Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A7 |
E07 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra grosa e acabada, cuestión que comporta a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a intervención nos sistemas construtivos de edificación, incluídos os elementos de compartimentación interior, as carpintarías e as solucións de envolvente. |
A8 |
E08 - Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
C1 |
T01 - Capacidade de análise e síntese |
C2 |
T02 - Capacidade de organización e planificación |
C3 |
T03 - Comunicación oral e escrita |
C4 |
T04 - Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo |
C5 |
T05 - Capacidade para a xestión da información |
C6 |
T06 - Resolución de problemas |
C7 |
T07 - Toma de decisións |
C8 |
T08 - Aprendizaxe autónoma |
C9 |
T09 - Creatividade |
C14 |
T14 - Sensibilidade estética |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
CM6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas aos que deben enfrontarse, así como descubrir os límites do coñecemento na área da tecnoloxía na arquitectura, para plantexar unha investigación que a faga avanzar. |
AJ7 AJ8
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5
|
CJ1 CJ6 CJ7 CJ8 CJ9
|
AP3 Conservación da obra pesada: aptitude ou capacidade para innovar en todolo relativo á analise, control da calidade, definición de condicións de mantemento e reparación das estruturas de edificación, e das cimentacións. |
AJ8
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5
|
|
AP6 Conservación da obra grosa e acabada: aptitude ou capacidade para innovar en todolo realtivo a analise, control da calidade e definición das condicións, mantemento e medidas de intervención nos sistemas de divisións interiores, carpintería e demais obra acabada de interior, así como nos cerramentos, cubertas, etc. |
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8 CJ9 CJ14
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1.- INTRODUCCION: INVESTIGACIÓN TECNOLÓXICA |
1.1 - Modalidades de Investigación en Arquitectura
1.2 - Plantexamento inicial de unha investigación tecnolóxica
1.3 - Ciencia dos materiais. Novos materiais e composites.
1.4 - Desenrolo de novos elementos e sistemas constructivos
1.5 - Tesis Doutoral: Hipótesis, Metodoloxía, Documentación, Aportaciones.
|
2.- PROXECTOS DE INVESTIGACIÓN TECNOLÓXICA: |
2.1 - Grupos de investigación. Multidisciplinariedade.
2.2 - Permeabilidade do granito según os acabados.
2.3 - Humedades nos enlosados do patrimonio arquitectónico
2.4 - Estabilidade de Muros esbeltos de perpiaño de granito
|
3.- TECNICAS DE LABORATORIO: VISITA AL SAIN |
3.1 - Presentación dos Servicios Generales de Apoyo a la Investigación (SXAIN)
3.2 - Caracterización química; Fluorescencia de Rayos X (FRX),
3.3 - Absorción Atómica e Electroforesis Capilar.
3.4 - Análisis termo gravimétrico
3.5 - Espectroscopía Infrarroxa -Difracción de Rayos X en polvo
3.6 - Microscopía electrónica de barrido- Análisis da imaxen
|
4.- TECNICAS DE LABORATORIO: VISITA AL CITEEC – Centro de Innovación Tecnológica en Edificación e Enxeñería Civil |
4.1 - Presentación do CITEEC e fomento da investigación aplicada.
4.2 - Laboratorio de Construcción: Investigación experimental sobre materiais e estructuras, tanto a macroescala como mesoescala.
4.3 - Laboratorio de Portos e Costas: canal de oleaxe e dársena de experimentación hidrodinámica.
4.4 - Laboratorio hidráulico e Túnel de viento
4.5 - Ensayos de estanquidade de ventás e fachadas
|
5.- EJEMPLOS PRACTICOS DE DESENROLO TECNOLÓXICO |
.1 - Tesis acerca do desenrolo de materiais compostos
5.2 - Tesis acerca do desenrolo de unha Fachada prefabricada lixeira con acabado cerámico
5.3 - Tesis acerca do desenrolo de unha alternativa de anclaxe para fachadas todo vidrio /acristalamiento con vidrios dinámicos
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
18 |
18 |
36 |
Case study |
C6 C7 C8 C9 C14 |
3 |
10 |
13 |
Supervised projects |
A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C14 |
0 |
25 |
25 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Esta materia precisa trasmitir conocimientos, definir conceptos, explorar una realidad, la científica, que resulta novedosa a universitarios con formación eminentemente técnica y artística, pero no científica.
