Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
E01 - Aptitude ou capacidade para acometer actividades de crítica arquitectónica, mediante a análise do patrimonio edificado baixo diferentes ópticas e a identificación dos precedentes formais, tipolóxicos e estilísticos. |
A2 |
E02 - Aptitude ou capacidade para realizar tarefas vinculadas á protección do patrimonio edificado, incluídas a catalogación monumental, a definición de medidas de protección de edificios e conxuntos arquitectónicos, e a redacción de plans de delimitación e conservación. |
A3 |
E03 - Aptitude ou capacidade para elaborar o material gráfico asociado ao levantamento, a análise, a interpretación e a intervención do patrimonio arquitectónico. |
A4 |
E04 - Aptitude ou capacidade para intervir no patrimonio edificado con valor histórico, aspecto que engloba a coordinación do seu estudo e a súa investigación documental, a elaboración de plans directores de conservación e a redacción e dirección da execución de proxectos de restauración e rehabilitación. |
A5 |
E05 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra pesada, mediante a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a estimación da seguridade das estruturas de edificación, incluídas as súas posibles cimentacións, podendo igualmente afrontar a redacción de proxectos de reparación e reforzo, e a dirección da execución asociada. |
A6 |
E06 - Aptitude ou capacidade para inspeccionar, analizar, controlar a calidade e definir as condicións de mantemento, e intervir nas instalacións de edificación. |
A7 |
E07 - Aptitude ou capacidade para a conservación da obra grosa e acabada, cuestión que comporta a inspección, a análise, o control de calidade, a definición das condicións de mantemento e a intervención nos sistemas construtivos de edificación, incluídos os elementos de compartimentación interior, as carpintarías e as solucións de envolvente. |
A8 |
E08 - Aptitude ou capacidade para redactar informes técnicos e proxectos de rehabilitación do patrimonio edificado, incluídas actividades de asesoramento e consultoría. |
A9 |
E09 - Aptitude ou capacidade para realizar auditorías e certificacións enerxéticas de edificios existentes, incluída a proposta de alternativas de mellora e optimización mediante a redacción de informes e proxectos técnicos. |
A10 |
E10 - Aptitude ou capacidade para utilizar criterios de sustentabilidade ambiental na elección de materiais e na definición de solucións técnicas, abranguendo o uso e a integración de sistemas activos e pasivos. |
B1 |
CB6 - Posuír e comprender coñecementos que proporcionen unha base ou oportunidade para ser orixinais no desenvolvemento e/ou a aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
CB7 - Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
CB8 - Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
CB9 - Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e as razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
CB10 - Que os estudantes manexen as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
CG1 - Entender a importancia da rehabilitación arquitectónica desde o punto de vista da preservación do patrimonio histórico e cultural dunha sociedade. |
C1 |
T01 - Capacidade de análise e síntese |
C2 |
T02 - Capacidade de organización e planificación |
C3 |
T03 - Comunicación oral e escrita |
C4 |
T04 - Coñecementos de informática relativos ao ámbito de estudo |
C5 |
T05 - Capacidade para a xestión da información |
C6 |
T06 - Resolución de problemas |
C7 |
T07 - Toma de decisións |
C8 |
T08 - Aprendizaxe autónoma |
C9 |
T09 - Creatividade |
C10 |
T10 - Habilidade gráfica xeral |
C11 |
T11 - Visión espacial |
C12 |
T12 - Comprensión numérica |
C13 |
T13 - Intuición mecánica |
C14 |
T14 - Sensibilidade estética |
C15 |
T15 - Cultura histórica |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Knowledge of the techniques, materials, elements and building systems in architectural rehabilitation, its history, characteristics, regulations and its application to architecture. |
AJ1 AJ2 AJ3 AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9 AJ10
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8 CJ9 CJ10 CJ11 CJ12 CJ13 CJ14 CJ15
|
Training of the student so that he can design, measure and specify specific construction details of the architectural rehabilitation techniques and systems. |
AJ1 AJ2 AJ3 AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9 AJ10
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8 CJ9 CJ10 CJ11 CJ12 CJ13 CJ14 CJ15
|
Training of the student so that he can design, measure and specify specific construction details of the architectural rehabilitation techniques and systems. |
AJ1 AJ2 AJ3 AJ4 AJ5 AJ6 AJ7 AJ8 AJ9 AJ10
|
BJ1 BJ2 BJ3 BJ4 BJ5 BJ6
|
CJ1 CJ2 CJ3 CJ4 CJ5 CJ6 CJ7 CJ8 CJ9 CJ10 CJ11 CJ12 CJ13 CJ14 CJ15
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Theme 0. To train students so that you can address the architectural project from specific construction techniques of architectural rehabilitation. |
Grados de intervención.
Patrimonio construido.
Tradiciones constructivas.
Criterios de intervención.
La rehabilitación arquitectónica hoy; una aproximación.
|
Theme 1. Previous actions in the architectural rehabilitation. |
Emergency actions. Consolidation of facades. Formwork. Shoring. Ansdamios. |
Theme 2. Fouling and cleaning of facades |
Fouling. Fouling by biological colonization. Façade cleaning. |
Theme 3. Rehabilitation of facades. |
Rehabilitation of facades from the outside: exterior thermal insulation (REVIT) systems. Rehabilitation with constructive elements. new terraced facades. Case studies. |
Topic 4. Rehabilitation of concrete architectures. |
Cleaning. Passivation of armor. Protection of armaduiras. Products. Protection of concrete. |
Item 5. Rehabilitation of decks. |
Covered skirts. Flat roofs. Industrialized products. |
Item 6. Rehabilitation of floor slabs. |
Industrial systems and products. Case studies. |
Item 7. Refurbishment of the exterior carpentry. |
Woodworks. Steelwork. Case studies. |
Tenma 8. Rehabilitation of facade |
Rehabilitation of continuous coatings: mortars, plastered, and stucco. Facings. Industrial panels. |
Item 9: Comprehensive case studies of architectural rehabilitation. |
Actuaciones en las cubiertas de la Catedral de Santiago de Composela. Arq. J. Alonso.
