Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
E01 - Aptitude ou capacidade para acometer actividades de crítica arquitectónica, mediante a análise do patrimonio edificado baixo diferentes ópticas e a identificación dos precedentes formais, tipolóxicos e estilísticos. |
A2 |
E02 - Aptitude ou capacidade para realizar tarefas vinculadas á protección do patrimonio edificado, incluídas a catalogación monumental, a definición de medidas de protección de edificios e conxuntos arquitectónicos, e a redacción de plans de delimitación e conservación. |
A3 |
E03 - Aptitude ou capacidade para elaborar o material gráfico asociado ao levantamento, a análise, a interpretación e a intervención do patrimonio arquitectónico. |
A4 |
E04 - Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación. |
A5 |
E05 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada. |
A6 |
E06 - Aptitude ou capacidade para inspeccionar, analizar, controlar a calidade e definir as condicións de mantemento, e intervir nas instalacións de edificación. |
A7 |
E07 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra grosa e acabada, cuestión que comporta a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a intervención nos sistemas construtivos de edificación, incluídos os elementos de compartimentación interior, as carpintarías e as solucións de envolvente. |
A8 |
E08 - Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría. |
A9 |
E09 - Aptitude ou capacidade para realizar auditorías e certificacións enerxéticas de edificios existentes, incluída a proposta de alternativas de mellora e optimización mediante a redacción de informes e proxectos técnicos. |
A10 |
E10 - Aptitude ou capacidade para utilizar criterios de sustentabilidade ambiental na elección de materiais e na definición de solucións técnicas, abranguendo o uso e a integración de sistemas activos e pasivos. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
CG1 - Entender a importancia da rehabilitación arquitectónica desde o punto de vista da preservación do patrimonio histórico e cultural dunha sociedade. |
C1 |
T01 - Capacidade de análise e síntese |
C2 |
T02 - Capacidade de organización e planificación |
C3 |
T03 - Comunicación oral e escrita |
C4 |
T04 - Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo |
C5 |
T05 - Capacidade para a xestión da información |
C6 |
T06 - Resolución de problemas |
C7 |
T07 - Toma de decisións |
C8 |
T08 - Aprendizaxe autónoma |
C9 |
T09 - Creatividade |
C10 |
T10 - Habilidade gráfica xeral |
C11 |
T11 - Visión espacial |
C12 |
T12 - Comprensión numérica |
C13 |
T13 - Intuición mecánica |
C14 |
T14 - Sensibilidade estética |
C15 |
T15 - Cultura histórica |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecemento das técnicas, materiais, elementos e sistemas de construción en rehabilitación arquitectónica, a súa historia, características, normativas e a súa aplicación á arquitectura. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11 CP12 CP13 CP14 CP15
|
Formación do alumno para que el poida deseñar, dimensionar e especificar, sistemas e detalles específicos de construción das técnicas de rehabilitación arquitectónica. |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11 CP12 CP13 CP14 CP15
|
Capacitar ao estudante para que poida achegarse ao proxecto arquitectónico das técnicas de construción específicas de rehabilitación arquitectónica |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP5 AP6 AP7 AP8 AP9 AP10
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5 BP6
|
CP1 CP2 CP3 CP4 CP5 CP6 CP7 CP8 CP9 CP10 CP11 CP12 CP13 CP14 CP15
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 0. Rehabilitación arquitectónica desde o punto de vista das técnicas e sistemas de construción. |
Graos de intervención.
Patrimonio construído.
Tradicións constructivas
Criterios de intervención.
Rehabilitación arquitectónica hoxe; unha aproximación
|
Tema 1. Accións previas na rehabilitación arquitectónica. |
Accións de urxencia.
Consolidación de fachadas.
Encofrado
Apeos.
Ansdamios
|
Tema 2. Falta e limpeza das fachadas |
Falta
Falta por colonización biolóxica.
Limpeza de fachadas. |
Tema 3. Rehabilitación de fachadas. |
Rehabilitación de fachadas dende o exterior:
Sistemas de illamento térmico exterior (REVIT).
Rehabilitación con elementos construtivos. novas fachadas adosadas.
Casos prácticos |
Tema 4. Rehabilitación de arquitecturas de formigón exposto. |
Limpeza
Pasivación de reforzo.
Protección de armas.
Produtos
Protección de formigón. |
Tema 5. Rehabilitación de cubiertas. |
Cubertas de saia.
Cubertas planas.
Produtos industrializados |
Tema 6. Rehabilitación de pisos. |
Sistemas industrializados e produtos semi-acabados.
Casos prácticos |
Tema 7. Rehabilitación de la carpintería exterior. |
Carpintería de madeira.
Fábrica de metal.
Casos prácticos |
Tenma 8. Rehabilitación de revestimentos de fachada |
Rehabilitación de revestimentos continuos:
Morteros, xeso e estucos.
Solicitados
Paneles industrializados. |
Tema 9: Casos prácticos integrais de rehabilitación arquitectónica. |
Actuacións nos tellados da Catedral de Santiago de Compostela. Arq. J. Alonso.
Plan director da Catedral de Santiago de Compostela. Arq. J. Alonso.
