Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidade para estudar e analizar críticamente a transición entre o espazo público eo obxecto que o rodea como medio de coñecemento e formación continua, en relación cos aspectos do programa de necesidades, resolución funcional, técnica e simbólica cara aos seus usuarios. Deberá considerarse o contexto físico e temporal dos estudos de casos e estarán relacionados cos parámetros contemporáneos de sostibilidade, perspectiva de xénero e biofilia. |
|
|
|
Capacidade de abordar o deseño do espazo público ea súa relación coa peza arquitectónica dentro da escala do barrio e do sector urbano, elaborando os programas de necesidades adaptadas a cada situación. |
|
|
|
Capacidade para dar resposta arquitectónica obxectiva e contextual ao espazo público e ao limiar dos edificios, incorporándose como fundamentos da sustentabilidade, perspectiva de xénero, accesibilidade e aspectos do Código Técnico en relación coas condicións de aproximación ao edificio. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
O deseño do espazo público |
-O impacto ambiental e social das intervencións arquitectónicas e urbanas
-Materiais avanzados fronte a materiais tradicionais
-Redución, reutilización e reciclaxe: aplicacións na formulación de programas de necesidades e deseño arquitectónico e urbano
- As novas ferramentas conceptuais de análise e transformación da realidade: perspectiva de xénero, sostibilidade, biofilia |
Novos programas e escalas complexas |
- Infraestrutura de equipamento vs soporte
-O concepto de espazo público na vida cotiá
-Os usos alternativos. O espazo público como resposta a unha sociedade cambiante. |
Estudo e análise crítica de proxectos arquitectónicos: a vida na cidade. |
-Estudio dos casos 1. O proxecto de espazo público na cidade consolidada.
-Estudio dos casos 2. Espazo intersticial na cidade difusa. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
|
0 |
0 |
0 |
Obradoiro |
|
0 |
0 |
0 |
Portafolios do alumno |
|
0 |
0 |
0 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
sin docencia |
Obradoiro |
|
Portafolios do alumno |
exame |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Obradoiro |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
Atención individualizada al alumnado para el desarrollo de los trabajos de taller |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
|
no hay docencia |
0 |
Portafolios do alumno |
|
Entrega do exame |
100 |
|
Observacións avaliación |
<p>Para poder superar a
materia, será necesario cumprir os seguintes requisitos: 1º Entregar
todas as obras propostas nos termos e formularios indicados na materia.2º. Asistir a clases regularmente e no Taller.Será necesaria unha asistencia mínima do 80%.O
alumno que teña algunha das seguintes circunstancias terá a condición
de NON PRESENTADO: 1º Non cumpre coa asistencia mínima necesaria para as
clases e o Taller.2º Non entregue os traballos propostos en forma e prazo, nin entregalos incompletos.As obras que non conteñan a documentación requirida en todas as materias que compoñen o Taller serán consideradas incompletas.NOTA: UNA CALIFICACIÓN MÍNIMA SERÁ DEMANDADA EN CADA UNHA DAS PROBAS COMPUTADAS NA AVALIACIÓN PARA SUPERAR O CURSO.As
probas das diferentes oportunidades permitirá aos alumnos completar e
modificar parcial ou totalmente os traballos presentados no Taller
para superar a materia.</p>
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
_Alexander, Christopher et alt. Un lenguaje de patrones. Barcelona: Gustavo Gili, 1980.
_Apodaka Ostaikoetxea, Marije (coord.). Urbanismo inclusivo. Las calles tienen género. Vitoria: Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco, 2012.
_Ashihara, Yoshinobu. El diseño de espacios exteriores. Barcelona: Gustavo Gili, 1982.
_Berrizbeitia, Anita; Pollak, Linda. Inside outside, between architecture and landscape.
_Bofill Levi, Anna. Guia per al planejament urbanístic i l´ordenació urbanística amb la incorporació de criterios de génere. Barcelona: Generalitat de Catalunya, 2008.Gloucester, (Massachussets): Rockport, 2003.
_Cano, G. y Maestre, J.M. Tecnología y sociedad: ¿Por qué no llega el hogar digital? Informes de la Construcción, vol. 67, 538 (2015).
_Carreiro Otero´, María y Cándido López González. Parametrizar y sistematizar o cómo incorporar la perspectiva de género en el urbanismo.
;
Cervero Sánchez, N. y Hernández, Agustín. Remodelación, Transformación y Rehabilitación. Tres formas de intervenir en la vivienda social del siglo XX. Informes de la Construcción, vol. 67 (EXTRA-1): mo26 (2015).
_COAC, Collegi d´Arquitectes de Catalunya (1990): Vivienda y ciudad. Concurso Internacional de Proyectos. Barcelona: COAC.
_Eleb-Vidal, Monique et al. (1988): Penser l´habité, le logement en question. Lieja: Pierre Mordaga.
Fernández, Roberto. “Modos de hacer ciudad: proyecto y plan”, en Ciudades 3 (1996): 111-127.
GALLARDO, Laura. “Del no-lugar al lugar en el proyecto arquitectónico”. AUS (Valdivia) 14 (2013): pp. 5-10.
_Gehl, Jan. La humanización del espacio urbano. Barcelona: Reverté, 2006.
_Lion, Yves y François Leclerq (1985): “Domus Demain, la Bande Active”. L´architecture d´Aujour d´Hui 252: 16-20.
_López Candeira, José A. Tratamiento del espacio exterior. Madrid: Munilla-Leria, 2002.
_López González,Cándido y María Carreiro Otero /eds. La casa. Piezas, ensambles y estrategias. Málaga: Recolectores Urbanos, 2016.
_Lyndon, Donlyn. The Sea Ranch. New York: Princeton Architectural Press, 2004.
_Marín Acosta, Flor Inés. “La arquitectura escolar del estructuralismo holandés en la obra de Herman Hertzberger y Aldo van Eyck”, en Revista de Educación y Pedagogía (21) 54 (2009): 67-80.
_Moore, Charles et al. La casa: forma y diseño. Barcelona: Gustavo Gili, 1976.
_Paricio, Ignacio y Xavier Sust (1998): La vivienda contemporánea. Programa y tecnología. Barcelona: Institut de Tecnologia de la Construcció de Catalunya, IteC.
_Sánchez de Madariaga, Inés. Urbanismo con perspectiva de género. Sevilla: Instituto Andaluz de la Mujer. Junta de Andalucía.
_Sánchez de Madariaga, Inés. “Infraestructuras para la vida cotidiana y la calidad de vida”. Valladolid: Ciudades: Revista del Instituto Universitario de Urbanística de la Universidad de Valladolid, 8 (2004): pp. 101-133.
_Tejedor, J. 2015. Nuevo paradigma normativo sobre la ciudad: Retronando a la ciudad tradicional. Informes de la Construccion, 67 (EXTRA-1): mo22
_Zoppi, Mariella. Progettare con il verde. 2. Vuoti Urbani. 3ª reimp. Firenze: Alinea, 1997. |
Bibliografía complementaria
|
|
_Molino, Sergio del. La España vacía. Turner, 2016.
_Sennett, Richard. “El confesor, el limosnero y el jardinero” en Sennett, Richard. Carne y piedra. El cuerpo y la ciudad en la civilización occidental. Madrid: Alianza Editorial, 1994, pp. 194-197. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Urbanística 4/630G02032 | Proxectos 7/630G02031 | Proxectos 6/630G02026 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|