Plan director de la Catedral de Santiago de Composela. Arq. J. Alonso.
Actuaciones arquitectónicas en el Pórtico de la Gloria de la Catedral de Santiago de Composela. Arq. S. Seara.
|
Tema 10: Casos prácticos integrales de rehabilitación arquitectónica del patrimonio histórico 2. |
Casa de las Conchas en Salamanaca. Arq. C. Puente.
Colegio Fonseca Salamanca. Arq. C. Puente.
|
Tema 11: Casos prácticos integrales de rehabilitación arquitectónica del patrimonio moderno |
Casa de la Cultura de Cambre. AZrq, Ezcurra y Ouzande.
Villa Ricarda. Arq. A. Bonet Correa |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
18 |
18 |
36 |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
3 |
21 |
24 |
Workbook |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
1 |
9 |
10 |
|
Personalized attention |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exhibition in the classroom of the corresponding agenda item. At the beginning of the session the index and summary of the topic will be displayed. The explanation with the required images and diagrams and convenient summary tables will be supported. At the end of the session a summary highlighting the most important aspects will be made and the relevant complementary readings will be recommended. |
Supervised projects |
"Supervised proyects": elaboration by the student of a working professional or research." Methodology designed to promote autonomous learning of students, under the tutelage of Professor, in various scenarios (academic and professional). Primarily refers to the learning of the "how to do things". It is a choice based on the assumption by the students of the responsibility for their own learning and in the monitoring of the learning by the tutor. Protected work will focus on direct content of the matter or that are related in the opinion of Professor. Work may arise as unique and independent work or, preferably, may form part of the end of Master work, as it is the case with the rest of the materials of the construction Area."
During the course there will be a practical work consisting of constructive development - memory, plans and technical specifications - from the renovation of an existing building. Work will be raised at the beginning of the course and it will be the proposed buildings to serve as exercise to other subjects of the Master. Also more theoretical work topics of the type will be proposed: assessment and comparative study of materials and systems for architectural rehabilitation. |
Workbook |
Los estudiantes leer libros, artículos científicos y técnicos y documentación que demuestre los profesores. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Guest lecture / keynote speech |
Supervised projects |
|
Description |
The importance of personalized attention is a consequence of targets teachers of the subject consisting of not only inform or communicate a more or less objective content, but form: develop skills, ways to deal with the problems, stimulating creativity, critical thinking, etc. Personalized student attention will take place during the performance of protected works, through personal interviews with the teacher. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 B1 B2 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
There will be no exams in the subject. To overcome the course is an essential condition given lectures all to attend and present the notes taken of the subject for evaluation. The assistance will be checked. Any lack in attendance, justified, must be restored through a work consisting of a reading indicated by the teacher who must be accompanied by the corresponding written summary. |
30 |
Supervised projects |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
To overcome the course is indispensable condition the realization and presentation of a work of course. This work must obtain a minimum score of approved. |
65 |
Workbook |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A10 B3 B4 B5 B6 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 C11 C12 C13 C14 C15 |
To overcome the course is indispensable condition the realization and presentation of a work of course. This work must obtain a minimum score of approved. |
5 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
|
MALDONADO
RAMOS, L.; Técnicas de intervención en
edificios históricos (TIEH), Instituto Juan de Herrera, Escuela Técnica
Superior de Arquitectura de Madrid, 2001. MONJO
CARRIÓ, J.; Patología de cerramientos y
acabados arquitectónicos, Munilla-Lería, 2000. MONJO
CARRIÓ, J.; MALDONADO RAMOS, L.; Manual
de inspección técnica de edificios, Munilla-Lería, 2002. DEPARTAMENTO
DE CONSTRUCCIÓN Y TECNOLOGÍAS ARQUITECTÓNICAS, Tratado de rehabilitación, Munilla-Lería, 1999. VILLEGAS SÁNCHEZ, R.; Metodología de diagnóstico y evaluación de tratamientos para la
conservación de los edificios históricos, Instituto Andaluz de Patrimonio
Histórico, ed. Comares, 2003. PARICIO
ANSUÁTEGUI, I.; Pátina o suciedad, ed.
Bisagra, 2002. |
Complementary
|
|
TECTÓNICA
18; Rehabilitación (I): estructuras, Madrid 2005. TECTÓNICA
33; Rehabilitación: la arquitectura moderna , Madrid 2010. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Modern Architectural Actions and Strategies/630567102 | Materials deterioration and traditional building technology/630567113 | Structural Analysis of Historical Buildings/630567118 | Architectural Heritage: Theory and Analysis/630567101 | Restoration Project: Concept and Method/630567107 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Damage and Restoration of Wooden Structures/630567121 | Damage and Restoration of Concrete Structures/630567120 | Construction Assemblies Inspection/630567109 | Damage and Restoration of Stonework Structures/630567122 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Advanced Structural Repair and Reinforcement Systems/630567123 |
|
|