En estas sesiones magistrales se persigue cubrir ese vacío. |
Case study |
La materia quedaría planteada sólo de un modo teórico si no se familiarizara a los alumnos con investigaciones concretas, con la metodología a seguir en la formalización de proyectos de investigación, y sobre todo, con los documentos que forman la tesis doctoral. Con el estudio de casos se pretende complementar con casos prácticos los conocimientos teóricos ya explicados. |
Supervised projects |
Trabajos tutelados: Elaboración por parte del alumno de un trabajo a nivel profesional y/o de investigación.
Metodología diseñada para promover el aprendizaje autónomo de los estudiantes, bajo la tutela del profesor, en escenarios variados (académicos y profesionales). Está referida prioritariamente al aprendizaje del “cómo hacer las cosas”. Constituye una opción basada en la asunción por los estudiantes de la responsabilidad por su propio aprendizaje y en el seguimiento de ese aprendizaje por parte del profesor-tutor.
El trabajo tutelado versará sobre contenidos directos de la materia o que resulten afines a juicio del profesor. El trabajo podrá plantearse como trabajo único e independiente o, preferiblemente, podrá formar parte del Trabajo Fin de Master, como ocurre con el resto de las materias del Área de Construcción |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Guest lecture / keynote speech |
|
Description |
Se procurará implicar a cada alumno en la explicaciones teóricas, fomentando la participación.
El ejercicio práctico será tutelado desde el inicio, con correciones periódicas previamente establecidas.
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C14 |
El trabajo práctico de inspección de un edificio, que podrá realizarse en grupo, permitirá verificar los resultados de aprendizaje conseguidos por cada alumno, así como su capacidad de trabajar sectorialmente en grupo sin perder el objetivo holístico perseguido.
El reparto de cometidos y tareas dentro del grupo será el que apruebe el profesor. |
90 |
Guest lecture / keynote speech |
A7 A8 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 |
Dado el carácter presencial del Master, en esta materia como en las restantes materias que integran el presente postgrado, se exige una asistencia no inferior al 80% relativa a la totalidad de las sesiones presenciales programadas. |
10 |
|
Assessment comments |
Como en las restantes materias que integran el presente postgrado, se exige además una asistencia no inferior al 80% relativa a la totalidad de las sesiones presenciales programadas
|
Sources of information |
Basic
|
|
- Cómo se hace una tesis. Umberto Eco
- Metodología y documentación científico-técnica. Seminario de Investigación (U. Rey Juan Carlos)
- ¿Cómo Organizar su Tesis?. (How to Organize your Thesis) Prof. John W. Chinneck, Depto. de Ingeniería de Sistemas y Computación, Carleton University, Ottawa, Canadá
- How write a PhD Thesis. (Cómo escribir una tesis de doctorado). Joe Wolfe, School of Physics, The University of New South Wales, Sydney
- Writing and Presenting Your Thesis or Dissertation. (Cómo Escribir y Presentar su Tesis o Disertación) S. Joseph Levine, Ph.D., Michigan State University, East Lansing, Michigan USA
- Postgraduate Student Resources. Applied Ecology Research Group, University of Canberra, ACT 2601, AUSTRALIA
- How Thesis Get Written: Some Cool Tips. Dr Steve Easterbrook, Dept of Computer Science, University of Toronto
- How to write a PhD thesis.Information Security, ETH, Zurich
- PhD: First Thoughts to Finished Writing.The University of Queensland, Australia
- How To Write A Dissertation.Bedtime Reading For People Who Do Not Have Time To Sleep. Douglas E. Comer, Computer Science Department, Purdue University
- Useful Things to Know About Ph. D. Thesis Research. H.T. Kung, "What is Research" Immigration Course, Computer Science Department, Carnegie Mellon University
|
Complementary
|
|
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
Other comments |
Esta materia sirve como complementos formativos para el Programa de Doctorado "Arquitectura y Urbanismo" de la ETSAC |
|