. |
Mixed objective/subjective test |
Exames da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Collaborative learning |
Workshop |
|
Description |
A profesora estará a disposición dos alumnos nas súas horas de titoría e a través do correo electrónico para as necesarias orientacións e seguimento nestas actividades.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Mixed objective/subjective test |
B3 B5 B9 |
Exames.
A súa realización é obrigatoria para optar á avaliación da materia.
|
60 |
Collaborative learning |
A3 A4 A6 A9 B3 B4 B7 C1 |
Traballo en grupo no que se valora tanto o resultado como o proceso.
A cualificación de cada alumno integrante do grupo podería ser diferente en función da súa achega e compromiso.
A participación neste traballo é obrigatoria para optar á avaliación da materia. |
20 |
Workshop |
A4 A6 B9 C2 C3 |
Aprendizaxe práctica aplicada ao traballo en equipo e a consecución de obxectivos.
A participación neste traballo é obrigatoria para optar á avaliación da materia. |
20 |
|
Assessment comments |
Ortografía: as posibles faltas de ortografía nos exames e traballos baixarán de modo significativo a cualificación dos mesmos. Os alumnos deberán consultar semanalmente o Moodle,
porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a
información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e
cualificacións. Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia: as actividades de avaliación e a súa valoración serán iguais. Os traballos
en grupo previsto poderán facelos individualmente, se é imprescindible. A
través das titorías, a profesora adaptará ás circunstancias do alumno/a ás
datas para realizar as actividades e facilitaralle a orientación
necesaria para cursar a materia.
|
Sources of information |
Basic
|
SGAE (). Anuario SGAE de las artes escénicas, musicales y audiovisuales 2011. Madrid. Fundación Autor-SGAE
COSTA SÁNCHEZ, C. (2017). Cambios y nuevos retos para la industria de la música en España. Telos. Revista de pensamiento sobre Comunicación, Tecnología y Sociedad
SALGADO GARCÍA, F. / ALEJANDRO MARTÍNEZ, V. (2012). Economía de la cultura y la comunicación en la era digital. MEDIA XXI
KAHNEY, L. (2009). En la cabeza de Steve Jobs. La mente detrás de Apple. Barcelona. Gestión 2000
CORDÓN, J.A. (2011). Gutemberg 2.0: la revolución de los libros electrónicos. Vigo: Trea
BUSTAMANTE, E. (coord.) (2003). Hacia un nuevo sistema mundial de comunicación. Gedisa
DURAN, J. y SANCHEZ, L. (ed.) (2008). Industrias de la comunicación audiovisual. Barcelona. Publicacions i edicions Universitat de Barcelona
AEDE (Asociación de Editores de Diarios Españoles) (Anual). Libro blanco de la prensa diaria . Madrid. AEDE
HESMONDHALGH, D. (2007). The Cultural Industries. Londres. SAGE |
|
Complementary
|
MORA-FIGUEROA, B. (2009). El mercado global de la comunicación: éxitos y fracasos. Pamplona. EUNSA
CAMPOS, F. (coord.) (2011). El nuevo escenario mediático. Zamora: Comunicación Social
FRATTINI, E. y COLIAS, Y. (1996). Tiburones de la comunicación: grandes líderes de los grupos multimedia. Madrid. Pirámide
SEOANE, M.C. y SUEIRO, S. (2004). Una historia de El País y del grupo Prisa. De una aventura incierta a una gran industria cultural.. Barcelona. Plaza & Janés |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Law/616G01005 | The Audiovisual Sector/616G01007 | Business/616G01010 |
|
Other comments |
Os alumnos deberán consultar semanalmente o Moodle,
porque a través deste espazo docente virtual comunicaráselles toda a
información necesaria sobre a materia: documentos, avisos e
cualificacións. Nesta materia desenvolveranse actividades relacionadas coas
liñas de innovación docente ás que se adscribe o grupo de innovación
docente GIDCOM. |
|