Actuacións arquitectónicas no Pórtico da Gloria da Catedral de Santiago de Compostela. Arq. S. Seara.
|
Tema 10: Casos prácticos integrais de rehabilitación arquitectónica do patrimonio histórico 2. |
Casa das Conchas en Salamanca. Arq. C. Puente.
Escola Fonseca Salamanca. Arq. C. Puente. |
Tema 11: Casos prácticos integrais de rehabilitación arquitectónica do patrimonio moderno |
Casa de Cultura de Cambre. AZrq, Ezcurra e Ouzande.
Vila Ricarda. Arq. A. Bonet Correa |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
18 |
18 |
36 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
3 |
21 |
24 |
Lecturas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
1 |
9 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición na aula da materia correspondente do programa. Ao comezo da sesión mostrarase o índice e resumo do tema. A explicación responderá coas imaxes necesarias e cos diagramas e gráficos sinópticos adecuados. Ao final da sesión farase un resumo destacando os aspectos máis importantes e recomendaranse as lecturas complementarias pertinentes. |
Traballos tutelados |
"Traballos tutelados: Elaboración por parte do alumno dunha obra a nivel profesional e / ou investigador.
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos alumnos, baixo a tutela do profesor, en escenarios variados (académicos e profesionais). É referido principalmente á aprendizaxe de "como facer as cousas". É unha opción baseada na suposición por parte dos alumnos da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe e no seguimento desa aprendizaxe do profesor-titor.
O traballo supervisado abordará os contidos directos da materia ou que estea relacionado co xuízo do profesor. O traballo pode considerarse como un traballo único e independente ou, preferiblemente, pode ser parte do Proxecto de Máster Final, como sucede co resto das materias da Área de Construción. "
Durante o curso haberá un traballo práctico que consistirá no desenvolvemento constructivo -memoria, plans e especificacións técnicas- da rehabilitación dun edificio existente. O traballo a realizar será considerado ao comezo do curso e os edificios propostos servirán como exercicio a outras materias do Máster. Tamén propoñerá temas teóricos de traballo do tipo: avaliación e estudo comparativo de materiais e sistemas para a rehabilitación arquitectónica. |
Lecturas |
Os alumnos lerán os libros, artigos científicos e técnicos e documentación que indican os profesores. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A importancia da atención personalizada é consecuencia dos obxectivos docentes da materia que non só consisten en informar ou comunicar contidos máis ou menos obxectivos, senón que a formación: o desenvolvemento de habilidades, a forma de manexar problemas, o fomento da creatividade, o espírito crítico, etc.
A atención personalizada para o alumno farase durante a realización das obras supervisadas, a través de entrevistas persoais co profesor.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
Non haberá exames na materia.
Para superar o curso, é imprescindible asistir a todas as clases teóricas impartidas e presentar as notas tomadas da materia para a avaliación. A asistencia será controlada.
Calquera falta de asistencia, xustificada, debe ser recuperada a través dun traballo que consistirá nunha lectura indicada polo profesor que irá acompañada do resumo escrito correspondente. |
30 |
Traballos tutelados |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
Para superar o curso, a conclusión e presentación dun traballo de curso é unha condición esencial. Este traballo debe obter unha cualificación mínima de aprobación. |
65 |
Lecturas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
Un resumo das lecturas impartidas polo profesor presentarase ao final do período lectivo. |
5 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
MALDONADO RAMOS, L.; Técnicas de intervención en
edificios históricos (TIEH), Instituto Juan de Herrera, Escuela Técnica
Superior de Arquitectura de Madrid, 2001. MONJO CARRIÓ, J.; Patología de cerramientos y acabados
arquitectónicos, Munilla-Lería, 2000. MONJO CARRIÓ, J.; MALDONADO RAMOS, L.; Manual de
inspección técnica de edificios, Munilla-Lería, 2002. DEPARTAMENTO DE CONSTRUCCIÓN Y TECNOLOGÍAS ARQUITECTÓNICAS,
Tratado de rehabilitación, Munilla-Lería, 1999. VILLEGAS SÁNCHEZ, R.; Metodología de diagnóstico y
evaluación de tratamientos para la conservación de los edificios históricos, Instituto
Andaluz de Patrimonio Histórico, ed. Comares, 2003. PARICIO ANSUÁTEGUI, I.; Pátina
o suciedad, ed. Bisagra, 2002. |
Bibliografía complementaria
|
|
TECTÓNICA 18; Rehabilitación (I): estructuras, Madrid
2005. TECTÓNICA 33; Rehabilitación:
la arquitectura moderna , Madrid 2010. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Accións e Estratexias sobre a Arquitectura Moderna/630567102 | Patoloxía dos Materiais e Sistemas Tradicionais/630567113 | Análisis Estrutural de Edificios Históricos/630567118 | Analise e Teoría da Intervención no Patrimonio/630567101 | A Rehabilitación a través do Proxecto/630567107 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Patoloxía e Recuperación de Estruturas de Madeira/630567121 | Patoloxía e Recuperación de Estruturas de Formigón/630567120 | Inspección de Sistemas Construtivos/630567109 | Patoloxía e Recuperación de Estruturas de Fábrica/630567122 |
|
Materias que continúan o temario |
Sistemas Avanzados de Reparación e Reforzo de Estruturas/630567123 |
|
|